برنامه یاد بعضی نفرات
 
در بازدید از دو نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران عنوان شد
شهرام ناظری: دیدن فجایع زیست محیطی، انسان را گریان می‌کند
موسیقی ما - «شهرام ناظری» - استاد آواز و موسیقی ایرانی- با حضور در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران از دو نمایشگاه «ایران از چشم‌های هما»، آثار «جورج ژرستر» - عکاس صاحب نام سوئیسی- و نمایشگاهِ خط ونقاشی «آب حیات» با هنرمندی «نیرمصری پور» بازدید به عمل آورد.
 
این استاد آوازخوان با همراهی سید عباس سجادی از این نمایشگاه‌ها بازدید کرد و با اشاره به عکس‌های به نمایش گذاشته شده در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران و نمایشگاه عکس «چشم‌های هما» از ایران دهه 50 شمسی گفت: «این عکس‌ها نشان دهنده عظمت و حقیقت تمدن ایران زمین است.»
 
ناظری همچنین در بازدید ازنمایشگاه آب حیات، آثار نیرمصری پور با بیان اینکه ادبیات مادر همه هنرهاست اظهارداشت: «یک هنرمند خطاط ، نقاش یا موسیقی با داشتن دانش درحوزه ادبیات می‌تواند آثار هنری ماندگاری به جامعه عرضه کند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم ما در موسیقی اساتید تک نواز بسیار داشته‌ایم که آثارشان ماندگارشده است ،اساتیدی چون استاد شهناز و استاد کسائی که این اساتید درحوزه ادبیات بسیارقوی بودند و اطلاعات زیادی درحوزه ادبیات داشته اند. با توجه آثار خط و نقاشی که دراین نمایشگاه دیدم ،مشخص است که صاحب این آثار با حس درون و دلش کارمی کند. بینش، تفکرو احساس عمیق هنرمند درآثار و سوژه‌های انتخاب شده برای من بسیار جالب است، با توجه به اینکه این هنرمند عنوان داشته برای خلق این آثار از صدای من الهام گرفته ، این موضوع برای من بسیاردلگرم کننده و باعث خوشحالی است؛ زیرا احساس می‌کنم، این چراغ خاموش نشده و در جاهایی روشن است. امیدوارم این هنرمند با توجه به راهی که انتخاب کرده آینده درخشانی در انتظارش باشد.»
 
این استاد آواز و موسیقی سنتی درخصوص فرهنگسرای نیاوران بیان داشت: «فضای هنری فرهنگسرای نیاوران با انسان حرف می‌زند ،حتی اگر مدیریت این فرهنگسرا به شخصی غیر متخصص سپرده شود این فضای هنری به او اجازه نمی‌دهد فعالیت‌های غیر فرهنگی ،هنری دراین مکان اجرا شود؛ ولی خوشحالم ازاینکه امروز شاهد این هستیم ، مدیریت این فرهنگسرا به عهده کسی است که خود به حوزه فرهنگ ،هنر و ادبیات آشنا است وانتظار ما ازمدیریت فرهنگسرای نیاوران این است که چنین نمایشگاه هایی دراین سطح برپا کند.»
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 11:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرام ناظری: دیدن فجایع زیست محیطی، انسان را گریان می‌کند | موسیقی ما