برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازندۀ برجستۀ گیتار فلامنکو مستر کلاسِ خود را برگزار کرد
آنتونیو ری: هر اندازه که نوازندۀ بااستعدادی باشید، نیازمند تمرین مداوم روزانه هستید
موسقی ما - «آنتونیو ری» - آهنگساز و نوازندۀ برجستۀ موسیقی فلامنکو- درروزهای چهارم و پنجم شهریور ماه دورۀ نخستِ مسترکلاس‌ خود را برای جمعی از نوازندگان و هنرجویانِ گیتار فلامنکو برگزار کرد. 
 
در این دوره، آنتونیو به بررسی مباحث نوازندگی حرفه‌ای گیتار فلامنکو پرداخت و از هنرجویان خواست تا برای او بنوازند و در این میان برخی اشکالاتِ آنان را متذکر شد.
 
در ادامۀ این برنامه، برخی تکنیک‌های بنیادین فلامنکو را توضیح داد و دربارۀ شیوۀ صحیح نواختنِ این تکنیک‌ها، نکاتی را ذکر کرد و سپس از یک به یک هنرجویان خواست تا آن تکنیک را بنوازند تا ایراداتشان را متذکر شود. در این میان، از تجربیاتِ یادگیری گیتار خودش صحبت کرد و دربارۀ نحوۀ تمرین روزانه‌اش به کسانی که در این مستر کلاس حضور داشتند، توضیح داد. او به تمرین‌های روزانه‌ - حداقل دو ساعت در روز- اشاره و به این مساله تاکید کرد: «شما هر اندازه هم که نوازنده‌ای با استعداد باشید، اما نیازمندِ تمریناتِ مداوم روزانه هستید. با توجه به این ماجرا که در این تمرینات، تنها به یک تکنیک اکتفا نکرده و تکنیک‌های منفک را در تمریناتِ روزانه بگنجانید.»
 
او در دورۀ دوم، یک قطعه را نواخت و خط به خط دربارۀ نوآنس‌های قطعه و نحوۀ صحیح ریتم و تمام جزییاتِ آن قطعه پرداخت. بررسی مباحث  نوازندگی حرفه‌ای گيتار فلامنكو، تكنيك، دستگاه‌های مختلف، ريتم و كومپس و همچنین  بررسی مشكلات نوازندگان از دیگر اقداماتی بود که «ری» آهنگساز برجسته دربارۀ آنان سخن گفت. او به هنرجویانِ خود، تمریناتی چون پيكادو، آرپژ، ترملو، پولگار، راخه او های متفاوت ارایه داد و كليۀ تمريناتی كه آنتونيو ری برای نوازندگی و كنترل ساز خود استفاده می‌کند، بهره می‌گیرد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 - 16:57

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آنتونیو ری: هر اندازه که نوازندۀ بااستعدادی باشید، نیازمند تمرین مداوم روزانه هستید | موسیقی ما