برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دهمین دوره جشنواره سینمایی حقیقت
مستند «زیمل بلوچستان» بر اساس زندگی موسیقی‌دان بلوچ به نمایش درمی‌آید
موسیقی ما - فیلم مستند «زیمل بلوچستان» که زندگی «گل‌محمد بلوچی» - نوازنده و خواننده بلوچ- را روایت می‌کند به کارگردانی مازیار مشتاق گوهری در دهمین دوره جشنواره سینما حققیت نمایش داده می‌شود.

این فیلم مستند 90 دقیقه‌ای، داستان زندگی و «گل‌محمد بلوچی» را روایت می کند که برای گذران زندگی مشغول مسافرکشی بین شهری در بلوچستان است و برای تشکیل یک گروه موسیقی بلوچی و در جستجوی اعضای تیم، به کل بلوچستان سفر میکند؛ در این سفرها به دیدار استادان مختلف، به ویژه استاد خودش که در بستر بیماری است می‌رود و آنان را دعوت به همکاری می‌کند، اما در این راه درگیر اتفاق‌های بسیاری می شود.
 
در این سفرها وضعیت استادان موسیقی بلوچ و انواع موسیقی بلوچستان به تصویر کشیده شده و گل‌محمد بلوچی هم با پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان موفق می شود در یک جشنواره ی موسیقی به همراه گروه جدیدش شرکت کند، اما در نهایت برای گذران زندگی مجبور به مسافرکشی می‌شود.
 
پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ی این فیلم، مازیار مشتاق گوهری است. محمدرضا تیموری (تصویربردار)، حسن شبانکاره (صدابردار و صداگذار)، بابک بهرام بیگی (تدوینگر)، گل محمد بلوچی (گوینده و آهنگساز)، غلامعلی سرگزی (مدیر تولید) و بابک مشتاق گوهری (عکاس) از دیگر دست اندرکاران تولید این اثر مستند هستند. مازیار مشتاق گوهری متولد سال 1357 در جیرفت و ساکن شهر زاهدان است. از آثار مستند وی می توان به مچ، گاندو، پرواز در آب، مرجان ها، میرزا، بدوار، سچانوک، ماجراجویان، آیین همدلی، دست بافت های سیستان و بلوچستان اشاره کرد.
 
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران («سینما حقیقت») را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت، بهترین راهنما است» که از فرموده‌های امیرالمؤمنین(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 14:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستند «زیمل بلوچستان» بر اساس زندگی موسیقی‌دان بلوچ به نمایش درمی‌آید | موسیقی ما