برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آخرین روز این فستیوال رقم می‌خورد؛
حضور موسیقی ایران بعد از شصت سال در بینال موسیقی ونیز
موسیقی ما - آثار سه آهنگساز ایرانی فردا در شصتمین دورۀ بینال موسیقی ونیز به اجرا در خواهد آمد.
 
به گزارش «موسیقی ما»، آثار مهدی خیامی، علیرضا فرهنگ و کارن کیهانی، سه آهنگساز ایرانی، فردا 25 مهرماه 1395 در روز پایانی شصتمین دورۀ بینال موسیقی ونیز توسط مشهورترین آنسامبل موسیقی معاصر ایتالیا یعنی دیوِرتیمنتو آنسامبل به رهبری سندرو گُرلی به اجرا در خواهند آمد.
 
در این برنامه که عنوان «موسیقی ایران از گذشته تا امروز» را دارد، هر سه آهنگساز آثاری برای یک ساز ایرانی و آنسامبل بزرگ تصنیف کرده‌اند. قطعۀ کنسرتو کمانچه اثر مهدی خیامی برای کمانچه و آنسامبل، قطعۀ صبا اثر علیرضا فرهنگ برای تار و آنسامبل و قطعۀ نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود اثر کارن کیهانی برای سنتور و آنسامبل، آثاری هستند که در بخشِ نخستِ این کنسرت با حضور سامان صمیمی (نوازندۀ کمانچه)، میلاد محمدی (نوازندۀ تار) و کارن کیهانی (نوازندۀ سنتور) اجرا خواهد شد.
 
در قسمت دوم این کنسرت، گروه موسیقی «مهرآیین» متشکل از سامان صمیمی (نوازندۀ کمانچه)، میلاد محمدی (نوازندۀ تار)، محمدرضا رییسی (نوازندۀ سازهای کوبه‌ای) و کارن کیهانی (سرپرست گروه و نوازندۀ سنتور)، به اجرای موسیقی دستگاهی ایرانی خواهند پرداخت.
 
با سفارش دیوِرتیمنتو آنسامبل به مهدی خیامی (قطعۀ کنسرتو کمانچه) و حضور وی به عنوان مشاور هنری این پروژه شکل گرفت. همچنین انتخاب آهنگسازان، توسط کمیتۀ فنی دیورتیمنتو آنسامبل میلان و با تایید و دعوت از سوی بینال هنری ونیز صورت گرفته‌است.
 
در ادامه عکس‌های «عبدالرضا رستمیان» از تمرین آنسامبل دیورتیمنتو به رهبری سندرو گرلی با سولیستها و آهنگسازان ایرانی و نیز تمرین گروه موسیقی مهرآیین برای اجرا در شصتمین بینال موسیقی ونیز را مشاهده کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 12:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور موسیقی ایران بعد از شصت سال در بینال موسیقی ونیز | موسیقی ما