برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اولین تجربه تولید تیتراژ تلویزیونی؛
«پالتی‌ها» از امشب با سروش صحت، لیسانسه می‌شوند!
موسیقی ما - گروه موسیقی «پالت» در جدیدترین فعالیت هنری خود، حضور در تیتراژ یک سریال تلویزیونی را به کارگردانی سروش صحت تجربه می­کند. سریال تلویزیونی «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت از امشب (شنبه 4 دی‌ماه) روی آنتن می‌رود و گروه «پالت» که با این سریال برای اولین‌بار تیتراژخوانی در تلویزیون را تجربه کرده، قرار است هر شب با قطعه «تمامِ ناتمام» از شبکه 3 مهمان خانه‌های مردم باشد.

به گزارش «موسیقی ما»، سال‌های متوالی بود که تیتراژهای تلویزیونی فقط بین برخی از خوانندگان سرشناس پاپ و چهره­های موسیقی ایرانی دست به دست می‌شد اما مدتی است حضور چهره‌های دیگر هم در این میدان پررنگ‌تر شده و در این میان صدای خوانندگان و نوای گروه‌های دیگری هم که طی چند سال اخیر به سرعت توانستند جای خود را در بین مردم باز کنند، از این رسانه به گوش می‌رسد.

گروه پرطرفدار «پالت» هم یکی از همین گروه‌ها است که پیش از این، تیتراژخوانی را به نوعی با قطعه محبوب «نرو، بمان» در تیاتر «روایت ناتمام یک فصل معلق» و بعد با فیلم پرفروش «ماهی و گربه» در سینما تجربه کرده و این‌بار وارد مدیوم دشوار تلویزیون شده‌ تا این تجربه را هم در کارنامه خود ثبت کند.

امید نعمتی درباره حضورشان در موسیقی این سریال می‌گوید: «با اینکه ما هیچ‌وقت موضعی با اجرا در رسانه ملی نداشتیم، اما اولین‌بار است که برای یک سریال تلویزیونی، تیتراژ می‌خوانیم. اتفاقا همیشه دوست داشتیم این مدیوم را تجربه کنیم و منتظر یک فضا و فرصت مناسب بودیم تا اینکه سروش صحت پیشنهاد تولید تیتراژ تازه‌ترین سریالش را به ما داد. سروش در این سال‌ها تجربه‌های موفقی در زمینه سریال‌های تلویزیونی داشته و علاوه بر آن، روحیات و خلق و خوی‌اش هم از جنس خود ما است. بیشتر بازیگران این سریال از نسل خودمان هستند و فیلم‌نامه آن هم بر اساس موضوعی ملموس برای هم‌نسلی‌های ما نوشته شده است. برای همین فکر می‌کنم این سریال انتخاب خوبی برای نخستین حضور ما در تلویزیون بود.»

خواننده گروه «پالت» که معتقد است قطعه «تمامِ ناتمام»، به نوعی بازگشت به دوران خاطره­انگیز «آقای بنفش» محسوب می‌شود، درباره حال و هوای این قطعه می‌گوید: «به دلیل اینکه این سریال قرار است از تلویزیون پخش شود، ما سعی کردیم به سراغ فضای مردمی‌تر «پالت» برویم که طبیعتاً آلبوم «آقای بنفش» این خصوصیت را بیشتر از آلبوم «شهر من بخند» دارد؛ درواقع به سراغ همان «پالت» گرم و صمیمی رفتیم که توانست فضای آشناتری با مخاطبانش ایجاد کند.»

بسیاری از هنرمندان معتقدند فعالیت در این حوزه، با انتشار تک‌آهنگ و قطعات یک آلبوم تفاوت بسیاری دارد. روزبه اسفندارمز (سرپرست گروه پالت) هم یکی از همین افراد است که در این‌باره می‌گوید: «نباید فراموش کرد که موسیقی تیتراژ یک سریال تلویزیونی، مخاطبان عام‌تری را در برمی‌گیرد. درواقع این آثار صرفاً برای مخاطبان خاص آن خواننده یا گروه تولید نمی‌شود و برای ساخت آن باید از اصول خاصی پیروی کرد. در کنارش، موسیقی تیتراژ باید علاوه بر همراهی با آن سریال، برای خودش یک هویت مستقل هم داشته باشد و با اتمام سریال به‌عنوان تک‌آهنگ موفق توسط مخاطب پذیرفته شود. اصولاً یک تیتراژ زمانی موفق است که هم بتواند به سریال کمک کند و هم اینکه در کنارش بتواند از همراهی مخاطبان آن بهره لازم را ببرد. این نوع موسیقی باید به تدریج مورد توجه قرار گیرد تا بتواند ماندگار شود و در گذر زمان بتواند تأثیر خود را بگذارد.»

در این سریال که به تهیه­کنندگی رضا جودی قرار است در 60 قسمتِ چهل دقیقه‌ای روی آنتن برود، هنرمندانی چون امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌‌خواه و... ایفای نقش می‌کنند. «لیسانسه‌‌ها» قصه‌‌ای طنز با موضوعی اجتماعی دارد و ماجرا و داستان ۳ جوان دانشجو را روایت می‌‌کند که به دنبال اشتغال و کسب درآمد هستند اما در این راه با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند. فیلم‌نامه این سریال توسط سروش صحت و ایمان صفایی نگاشته شده و پخش آن از امشب، ساعت 20:45 از شبکه سوم سیما آغاز می‌شود.

علاوه بر آن می توانید قطعه صوتی «تمامِ ناتمام» از گروه «پالت» را از «تماشاخانه سایت موسیقی ما» دانلود کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 - 15:54

دیدگاه‌ها

دوشنبه 6 دی 1395 - 11:56

قطعه بی نقص و خوبی بود، روزبه اسفندارمز گفته که باید طوری باشه که بعد از اتمام سریال، آهنگ موندگار بشه. مشخصه که قطعا همینطور میشه :)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پالتی‌ها» از امشب با سروش صحت، لیسانسه می‌شوند! | موسیقی ما