برنامه یاد بعضی نفرات
 
پانزدهمین برنامه شب آواز ایرانی برگزار شد
موسیقی ما - به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری، این برنامه با ادای احترام به مرحوم استاد فرهنگ شریف و آرزوی سلامتی استاد محمدرضا شجریان آغاز شد.
در این برنامه که بعدازظهر دیروز در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری برگزار شد، طبق روال هر ماه استادان فریدون شهبازیان، علی اصغر شاهزیدی و مظفر شفیعی به داوری اجراها پرداختند.
در این برنامه پنج گروه از خوانندگان و نوازندگان جوان؛ در دستگاه های مختلف ایرانی برای داوران و حاضران به اجرای برنامه پرداختند که ساقی کاکاوند (خواننده)، رضا جهانی (نوازنده ی تار) و حسین یزدی (نوازنده ی تنبک) نخستین گروهی بودند که روی صحنه آمدند و در دستگاه ماهور شعری از حافظ شیرازی را اجرا کردند.
عباسعلی گرگانی (خواننده)، حمیدرضا منصوری (نوازنده ی تار) و حمید اشرافی (نوازنده ی تنبک) اعضای گروه دوم بودند که در این برنامه حاضر شدند و در مایه ی شور و ابوعطا با شعری از حافظ شیرازی برنامه ی خود را اجرا کردند.
گروه سومی که در این برنامه به اجرای موسیقی پرداخت از یوسف خان بیگی (خواننده) و محسن عبادتی (کمانچه)، سینا مشفقی (دف) و جاهد محمدی ( تنبور) تشکیل شده بود که در مایه ی شوشتری و با اشاره هایی به اصفهان و همایون اجرا کردند که اجرایشان مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
گروه چهارم نیز به خوانندگی مرتضی فراهانی و تارنوازی علی حضرتی در مایه ی افشاری برنامه ی خود را اجرا کرد و توجه ویژه ی هیئت داوران را نیز جلب کرد.
آخرین گروه شرکت کننده در این برنامه گروهی از اصفهان بود که علی دیری (خواننده) به همراه ،احمدرضا قدیری (نوازنده ی سه تار)، به اجرای برنامه پرداختند.
در پایانِ این برنامه که با حضور هنرمندان سرشناسی چون حسین پرنیا، فاضل جمشیدی، قاسم رفعتی و علی جهاندار برگزار شد، استاد قاسم رفعتی و استاد حسین پرنیا به اجرای ساز و آواز پرداختند.
پس از اعلام رای هیئت داوران، گروه (علی قدیری و احمدرضا قدیری) و گروه (مرتضی فراهانی و علی حضرتی) دو گروه راه یافته به مرحله ی نهایی معرفی شدند.
قرار است گروه های منتخب آخر سال جاری در مسابقه یی نهایی شرکت کنند و از میان آن ها گروه برتر یک ساله ی برنامه ی شب آواز ایرانی شناخته شود.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 23:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پانزدهمین برنامه شب آواز ایرانی برگزار شد | موسیقی ما