برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت این خواننده با رونمایی از قطعات جدید در تهران برگزار شد
ریتم بوشهری در شب موسیقی‌های «رضا یزدانی»
موسیقی ما - کنسرت زمستانی «رضا یزدانی» در پایتخت برگزار شد و این خواننده شامگاه پانزدهم دی‌ماه و طی دو سانس به تهیه‌کنندگی شرکت «رویال هنر پارس» به مدیریت «مجید عبدی» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت.

رضا یزدانی در این اجرا هم با دست پر و قطعات جدید به استقبال مخاطبان و دوستدارانش رفت. او چندی پیش تک‌آهنگ «اعصاب ندارم» را از طریق «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» منتشر کرد. چند تک‌آهنگ دیگر هم طی هفته‌های گذشته با صدای او شنیده شد و این آثار به همراه منتخبی از قطعات پرخاطره و قطعات آلبوم «دوئل در آینه» در رپرتوار پر و پیمان رضا یزدانی وجود داشت. مهمترین قطعه‌ای که او قول اجرایش را برای این کنسرت داده بود، قطعه «تیک‌آف» بود. اثری که به گفته رضا یزدانی یک راک بوشهری است و برای فیلم‌سینمایی به همین نام به کارگردانی «احسان عبدی‌پور» آماده شده است.

در ابتدای کنسرت تیزر برنامه و موزیک ویدئوی «گریم» پخش شد. در این ویدئو که به کارگردانی «علی اوجی» تهیه شده، استاد «عبدالله اسکندری» طراحی و اجرای گریم رضا یزدانی را انجام داده بود. با ورود نوازنده‌ها گمانه‌زنی‌های حضار درباره اولین قطعه برنامه شروع شد و ناگهان از گوشه صحنه، «محسن شریفیان» با ساز نی‌انبان وارد شد. در ادامه و با آغاز پخش تصاویر فیلم‌سینمایی «تیک‌آف»، رضا یزدانی وارد صحنه شد. این قطعه با نوازندگی پرانرژی محسن شریفیان مورد توجه حاضرین قرار گرفت ولی به صورت کامل اجرا نشد. چون رضا یزدانی اعلام کرد که اکران «تیک‌آف» به تعویق افتاده و در کنسرت‌های آینده نسخه کامل این موسیقی را اجرا می‌کند. اما تلفیق موسیقی خاص رضا یزدانی با موسیقی بوشهری در این قطعه تجربه جالبی در کارنامه کاری رضا یزدانی محسوب می‌شد. در قطعه «تیک‌آف»، ساز نی‌انبان تا حد زیادی در خدمت فضای موسیقی بود و ملودی شاد جنوبی به گوش نمی‌رسید. رضا یزدانی می‌تواند باز هم چنین تجربه‌هایی با سازها و موسیقی‌های سایر نواحی ایران داشته باشد چون چنین تلفیق‌هایی به خلق آثاری منجر می‌شود که طیف گسترده‌تری از مخاطبان را شامل می‌شود.

با تکنوازی هارمونیکا توسط «میلاد عدل» کمی فضای سالن آرام‌تر شد و اعضای گروه با پاساژ پیانو به سراغ قطعه «کجا گمت کردم» رفتند. «برزخ» قطعه بعدی برنامه بود. این اثر از جمله کارهای پرطرفدار آلبوم «دوئل در آینه» بود که موزیک ویدئوی آن هم در سالن پخش شد. تنظیم جدید این کار کمی متفاوت‌تر از نسخه آلبوم و در اجرایش هم ساز ساکسوفون حضور پررنگی داشت.

اما یکی دیگر از کارهایی که برای اولین‌بار در این کنسرت اجرا می‌شد، «اعصاب ندارم» بود.اثری با ترانه «مهدی ایوبی» و آهنگسازی و تنظیم «هومن اژدری» که اعتراضی نسبت به پایتخت و آلودگی‌هایش و برخی مشکلات زیست‌محیطی و کلاً زندگی در فضای شلوغ شهری است. برای «اعصاب ندارم» هم ویدئویی با همین مضمون و تم سیاه و سفید ساخته شده بود که در سالن پخش و رضا یزدانی پس از آن گفت:«مدت‌ها بود می‌خواستم برای تهرانی که داریم در آن خفه می‌شویم کاری بخوانم!.»

