برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط مرکز موسیقی حوزه هنری
«کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به آهنگسازی مجید انتظامی منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی متن فیلم «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به آهنگسازی مجید انتظامی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

ناشر این اثر در بروشور این آلبوم نوشته است: «مرکز موسیقی حوزه ی هنری برای ارج نهادن به هنر شریف عاشورایی و همراهی و گام زدن در این مسیر خطیر، با در نظر داشتن نیازهای امروز و تلاش برای معرفی هرچه بهتر آثار فاخر هنری به مخاطب، بر آن بوده است تا هر سال اثری متعالی با محوریت عاشورا منتشر کند. از این رو، پس از تولید فیلم ارجمند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ»، به همت معاونت سینمایی حوزه هنری، مرکز موسیقی این فرصت را غنیمت دانست تا موسیقی ارزشمند آن را در قالب لوح فشرده پیشکش علاقه مندان کند. باشد که این اثر هنری پاسخی به علاقه و تقاضای مشتاقان فرهنگ عاشورایی و موسیقی ایرانی باشد.»
 
برای اجرای قطعه های این اثر، مجید انتظامی از نوازندگان نامداری بهره برده است که عبارتند از: علی رحیمیان، ارسلان کامکار، نیما زاهدی، میلاد عالمی و علی جعفری پویان (ویلون)، مازیار ظهیرالدینی و پویا خوش آهنگ (ویلون آلتو)، کریم قربانی و مهرداد عالمی (ویلونسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، پاشا هنجنی (نی)، پریچهر خواجه (قانون)، شهرام غلامی (عود)، ناصر رحیمی (فلوت)، فرزاد بیژنی و میلاد عباسی (هورن)، حسین شریفی (ترومبون)، هومن نامداری (کلارینت) و کورش بزرگ پور (سازهای کوبه یی). در این اثر مجید انتظامی افزون بر آهنگسازی، نوازندگی ساز ابوا را نیز بر عهده داشته و علی تفرشی و مریم ابراهیمی نیز آواگران این مجموعه بوده اند. در کنار این آواگران، شهرام رکوعی، مهرداد ناصحی، جمیله پولادی ها، ویدا محمودی و الهام نورانی نیز هم آوایان اثر بوده‌اند.
 
مجید انتظامی از شاخص ترین آهنگسازان ایرانی در حوزه موسیقی فیلم است که از جمله آثار ماندگار او می توان به موسیقی فیلم های «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» ، «دوئل»، «روز واقعه» و «آژانس شیشه یی» اشاره کرد.
 
آلبوم موسیقی فیلم «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» دارای 17 قطعه از موسیقی های به کار رفته در متن این فیلم مستند سینمایی است؛ فیلمی که داریوش یاری آن را نوشته و کارگردانی کرده است و منوچهر اسماعیلی، ایرج رضایی، فرهاد اصلانی و شهاب حسینی صداپیشگان آن بوده اند.
 
این فیلم در سال 1394 ساخته شده و به تازگی به صورت محدود اکران شده است.
 
آلبوم موسیقی متن فیلم «کربلا، جغرافیای یک تاریخ»، به آهنگسازی مجید انتظامی و به همت مرکز موسیقی حوزه ی هنری منتشر شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به آهنگسازی مجید انتظامی منتشر شد | موسیقی ما