برنامه یاد بعضی نفرات
 
دفتر موسیقی آمار مقایسه‌ای خود از سال 92 تا شش‌ماهه نخست سال 95 را منتشر کرد
رشدِ صدور مجوزهای دفتر موسیقی
موسیقی ما - دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش عملکرد مقایسه‌ای خود از سال 1392 تا شش ماهه اول سال 95 در بخش های مختلف صدور مجوز را اعلام و ادعا کرده که این دفتر با ایجاد روندی قانون‌مند، با هدف رشد و اعتلای هنر موسیقی در سایه تلاش روزافزون هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه توانسته ضمن برون ‌رفت از برخی فضاهای حاشیه‌ای، به سمت اجرای بهتر وظایف حاکمیتی خویش گام بردارد که نتایج این اقدامات در مقایسه با سال های گذشته، خود بیانگر این امر است.  
 
دفتر موسیقی در همین راستا، در بخش‌های مختلفی از جمله مجوزهای صادرشده برای تک‌آهنگ و نماهنگ، مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی، استودیو صدابرداری، آلبوم موسیقی، آلبوم تصویری موسیقی، تعداد اجراهای صحنه‌ای وکتاب گویا دست به ارائه آماری زده که بر اساسِ آن، اجرای صحنه‌ای از 924 اجرا در سال 92 و 1878 اجرا در سال گذشته، در شش ماهه نخست امسال به 1221 عدد رسیده است. در این میان از ابتدای سال جاری تا کنون 2525 کنسرت اجرا شده است که در مقایسه با سه هزار و هشتصد و هفتاد و هفت کنسرت سالِ گذشته رقم قابلِ توجهی است. این تعداد در سال 92، هزار و  ششصد و سی و یک کنسرت بوده است. علاوه بر آن در سال 95 تا کنون، 228 آلبوم موسیقی مجوز خود را دریافت کرده‌اند. این رقم در سال گذشته 537 عدد بوده است. 15 آلبوم تصویری نیز در این مدت توانسته‌اند مجوزهای خود را دریافت کنند و این در حالی که در سال گذشته 25 آ<بوم و در سال 92، 43 آلبومِ تصویری منتشر شده‌اند.
 
با احتسابِ این آمارها، انتشار تک‌آهنگ‌ها نیز در سال جاری 65 مورد بوده است که این میزان در سالِ گذشته 108 مورد است. از دیگر مواردی که در این آمار به آن توجه شده است، انتشارِ 56 تک‌آهنگ و 50 کتابِ گویا بوده است. 
 
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی سیاستگذاری‌های کلان حوزه موسیقی کشور دارای وظایف ستادیِ هدایتی، حمایتی و نظارتی بوده که موارد ذکر شده در بالا برخی از شاخص‌ترین آن ها در بخش های نرم‌افزاری و سخت افزاری است.
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 00:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رشدِ صدور مجوزهای دفتر موسیقی | موسیقی ما