برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای برنامه رایگان در موزه ملی ایران و کاخ موزه نیاوران در روزهای 6 و 7 مهر
«تور لالایی مادرانه نوای صلح» از تهران آغاز می‌شود
موسیقی ما - «تور لالایی مادرانه نوای صلح» با همکاری موزه ملی ایران، کاخ موزه نیاوران و 13 منطقه تاریخی در سراسر ایران از تاریخ 6 مهر ماه 1395 مصادف با روز جهانی گردشگری آغاز و تا روز 28 اردیبهشت ماه 1396 مصادف با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ادامه خواهد داشت. «تور لالایی مادرانه نوای صلح» با پشتیبانی پژوهشکده میراث فرهنگی کار خود را آغاز کرده است و اطلاعات مربوط به ادامه مسیر حرکتی این کاروان صلح از طریق سایت دبیرخانه نوای صلح ایکوم melodyofpeace.com و خبرگزاریها در اختیار علاقمندان فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت. بلیط کلیه اجراهای این برنامه بصورت «افتخاری و رایگان» از تاریخ 1/7/95 در تارنمای shemmeh.com در دسترس علاقمندان خواهد بود.

اولین برنامه کاروان صلح روز ششم مهرماه و مصادف با روز جهانی گردشگری در موزه ملی ایران برگزار می‌شود. هفتم مهرماه هم این کاروان به کاخ موزه نیاوران می‌رود که مصادف با روز بزرگداشت «شمس تبریزی» است. دبیر دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران در تشریح راهبرد مفهومی این تور اعلام کرد: هارمونی و نظم شالوده هنر را تشکیل می دهند، وجوه مشترکی که ماهیت هنرهای گوناگون را به یکدیگر پیوند می زنند و درک آنها در تعامل با یکدیگر را میسر می سازند. از این منظر، هر یک از فرمهای هندسی بناهای تاریخی را می¬توان به منزله قطعه یا نوایی موسیقایی برشمرد و از این همپوشانی ماهوی برای خلق مفاهیم جدید بهره برد. قرابت صدا و معماری در هنر به حدی محسوس است که معماری را موسیقی جامد می خوانند. به تبع این تعبیر، دبیرخانه نوای صلح ایکوم قصد دارد هر یک از بناهای تاریخی ایران زمین را به سمفونی کهنی که برساخته از فکر و هنر دست نیاکانمان است تشبیه کرده و بازنمودی از این قرابت معنایی را در اماکن باستانی مذکور به اجرا در آورد.

حسام ناصری (آهنگساز و سرپرست گروه و نوازنده مشتاق)، ترگل خلیقی (تار)، مهرداد میرزایی (کمانچه)، ماکان یعقوبی و حامد جوهرستانی (سازهای کوبه‌ای)، حامد قدسی (کنترباس) و مهدی عباسی و مینا دریس (خواننده) اعضای آنسامل نُواک هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 10:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 8 مهر 1395 - 08:38

بسیارزیباوعالی بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «تور لالایی مادرانه نوای صلح» از تهران آغاز می‌شود | موسیقی ما