برنامه یاد بعضی نفرات
 
تجربۀ جدید از گروهِ «ذاستا» به سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» و آهنگسازی «فردین خلعتبری»
ضبط موسیقی زنده در کافه‌های شهر
موسیقی ما - گروه موسیقی «ذاستا» به سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» و آهنگسازی «فردین خلعتبری» ضبط تازه‌ترین آلبوم موسیقی بی‌کلام خود با عنوان «کافه های تهران» را آغاز کرده ست. موسیقی این اثر به صورتِ زنده در چند کافۀ شهر ضبط می‌شود.

«بهنام ابوالقاسم» در این باره می‌گوید: «این پروژه در واقع تولید یک آلبوم موسیقی بدون کلام است که در آن ١٢ قطعه موسیقی برای کافههای تهران نوشته می‌شود و هر یک از این قطعات موسیقی که بنا به فضای موجود کافه‌ها ساخته می‌شود، به نام همان کافه در آلبوم نهایی قرار می‌گیرد . ضبط تمامِ قطعات آلبوم کافه‌های تهران در همان کافه که قطعه به نامش ساخته شده، انجام می‌شود و به صورت ضبط زنده در آلبوم قرار می‌گیرد.»
 
اولین قطعه‌ای که ضبط شده، اول شهریور ماه با آهنگسازی «فردین خلعتبری» و با همراهی آنسامبل ذاستا در کافه موزون بوده و در این میان دو نوازندۀ مهمان -میثم مروستی و بهتاش ابوالقاسم- به عنوان نوازندۀ ویولا و پرکاشن حضور داشته‌اند. آن‌طور که خالقانِ‌ اثر می‌گویند، تمامی قطعات به‌صورت زنده و همزمان با حضور افرادی که به‌صورت روزمره در کافه هستند ضبط شد. حالا ابوالقاسم نوشته است تلاش می‌کند تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم، چهار قطعۀ دیگر در چهار کافه ضبط کند و 17 قطعۀ باقی‌مانده پس از ایام شهادتِ سالار شهیدان انجام خواهد شد.»
 
«قطعه دوم: «کافه کوچه» واقع در خیابان فتحی شقاقی خیابان بیستون و در روز پنجشنبه ١١ شهریور، قطعه سوم: «کافه ٧٨ واقع در خیابان کریمخان زند خیابان آبان جنوبی و در روز چهارشنبه ١٧ شهریور، قطعه چهارم: «کافه ری را»، واقع در خیابان حافظ ابتدای خیابان نوفل لوشاتو نبش کوچه اول در روز دوشنبه ۵ مهر و قطعه پنجم: «کافه رومنس» واقع در خیابان فردوسی پایین تر از میدان فردوسی در روز یکشنبه ١١ مهر. این اثر قرار است تا اردیبهشت ماه سالِ آینده به انتشار درآید.
 
بهنام ابوالقاسم (سرپرست آنسامبل و نوازنده پیانو)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، رضا موسوی (مدیر و کارگردان هنری)، پدرام فریوسفی (ویولون)، آتنا اشتیاقی (کنترباس)، شقایق صادقیان (فلوت) و سایوری شفیعی (کلارینت) در این ضبط موسیقی به نوازندگی و هنرنمایی پرداخته اند. اجرا در همۀ کافه‌ها، در تاریخ‌های ذکر شده از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1395 - 15:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضبط موسیقی زنده در کافه‌های شهر | موسیقی ما