برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تقدیم لایحه بودجه 96 به مجلس مشخص شد
بودجه 43 میلیاردی برای صیانت از موسیقی ملی ایران
موسیقی ما ـ «حسن روحانی» -رییس‌جمهور- صبح 14 آذرماه  با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه‌ سال ۹۶ کشور را به مجلس تقدیم کرد که بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم  ۹۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی از بودجه کل سال 96 را دارد. اما سهم موسیقی کشور از این بودجه چقدر است؟
 
دکتر حسن روحانی در لایحه بودجه تنظیم‌شده خود بخشی را با عنوان «برنامه حمایت و صیانت از موسیقی ملی» تعریف کرده است و مبلغ 43 میلیارد و 800 میلیون تومان برای موسیقی کشور مد نظر قرار داده است. البته این بخش لایحه دارای چند زیر مجموعه است:
 
رییس‌جمهور در این لایحه برای حمایت از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران مبلغ 12 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. دکتر حسن روحانی بخشی از این بودجه را به «ایجاد آرشیو موسیقی ملی ایران» اختصاص داده است. بررسی و صدور مجوز پروانه تاسیس و فعالیت مراکز موسیقی و موسسات مرتبط مشمول بودجه خواهند بود. از طرفی حمایت از برگزاری جشنواره‌های موسیقی، حمایت از تولید، ساخت و اجرای برنامه‌های موسیقی صحنه‌ای، حمایت از حفظ و اشاعه موسیقی نواحی و آیینی ایران، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت‌های حوزه موسیقی و صدور مجوز انتشار آثار موسیقی مشمول این لایحه‌اند.
 
رییس‌جمهور همچنین، بودجه‌ای برای کمک به بنیاد فرهنگی هنری رودکی، کمک  به شرکت در جشنواره‌های موسیقی در داخل و خارج از کشور، کمک به موسسات، مراکز، انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های صنفی موسیقی و کمک به موزه موسیقی برای هر بخش به طور مجزا در نظر گرفته است.
 
از طریق پیوست زیر می‌توانید، جزییات بودجه موسیقی کل کشور را که در پیوست چهارم لایحه بودجه رییس‌جمهور آمده است، مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 15:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بودجه 43 میلیاردی برای صیانت از موسیقی ملی ایران | موسیقی ما