برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده این آلبوم همزمان با بازنشر آن اعلام کرد
جمشید عزیزخانی: تمام نوازندگان آلبوم «اعجاز» حرفه ای بودند
موسیقی ما - جمشید عزیزخانی خواننده آلبوم موسیقایی «اعجاز» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه آلبوم موسیقی «اعجاز» را حدود یازده سال قبل تهیه كرده است، اظهار كرد: این آلبوم را در سالی خواندم كه رهبر معظم انقلاب تاكید فرمودند سال پیامبر (ص) است و این اثر هم با فرمایشات ایشان موضوعیت پیدا كرد و من هم با اراده قلبی خواستم اثری قوی و جاودانه تولید كنم.

وی ادامه داد: البته احساس می‌كنم در آن زمان، مدیران پیشین حوزه هنری برای تبلیغات و پخش این اثر دل به كار ندادند. در حالی كه قطعات این آلبوم فوق العاده بود و اركسترال و نوازندگان درجه یك بودند. حتی از یك نوازنده غیرحرفه‌ای هم در این اثر استفاده نكردیم.

عزیزخانی با بیان این كه اهل تسنن نیستم، عنوان كرد: اما با توجه به این كه مردم مناطق كردنشین كشورمان ارادت خاص و ویژه‌ای به حضرت رسول دارند تمهیداتی انجام دادیم كه آهنگ‌های آلبوم اعجاز هم كردی و هم فارسی باشد و به همین جهت برخی ملودی ها را هم فارسی و هم كردی ساختم. جای خوشحالی است كه اهل تسنن و تشیع در كشورمان فاصله ندارند.

این خواننده خاطرنشان كرد: مهم این است كه آثاری همچون آلبوم «اعجاز» از بین نرود و استفاده شود. با توجه به فرارسیدن دهه وحدت و تولد حضرت رسول(ص)، تصور می‌كنم انتشار مجدد این آلبوم بسیار به جا بود و خوشحالم كه این آلبوم موسیقایی دوباره به خانه‌های مردم باز می گردد.

وی همچنین گفت: شك نكنید كه آلبوم «اعجاز» در تاریخ آثار موسیقی عرضه شده توسط حوزه هنری جاودانه می‌ماند. چرا كه برای آن وقت و كار بسیار زیادی گذاشته شده است.

گفتنی است در آلبوم «اعجاز» قطعات: یا رسول‌الله، چشمه نور، روز وصل، چشم انتظاران، خاك كعبه، پیر میخانه، اعجاز و سلطان دین با اشعاری از وفایی، بیژن ارژن، احمد سوری، سید صالح ماهی‌دشتی ارائه شده است. آهنگ‌سازی قطعه یا رسول‌الله برعهده بابك شریفی و سایر قطعات برعهده عزیزخانی بوده است. تنظیم قطعات این آلبوم را بابك شریفی عهده‌دار بوده است. جمشید عزیزخانی تاكنون آثاری همچون سفرنامه كردستان، ریوار و چوپی كیش را منتشر كرده است.

گفتنی است آلبوم «اعجاز» برای نخستین بار در سال 1385 از سوی مركز موسیقی حوزه هنری وارد بازار و با استقبال مخاطبان موسیقی مواجه شد.
منبع: 
پایگاه خبری حوزه هنری
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 - 09:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جمشید عزیزخانی: تمام نوازندگان آلبوم «اعجاز» حرفه ای بودند | موسیقی ما