برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود
از تک‌نوازان تا آوازخوانان
موسیقی ما - اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از نهم تا 24 آذرماه روی صحنه می‌رود. این جشنواره در دو سانس در تالار رودکی به عنوان بخش اصلی و همچنین در سالن نغمه‌ی فرهنگسرای بهمن به عنوان بخش جنبی برگزار می‌شود. تک‌نوازی سازهای ایرانی به همراه اجرای گروه‌های موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که به اجرا در می‌آید. به نظر می‌رسد، این جشنواره همان بخش «نسلی دیگر» است که در سال‌های گذشته در جشنواره‌ی موسیقی فجر به اجرا در می‌آمد.

در اولین روز این جشنواره که نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود؛ ابتدا در سانس اول «زمان خیری» به تکنوازی نی خواهد پرداخت و بعد از آن «امیر اثنی عشری» به همراهِ تار علی رضایی به اجرای برنامه می‌پردازد. بعد از آن «قاسم حیدرزاده»، تک‌نوازی تار کرده و «مهران زمانی‌یکتا» به همراه نیِ «مهدی تیموری» به اجرای برنامه می‌پردازد. در همین روز در فرهنگسرای بهمن نیز «بهرام ساعد» به تک‌نوازی تار خواهد پرداخت.

روز شنبه 20 آذرماه، در تالار رودکی «مرتضی صنایعی» به همراه «شایان یزدی‌زاده» دونوازی نی و تنبک خواهند کرد و بعد از آن «حسین علیشاپور» به همراه «محمد آدینه‌محمدی» به اجرای آواز و تار خواهند پرداخت. گروه هم‌نوایانِ روناک با همراهی «نادر فولادی نسب» و «رسول رهو» به اجرای برنامه خواهند پرداخت. بعد از آن در سالنِ رودکی، «مهدی رستمی»، تکنوازی سه‌تار خواهد کرد و «محمد اسماعیل قنبری» به همراه سنتورِ «حمید برزویی» به اجرای برنامه خواهد پرداخت. گروه نقش نیز با حضور «امیر شریفی» و «مهدی امامی» به اجرای برنامه خواهد پرداخت؛ اما در فرهنگسرای بهمن، گروه موسیقی هنرستان موسیقی پسران تهران با سرپرستی «کاوان کریمی» به اجرای برنامه می‌پردازد. گروه سروا با سرپرستی «همایون سبزواری» و «مسعود یونسی» دیگر گروهی است که در این روز به اجرای برنامه می‌پردازد و  همچنین می‌توان به گروه راوی به سرپرستی «سهیل کاکاوند» اشاره کرد.

بیست و یکم‌آذرماه، «علی کاظمی» در تالار رودکی تک‌نوازی تار کرده است و بعد از آن محمد عشقی (نوازنده‌ی سنتور) به همراه آواز «محمد ملاآقایی» به اجرای برنامه خواهدت پرداخت. گروه هم‌نوازان خاموش به خوانندگی «داریوش کاظمی» از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود. اما در سانس بعدی تالار رودکی، گروه اورانوس با حضور «آیدین علیانسب» و «علیرضا وکیلی‌منش» به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

دوشنبه 22 آدرماه، «سعید نایب‌محمدی» تک‌نوازی عود می‌کند. «مهدی شهسوار» به همراه راستین شفیعی به اجرای آواز و تار خواهند پرداخت و گروه کلون زمان نیز با حضور «حمید قنبری» به اجرای برنامه می‌پردازد. اجرای سنتور مهیار طریحی به همراه تنبک جعفر قاضی عسگر و آواز اشکانِ کمانگری به همراهِ سه‌تار طینوش بهرانی و همچنین اجرای گروه ژاو به سرپرستی سیاوش کامکار دیگر برنامه‌های این روز است.

در آخرین روز این جشنواره سامر حبیبی (کمانچه) و بهنام معصومی (تنبک) خواهند نواخت. امید مظهری به همراهِ سنتور آریا محافظ به اجرای برنامه خواهد پرداخت و در ادامه گروه امیرجاهد با حضور حسین روزبهانی و علی یاری‌پور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در تالار رودکی نیز مریم خدابخش (عود) می‌نوازد و عسل ملک‌زاده سازهای کوبه‌ای. در ادامه محمود مخدوم خواننده به همراه کمانچه‌ی المیرا مردانه به اجرای برنامه می‌پردازند و در ادامه علی‌اصغر عربشاهی و «پوریا اخواص» نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 09:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از تک‌نوازان تا آوازخوانان | موسیقی ما