برنامه یاد بعضی نفرات
 
با کارشناسی مهدوی، اشرف‌زاده و میرزایی
ویژه برنامه عاشورایی هزارصدا برگزار شد
موسیقی ما - ویژه‌برنامه هزارصدا برای موسیقی مذهبی و عاشورایی، عصر روز پنج شنبه 20 آبان در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران  برگزار شد. در این برنامه، «رضا مهدوی» به عنوان کارشناس آهنگسازی، «حجت اشرف‌زاده» به عنوان کارشناس آواز و دکتر «سعید میرزایی» به عنوان کارشناس شعر، در جایگاه کارشناسی نشستند و شاهد اجراهای گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و خوانندگان موسیقی پاپ بودند و لابلای اجراها در زمینه موسیقی مذهبی، آیینی و به ویژه عاشورایی سخن گفتند و اجرای گروه‌های موسیقی ایرانی و خوانندگان پاپ را تحلیل کردند.
 
هزارصدا در تمام برنامه‌های پیش از این خود شکل مسابقه داشت اما این بار بنا بر آنچه از قبل مقرر شده بود، بنابود که گروه‌های موسیقی سنتی و خوانندگان پاپ به عنوان مهمان حضور داشته باشند و به اجرای برنامه بپردازند؛ بنابراین برخلاف همه برنامه‌های گذشته خود، به ژانر خاصی هم اختصاص نداشت. جمعی از خوانندگان صدا و سیما و تعدادی گروه و خواننده دیگر به دعوت مدیر این برنامه در آن حاضر شدند و آثار مناسبتی خود را اجرا کردند.
 
در ابتدای برنامه «آرش نصیری» مدیر مجری این برنامه شعر زیبایی از زنده‌یاد حسین منزوی با مطلع «ای خون اصیلت به شتک‌ها ز غدیران/ افکنده شرف‌ها به بلندای غدیران» را خواند و سپس تیتراژ برنامه پخش شد که روی یکی از قطعات آلبوم «خاتون» به خوانندگی «حجت اشرف‌زاده» ساخته شده بود. سپس کارشناسان به روی صحنه دعوت شدند و در ابتدا در مورد تلقیات خود از موسیقی مدهبی، آیینی و عاشورایی سخن گفتند.
 
در ادامه اولین خواننده برای اجرا دعوت شد. «عبد نیک» که به عنوان اولین اجراکننده روی صحنه آمد، «اسم ابوالفضل که میاد» با شعری از سعید معظمانی و آهنگسازی و تنظیم مهدی خیرخواهی را اجرا کرد. سپس فیلمی از اجرای زیبای «بامداد فلاحتی» در ایام محرم یزد پخش شد و پس از آن خواننده نوجوان «ماهان میرنصیری» قطعه زیبایی را با شعری از مادرش «الهام رحیمیان» اجرا کرد که کلیپ آن در ایام محرم بارها از صدا و سیما پخش شده بود.
 
در بخش بعد قرار بود «بهرام نازمهر» از خوانندگان صدا و سیما کارش را اجرا کند اما به دلیل این‌که دچار سرماخوردگی شده بود کلیپ آهنگش با شعری از عبدالجبار کاکایی پخش شد. پس از آن «علیرضا جعفرزاده» با نوازندگی کمانچه رامین عبداللهی، بخش‌هایی از تعزیه حضرت علی اکبر و حضرت زینب را اجرا کرد که بسیار مورد تشویق کارشناسان و حضار قرار گرفت.
«علی نفری» خواننده بعدی بود که قطعه «رویای حرم» را در ارتباط با اربعین خواند و پس از آن «علیا کاظمیان» با همراهی گروه نینوا از شهرستان آمل و با نوازندگی و تنظیم آرمین عمرانی، نی مرتضی سیفی، ترومپت ایمان یوسفی، فلوت محسن حسین پور، کلارینت ایمان امیرکلایی شعر و ملودی پیشخوانی تعزیه امام حسین را که قدمت زیادی دارد و در ابتدای تعزیه به صورت کرال اجرا می‌شود و مدلاسیونی از آواز افشاری به راست پنج گاه است را اجرا کرد.
 
آخرین خواننده‌ای که برای  اجرا روی صحنه دعوت شد «مهدی عبدلی» بود که علاوه بر اجرای دو قطعه دیدار و حدیرترین، بنابر درخواست مجری برنامه، بخشی از معروف‌ترین آهنگ عاشورایی خود «بوی سیب» را هم اجرا کرد. این قطعه یکی از مشهورترین قطعات پاپ عاشورایی ست که در سال 83 با تنظیم «بهنام صفوی» منتشر شده و بسیار هیت شده بود. نصیری هنگام درخواست از عبدلی برای اجرای این قطعه برای بهنام صفوی آرزوی تنرستی و شفای عاجل کرد.
 
پایان بخش برنامه پخش آهنگ «یک نیزه بالاتر» به خوانندگی سروش آیینه و آهنگسازی فرهاد برنجان بود.
 
در پایان برنامه مهدوی عنوان کرد از محتوای این برنامه شگفت زده شده و حجت اشرف‌زاده و دکتر سعید میرزایی نیز از حضور در این برنامه ابراز خوشحالی کردند.

هزارصدا برنامه‌ای است که هر ماه دوبار و در دو ژانر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ برگزار می‌شود و بنیان‌گذار، مدیر و مجری آن «آرش نصیری» روزنامه‌نگار موسیقی است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 14:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ویژه برنامه عاشورایی هزارصدا برگزار شد | موسیقی ما