برنامه یاد بعضی نفرات
 
در رثای امام حسین (ع)؛
آلبوم «شبیر» با اجرای گروه «طارق» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «شبیر» دربردارنده شماری قطعه ها و نوحه های آذری در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش است که اعضای گروه «طارق» آن ها را خوانده اند.

تنظیم ملودی قطعه های آلبوم «شبیر» را میثم ناعمی و سید محمدحسین بلاغی انجام داده اند و مهدی محمدزاده، ناصر بخت آور، اکبر شوقی، مهدی محمدی و سعید زارعان نیز در کنار ناعمی و بلاغی، در قالب گروه تواشیح «طارق» این نوحه ها و قطعه ها را به صورت هم خوانی اجرا کرده اند.

پدیدآورندگان آلبوم «شبیر» درباره ی این آلبوم در بروشور این اثر نوشته اند که «آلبوم 'شبیر' دل نواهایی است از عمق جان و روان جوانانی که که شیفته ی مکتب سرخ حسینی اند. آلبومی که بیش از یک سال و نیم زمان صرف تحقیق و پژوهش، آهنگسازی، تمرین، ضبط و نهایی سازی آن شده است.

'شبیر' پس از 'قانلی شفق'، دومین عرض ادب اعضای گروه بین المللی تواشیح و مدیحه سرایی طارق تبریز به ساحت مقدس امام حسین (ع) است.

آنچه در این آلبوم می شنوید، سیر و گذاری است در وقایع انقلاب تاریخ ساز حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایشان؛ از ورود به سرزمین کربلا تا وداع با اهل بیت (ع) و آن گاه به وقایع عصر حاضر رسیده است که حرامیان در مقابل پرچم سرخ شهادت و پرچم سبز انتظار ایستاده اند».

آلبوم «شبیر» دارای هشت قطعه ی نوحه گونه است به نام های «زینب عزاسی»، «طور سینا»، «شبه پیغمبر»، «عطش ماجراسی»، «امداده گل»، «هجران»، «لب عطشان» و «لبیک».

قطعه های این آلبوم مرثیه بر اساس شعرهای آذری از استاد شهریار، احد کامران فر، جعفر پور رضوی، ابراهیم محمدنژاد، مهدی محمدزاده و مرحومان ذهنی زاده، طوری، شأنی، صراف، شهاب تبریزی و حسینی ملودی پردازی، تنظیم و اجرا شده است.

در آلبوم «شبیر» مهدی خادم آذریان در خواندن مدیحه های آذری با گروه همراهی کرده، سید کریم موسوی بخش های عربی را اجرا کرده و مهدی سمساری نیز شعرخوانی ها را برعهده داشته است.

لفظ «شبیر»، معادل عبری «حسین» در زبان عربی است.

آلبوم «شبیر» به همت مرکز موسیقی حوزه ی هنری آذربایجان شرقی تولید و منتشر شده است.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 - 10:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «شبیر» با اجرای گروه «طارق» منتشر شد | موسیقی ما