برنامه یاد بعضی نفرات
 
رییس «ارکستر مجلسی اسکالا» در گفت‌وگو با «موسیقی ما» عنوان کرد؛
‎اجرا در تهران برایم دارای اهمیت زیادی بود
موسیقی ما - ارکستر مجلسی «کامریستی دلا اسکالا» امشب (31 شهریورماه) در تالار وحدت به صدا درخواهد آمد و این در حالی است که نسیم سعد (نوازنده ویلنسل) به عنوان سولیست این ارکستر را همراهی خواهد کرد. «جانلوکا اسکاندولا» که مدیریت این ارکستر را بر عهده دارد، امروز طی یک نشست خبری درباره جزییات این اجرا توضیح و به پرسش‌های خبرنگار «موسیقی ما» پاسخ داد.
 
اسکاندولا در این باره توضیح داد: «وقتی از من خواسته شد که ارکستر را برای اجرایی در ایران روی صحنه ببرم، این موضوع برایم غیر ممکن بود؛ زیرا ما به تازگی از تور کنسرتمان از روسیه، چین و کره بازگشته‌ایم. در حالی که بلافاصله پس از اجرای امشب هم ایران را به مقصد آلمان ترک خواهیم کرد. با این‌ حال اجرا در تهران برایم دارای اهمیت زیادی بود و توانستیم با کمک نوازندگان این برنامه یک‌شبه را در تالار وحدت تدارک ببینیم. تعداد نوازندگان ارکستر اسکالا در هر اجرا از 6 نفر به 80 نفر متغیر است و در اجرای تهران 6 نوازنده را روی صحنه خواهیم برد. در واقع ارکسترما، ارکستری انعطاف‌پذیر است. امشب قرار است که فقط موسیقی ایتالیایی اجرا کنیم. ویوالدی که آهنگساز مهم قرن 18 در دوره باروک است، امشب قطعاتش روی صحنه خواهد رفت. ویوالدی الهام‌بخش بسیاری از آهنگسازان دنیا از جمله باخ بوده است و چند کنسرتو از او اجرا می‌کنیم. یک فانتزی هم از بازینی و سیووری اجرا خواهد شد. همچنین به مناسبت تولد 200 سالگی جوزپه وردی یک کار تحقیقاتی روی آثارش انجام دادیم و قطعات ملهم ازآثار او را از کتابخانه‌های ایتالیا جمع‌آوری کرده‌ایم و یک قطعه بر این مبنا خواهیم نواخت.»
 
او از برگزاری یک مسترکلاس نیز در تهران خبر داد و گفت: «امشب آقای فرانسوا که یکی از بهترین سولیست‌های ویلن هستند، با 10 نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران دیدار خواهد داشت که البته من ترجیح‌ می‌دهم، نام این دیدار را «مسترکلاس» نگذارم. ما در زمینه‌ آواز نیز توانمندی زیادی داریم و خیلی علاقه‌مندیم که بتوانیم، اجرایی هم در این راستا داشته باشیم. »
 
این هنرمند در پاسخ به این پرسش که رپرتوار این کنسرت قرار است چه سیری را طی کند؟ پاسخ داد: «وجه مشنرک قطعات این رپرتوار ساز ویلن است؛ زیرا ویلن قرن 16 در ایتالیا متولد شد و در کشور ما جان گرفت. سولیست ویلن هم که امشب روی صحنه خواهد رفت، با سازی خواهد نواخت که این ساز در قرن 17 ساخته شده است. کنسرت امشب ما ادای دینی به ویلن است.»
 
در این جلسه، مدیر نمایشگاه رم نیز حضور داشت و از همکاری‌های مشترکی که با نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران سخن گفت. او همچنین از برگزاری نمایشگاه تهران در میلان سخن گفت که آذرماه امسال در ایتالیا برگزار می‌شود و به معرفی فرهنگ ایرانی اختصاص دارد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 16:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ‎اجرا در تهران برایم دارای اهمیت زیادی بود | موسیقی ما