برنامه یاد بعضی نفرات
 
کر «بل کانتو» در تالار وحدت روی صحنه رفت
شور آوازهای ایتالیایی در تهران
موسیقی ما - کُر بزرگ بل کانتو شب گذشته در تالار وحدت با اجرای مجموعه‌ای از اپراهای ایتالیایی به صحنه رفت. در این برنامه که به رهبری نیما پناهی‌ها برگزار شد قطعاتی پرشور و جذاب از اپراهای وردی، روسینی و پوچینی توسط خوانندگان اپرا اجرا شد.

نیما پناهی‌ها، آهنگساز، مدرس موسیقی و رهبر ارکستر که کُر بزرگ بل کانتو را رهبری می‌کرد به همراه گروه کر یک‌دست و ماهر توانستند اپراهای ایتالیایی را با زیبایی تمام برای مخاطبان اجرا کنند. بل کانتو اصطلاحی ایتالیایی به‌ معنای آواز زیبا است و خوانندگان توانستند زیبایی قطعات را با اجرایی تمیز که نشان‌دهنده سخت کوشی اعضای این گروه کر 50 نفره و تسلط تک تک افراد بر روی آوازها بود، نشان دهند.

قطعات مختلف با حال و هوای متفاوت اجرا شدند. چهار گروه صوتی سوپرانو، آلتو، تنور و باس، در آوازهای خود آرامش، شادی و هیجان را با گفت‌و‌گوی میان صداهای زیر و بم یا هم‌خوانی همه اعضای گروه نشان دادند. در چهره خوانندگان جوان که با قطعات اجرایی ارتباط عمیقی پیدا کرده بودند حس آهنگ‌ها به خوبی قابل مشاهده بود تا جایی که در زمان اجرای قطعات شاد، لبخندی روی صورت آن‌ها می‌نشست. پناهی‌ها که از اجرای گروه بسیار راضی بود در پایان هر قطعه رضایت خود را به خوانندگان نشان می‌داد.

در کنسرت شور آواز از مجموع 12 قطعه اجرایی، 9 قطعه به آثار جوزپه وردی اختصاص داشت. این آهنگساز ایتالیایی که بیشتر ساخته‌های او در زمینه اپرا است محبوب‌ترین آثار اپرایی را نوشته که در اغلب سالن‌های اپرای جهان اجرا می‌شود. عده‌ای از کارشناسان اهمیت وردی در آهنگسازی اپرا را برابر نقش بتهوون در سمفونی می‌دانند.

اجرای بسیار خوب و با تسلط گروه بل کانتو با استقبال مخاطبان انبوهی مواجه شد که تالار وحدت را پر کرده بودند و از شنیدن این اپراهای زیبا لذت می‌بردند. در این کنسرت علاوه بر گروه کر، محمد حقیقی خواننده باس، مرتضی اکبرزاده غلامی خواننده تنور و پریسا دلفانی خواننده سوپرانو حضور داشتند و اجرای موسیقی قطعات هم بر عهده مونیکا لران و امین عطایی نوازندگان ویولن، پژمان اختیاری نوازنده ویولا، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، پروانه انارکی نوازنده کنترباس و فراز عقیلی نوازنده پیانو بود.
منبع: 
گزارش: هنرآنلاین - عکس‌: موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 15:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شور آوازهای ایتالیایی در تهران | موسیقی ما