برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرا به زبان‌های مختلف با ارکسترهای متفاوت
کنسرت‌های «پرواز همای» در امریکا با استقبال مخاطبان برگزار شد
موسیقی ما - کنسرت «پرواز هماى» با رهبری «انریکو جرولا» در شهرِ ارواین ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد. در این برنامه که بیست و ششم نوامبر اجرا شد، «نوید کندلوس» به عنوان مایستر ارکستر و سولیست ویلن و کمانچه ارکستر را همراهی کرد.
 
هماى در این کنسرت که تمامی بلیت‌هایش از سه روز قبل به فروش رسید، به شکل‌ها و زبان‌هاى گوناگون به اجرای برنامه پرداخت. این خواننده و آهنگساز در بخشِ ارکسترال ایرانى با همراهی سازهاىی چون سه تار و کمانچه و سازهای کوبه اى خواند و علاوه بر آن در بخش موسیقى کلاسیک به زبان هاى فارسى، آذرى، گیلانى و ایتالیایى به اجراى برنامه پرداخت.
 
از جمله قطعاتی که در این برنامه اجرا شد می‌توان به «پناه بلندى و پستى»، «بى کَس»، «عیب رندان»، «بى من مخور شراب»، «زبان نگاه»، «سبو سبو» و «مه پاره» اشاره کرد. این هنرمند همچنین در بخش دوم سولوى ویولون چارداش ساخته‌ «مونتى» و آهنگ «لا دوننا موبیله» از اپراى ریگولِتتو و اوسوله میو را اجرا کرد. در بخش سنتى نیز همراه با سه تار و کمانچه، آهنگ‌هاى «دیوانه‌ترى» و «چرا هر چى که شیرینه گناهه» و آواز «خبر به دورترین نقطه جهان برسد» را به همراه قطعه «نگار ختنى» اجرا کرد. در پایان نیز پس از سولوى ویولن، آهنگ گیلانى، اجراى آهنگ‌هاى ارکسترال، مجنون شیدا، بوى شراب، نمى‌خواهم و سرزمین بى‌کران را به اجرا درآورد.
 
هماى، مازیار حیدرى، فرشاد رستمى، پیمان خاذنى، فرانچسکو فرارى، وردى و مونتى کار ساخت آهنگ‌ها و تنظیم‌ قطعات براى ارکستر بزرگ را در این ارکستر به عهده داشتند.
 
«پرواز همای» چندی قبل پس از چندین سال با ارکستر سمفونیک پرواز به رهبری همین موسیقی‌دانِ ایتالیایی در تهران به اجرای برنامه پرداخت و قطعاتی را مانند به نام یزدان، گمنام، مادر، بی‌کَس، مه‌پاره، در شب گیسوان تو، دیوانه تری، گرگِ درون، عیب رندان، من که می‌میرم و سرزمین بی‌کران را اجرا کرد. «پرواز همای» سال گذشته علاوه بر انتشار آلبوم «در شب گیسوان تو»، کنسرت‌های مختلفی را در شهرستان‌ها هم برگزار کرد. این خواننده، مهرماه سالِ جاری به مدت سه شب در کاخ سعدآباد تهران به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 12:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت‌های «پرواز همای» در امریکا با استقبال مخاطبان برگزار شد | موسیقی ما