برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی کارن کیهانی و تکنوازی پویا سرایی
«مدها» توسط نشر ناوونا منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «مدها» -آثار انجمن آهنگسازان- از سوی نشر معتبر ناوونا در امریکا منتشر شد و در سایت آمازون و آی تیونز قرار گرفت. اولین آهنگ از این آلبوم اثر «دوردست ترین» است که نخستین کنسرتوی مدرن سنتور و ارکستر به حساب می‌آید و آهنگسازی آن را «کارن کیهانی» برعهده داشته است و «پویا سرایی» -آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازندۀ سنتور- سولیست سنتور آن بوده است.
 
این اثر با اجرای ارکستر مطرح «انسقمه»، یکی از برجسته‌ترین آنسامبل‌های موسیقی مدرن، در کشور سوییس به رهبری «النا شوارتز» ضبط شده است. «کارن کیهانی» این اثر را دو سال پیش برای سنتور و ارکستر مدرن نوشت که در سوییس با رهبری خانم «شوارتز» ضبط شد. بخشی از این اثر، چندی قبل در نمایشگاه نقاشی‌های «بهاره رییسی» در قالب پرفورمنسی در ده نوبت به اجرا درآمده بود.
 
 موسیقی این اثرِ مدرن، دارای نت‌ها و دستورالعمل‌های پیچیده است، به شکلی که انگشت‌گذاری‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، متفاوت از انگشت‌گذاری‌های متداول است. در بخش سنتور آن نیز از تکنیک‌های متنوعی بهره گرفته شده است که نواختنِ آن را دشوار می‌کند. در قسمت پایانی نیز، تمی از ردیف استاد صبا استفاده شده است که «کیهانی» آن را به یاد کوهنوردانی که سالِ گذشته جان خود را از دست داده‌اند، ساخته است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1395 - 15:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مدها» توسط نشر ناوونا منتشر شد | موسیقی ما