رضا یزدانی پس از قطعه «پرواز کن» گفت:«اکنون می‌خواهیم کاری را اجرا کنیم که تنظیم جدیدش متفاوت شده و ببینیم نظر شما درباره این تنظیم چیست؟» آنها قطعه «بانوی من» از آلبوم «ساعت فراموشی» را اجرا کردند که تنظیم جدیدش بسیار ریتمیک‌تر بود و یزدانی برای همراهی با اعضای گروه، در این کار تمبورین در دست داشت و می‌نواخت. قطعه «طهران تهران» و ویدئوی جدیدی که برایش تهیه شده بود هم پایان‌بخش پارت اول کنسرت بود. اثری که می‌توان گفت پرطرفدارترین آهنگ رضا یزدانی در طول تمام سال‌های فعالیتش است و او این بار هم نتوانست در حضور طرفدارانش جلوی بغضش را بگیرد و با گیتار الکتریک سرخ‌رنگش نوازندگی هم کرد.

علی اوجی در آنتراک کنسرت برای قدردانی از حامیان مالی برنامه روی صحنه حاضر شد و در بخشی‌ از صحبت‌هایش گفت:«آلبوم جدید رضا یزدانی در راه است و متفاوت‌ترین آلبوم او نسبت به ده مجموعه گذشته محسوب می‌شود.» در ابتدای پارت دوم کنسرت، رضا یزدانی فقط با همراهی پیانو قطعه «تو رفته‌ای» را خواند. اثری به آهنگسازی «علیرضا افکاری» و ترانه «افشین مقدم» که مربوط به تئاتر «مسافران» بود و مورد توجه دوستداران رضا یزدانی قرار گرفت. کامنت‌های زیادی هم در صفحات شخصی او منتشر شد و مخاطبانش از او خواسته بودند که همکاری بیشتری با این آهنگساز و ترانه‌سرا داشته باشد. یزدانی پس از این کار قطعه «مش رمضون» را خواند و گفت:«این هم از مش رمضون که سراغش را می‌گرفتید و می‌گفتید که به روستایش رفته است. او در تهران است!»

بعد از قطعات «رادیو» و «این روزا»، یزدانی به گوشه استیج رفت و در کنار تابلوی زمستانی دکور برنامه‌اش پشت یک میز نشست و قطعه «کافه نادری» را خواند. «بارونی» یکی دیگر از کارهایی بود که او برای اولین‌بار در این کنسرت خواند که فضای پرانرژی داشت و تا کنون منتشر نشده است. حسن ختام برنامه هم مثل همیشه اجرای قطعه «خلیج فارس» و همراهی مخاطبانی بود که ایستاده این کار را زمزمه می‌کردند.

«بهنوش طباطبایی»، «هومن اژدری»، «کوروش تهامی»، «نگار آذربایجانی» و «بهرنگ علوی» از جمله مهمانان سانس اول کنسرت بودند. در سانس دوم برنامه هم «بهرام رادان» و «رضا کیانیان» در سالن حضور داشتند و بهرام رادان به عنوان سورپرایز کنسرت روی صحنه هم حاضر شد. محمد خرمی‌نژاد (نوازنده درامز)، آرش زمانیان (نوازنده گیتاربیس)، میلاد عدل (نوازنده گیتار الکتریک و هارمونیکا)، شهروز بردوده (نوازنده کیبورد و پیانو)، مازیار احمدپور (نوازنده گیتار الکتریک) و علیرضا مهدی‌زاده (نوازنده ساکسوفون) اعضای ارکستر رضای در این برنامه بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1395 - 16:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ریتم بوشهری در شب موسیقی‌های «رضا یزدانی» | موسیقی ما