برنامه یاد بعضی نفرات
 
وعده به هواداران در وداع با تور «شهر من بخند» در تهران:
«پالت» به‌زودی با آلبومی متفاوت به دنیای موسیقی باز می‌گردد
موسیقی ما - روز یکشنبه چهارم مهرماه، گروه موسیقی «پالت» بعد از دو اجرای موفق در برج میلاد، با وعده انتشار آلبوم سوم گروه به هوادارانش -که قرار است با اتفاقات تازه‌ای همراه باشد- با تهرانی­ها خداحافظی کرد تا به این ترتیب پرونده تور تهران که اردیبهشت سال گذشته با اجرا در تالار وحدت آغاز شد، پس از قریب به 30 اجرا، در برج میلاد بسته شود.
 
بیش از یک سال است که «پالت» همزمان با انتشار دومین آلبوم خود، تور کنسرت‌های «شهر من بخند» را در ایران و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی آغاز کرده و در این مدت اجراهای بسیاری را روی صحنه برده است. آخرین کنسرت آنها در برج میلاد هم، همانند اجراهای اخیر گروه تقریباً مشابه کنسرت‌‌هایی بود که در روزهای نخست انتشار آلبوم «شهر من بخند» در تالار وحدت برگزار شد. اما «پالت» در این مدت تقریباً از همه نظر بالغ‌تر و پخته­تر شده است؛ رپرتوار اجرا پس از ویرایش‌های جزئی با قطعات تازه­ای که به آن افزوده شد، به چیدمان مطلوب­تر و گوشنوازتری رسید که تأثیر دراماتیک و موزیکال موفق­تری دارد؛ طراحی و نورپردازی صحنه و نیز کارگردانی تصاویر منتخب برای هر قطعه در مجموع هوشمندانه­‌تر از اجراهای پیشین است و در کل، پالتی‌­ها خیلی راحت‌تر و صمیمی‌تر اجرایشان را ارائه می‌کنند و توانسته‌اند خودشان را بین کسانی که اساساً موسیقی جریان اصلی (Main Stream) پاپ ایران را گوش نمی‌کنند و به دنبال فضاهای تازه و خلاقانه‌تری هستند -که تعدادشان کم نیست و روزبه‌روز هم در حال افزایش است- تثبیت کنند.
 
با توجه به کنسرت‌های پرتعداد «پالت» در این مدت و استقبالی که از آلبوم‌های آنها شد، شاید بتوان نتیجه گرفت که گروه توانسته مقبولیت عام پیدا کند. هرچند که خودشان معتقدند مناسبات پاپ و عامه‌پسند بودن را رعایت نمی‌کنند اما انگار توانسته‌اند با استفاده از مجموعه عناصر موسیقایی در بالا بردن سطح سلیقه مخاطب موسیقی پاپ کمکی کنند و به مقبولیتی برسند که علاوه بر همراهی همیشگی مردم، موزیسین‌ها و البته هنرمندان تئاتر و سینما را هم با خود همراه کرده است و در این اجرا هم میزبان هنرمندانی چون آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، حسن معجونی، صابر ابر، ستاره پسیانی، سجاد افشاریان، الهام کردا، میلاد باقری (خواننده گروه دنگ‌شو) و رضا کولغانی (گروه داماهی) بود که حضور کیانیان در این کنسرت با یک اتفاق جالب توجه همراه شد. «پالت» هم که در این سال‌ها نشان داده نمی‌تواند نسبت به سرنوشت شهرش بی‌تفاوت باشد و نمونه بارز آن آلبومی است که اصلاً برای شهری که آرزوی خندیدنش را دارند، ساخته‌اند، دست به اقدام جالبی زد که تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین بخش‌های این اجرا از سوی مخاطبان در فضای مجازی شد.
 
رضا کیانیان درباره این اتفاق برای «موسیقی ما» نوشت: «دیشب  کنسرت پالت بودم. با امید قرار گذاشته بودیم که در لحظه مناسبی در مورد کمپین# من _دریاچه_ارومیه_هستم حرف بزند و از همه بخواهد برای حمایت از دریاچه عدد 1 را به شماره 30007040 پیامک کنند. اما او لطف کرد و از خود من خواست روی صحنه بروم و خودم از مردم بخواهم. اما بعد... راستی چقدر خوش گذشت. جای همه خالی. تمام سالن پر از شور و شوق. کنسرت‌های خوب دیگر هم  با همین اشتیاق استقبال می‌شوند. یک سالن با گنجایش... لبالب از تماشاگرجوان! پر از خنده، پر از جیغ، پر از هیجان. جوانانی که جمع شده‌اند تا برای دو ساعت در کنار هم به موسیقی گوش بدهند و همگی از صدای خواننده مورد علاقه‌شان لذت ببرند.»
 
حالا که چهار سالی از ورود جدی «پالت» به موسیقی ایران می‌گذرد؛ با نگاهی گذرا می‌توان امیدوار بود که این گروه از این هم بهتر شود و این فرصتی است که نباید از دست برود. خصوصاً در سال‌های اخیر که بسیاری از موزیسین‌هایی که دیگر به بدسلیقه‌گی عادت کرده‌اند! پالتی‌ها حالا با اعتماد به نفس بیشتری روی سن می‌روند چراکه باور دارند می‌توانند هم‌پای بلندپروازی‌هایشان سلیقه مخاطب را هم ترقی دهند. آنها هوادارانش را محافظه‌کار بار نیاورده‌اند و دفعات بعدی می‌توانند هم در آهنگسازی و هم در اجرا بلندپروازانه‌تر عمل کنند. طراوت در متن ترانه‌ها، نوآوری بیشتر در ساختار موسیقایی و بازی های فرمی و جسارت در آواز، «پالت» را به گروهی تأثیرگذارتر و جریان‌ساز تبدیل خواهد کرد که می‌تواند حتی هواداران حرفه‌ای‌تری را که تشنه شنیدن موسیقی متفاوت و اصولی هستند هم جذب کند. حالا دیگر تجربه‌هایشان قوام آمده و باید در این دورانی که با چشم برهم‌زدنی جایگزین می‌شوی، با نگاه به تجربه‌هایی که به راحتی هم به دست نیامده، دست به کارهای جدیدتر بزنند. اما «پالت» باید وسواس را کنار بگذارد و هرچه زودتر آلبوم تازه اش را انتشار دهد؛ این روزها نباید اجازه دهی تا مُهر تاریخ انقضا رویت حک کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1395 - 12:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پالت» به‌زودی با آلبومی متفاوت به دنیای موسیقی باز می‌گردد | موسیقی ما