برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان سومین شب اجراهای پاپ این رویداد موسیقایی رخ داد
رونمایی «شهرام شکوهی» از قطعه جدیدش در جشنواره موسیقی فجر
موسیقی ما - «شهرام شکوهی» برای چهارمین سال متوالی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر روی صحنه رفت.

کنسرت این خواننده در سانس اول اجراهای پاپ روز سوم جشنواره سی و دوم موسیقی فجر برگزار شد. او 26 دی‌ماه و در سالن میلاد اجرای زمستانی‌اش را با گلچینی از قطعات آلبوم‌های «مدارا»، «کولی عشق» و «تا نفس هست» و تک‌آهنگ‌هایش به مخاطبانش تقدیم کرد. شکوهی مدتی است که مراحل ضبط و تولید آلبوم چهارمش را آغاز کرده و به همین دلیل اجراهای متعددی در تهران ندارد. گزارش سایت «موسیقی ما» و نکات این برنامه را در ادامه می‌توانید بخوانید:

* قطعات:
«داغ اون روز»، «این رسم کجاست»، «دل دیوونه»، «اسیر عشق»، «مدارا»، «دلتنگم»، «هوس»، «توبه شکستم»، «دلبری از تو»، «ای دل نرو»، «اسیری»، «عاشقان» و «انگیزه»
 
* اسامی نوازندگان:
عادل فلاح (کیبورد و پیانو)، میلاد مجذوب (گیتار الکتریک)، محمود اربانی(ویولن)، احسان یزدانی (کیبورد 2)، مهدی پاشا (پرکاشن)، نیما غفاری (درامز)، سام میرزایی و مازیار شهسواری (گیتار) و رامبد رأفت (گیتار بیس) اعضای ارکستر به رهبری امیرحسین کاشانیان (گیتار) بودند.
 
* مهم‌ترین صحبت‌های خواننده روی استیج و سایر نکات مهم برنامه:
  • - خواننده آلبوم «مدارا» در اتفاقی کم‌سابقه این بار بدون عینک‌های خاص خودش روی صحنه آمد.
  • - شهرام شکوهی پس از قطعه اول گفت: «در فصل جدید فعالیت‌های هنری‌ام و در جشنواره موسیقی فجر در خدمت شما هستیم. مدتی نبودیم و کم‌کار بودیم و از این به بعد پرکارتر از گذشته خواهم بود. برنامه اجرای ما به دلیل رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پنجشنبه به امروز موکول شد و امیدوارم این تغییر برنامه را به خوبی خودتان ببخشید. پس از ما هم امید حاجیلی نازنین در این سالن برنامه دارد و مجبور هستیم کنداکتور را به صورت فشرده برایتان اجرا کنیم.»
  • - در هنگام اجرای قطعه «دل دیوونه» فوتوکلیپی از عکس‌های قدیمی این خواننده در کنسرت‌هایش پخش شد و با اتمام آن گفت: «خواننده کم حرف هم بد دردی است؟! بیشتر دوست دارم بخوانم چون فکر می‌کنم خواننده هستم نه گوینده.»
  • - شکوهی بعد از اتمام قطعه «مدارا» گفت: «یک مدت به دلیل برخی ناراحتی‌ها و مشکلاتی که داشتم قصد داشتم به گوش‌های نازنین شما زحمت ندهم. اما هرچه این فاصله از لحاظ زمانی بیشتر می‌شد آن خلاء درونی برایم آزاردهنده‌تر از ناراحتی جسمانی بود. خنده‌ها و شادی‌ها و حتی غم و اشک شما هم برای من جذاب است و امیدوارم همیشه من را بپذیرید و ما را دوست داشته باشید.»
  • - «دلتنگم» یکی از قطعات شاد شهرام شکوهی در این کنسرت بود که با سولوی داربوکا و ویولن اجرا کرد و پیش از آن بخش‌هایی از ترانه «تا نفس هست» را خواند.
  • - او در ادامه گفت: «الان می‌خواهم سورپرایزتان کنم و شاید خودم هم سورپرایز شدم! چون می‌خواهم قطعه جدیدی را بخوانم که شعرش را حفظ نیستم. این کار را عادل فلاح ساخته و شعرش را هم خودم گفتم اما حفظ نیستم! این قطعه را برای اولین‌بار است که به صورت زنده اجرا می‌کنیم و از عادل می‌خواهم که به من تقلب برساند!» او با این توضیحات قطعه «دیوونه» که همزمان نوروز 1395 منتشر کرده بود را با تنظیمی فول الکترونیک خواند.
  • - این خواننده سپس از اعضای ارکستر زهی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند و اعلام کرد که این گروه در چند جلسه و مدت زمان کوتاه آماده شده‌اند. همراهی این ارکستر 9 نفره با شهرام شکوهی او پس از مدت‌ها به سراغ این آنسامبل رفته بود و در اجراهایش چند وقت اخیرش چنین سازبندی نداشت. «هوس» اولین قطعه‌ای بود که توسط ارکستر زهی اجرا شد و حال و هوای متفاوتی به این اثر قدیمی شکوهی داد.
  • - این خواننده خاطره‌ای هم از اولین اجرایش نقل کرد: «چهار سال پیش اولین کنسرت من در تهران در فصل زمستان و همین سالن برگزار شد. در آن اجرا با قطعه «دل دیوونه» شروع کردیم و آنقدر هم‌خوانی‌ها زیاد بود که خودمان هم متوجه نشدیم چه نواختیم!»
  • - شکوهی در هنگام معرفی حسین کاشانیان، رهبر ارکسترش، یک شوخی هم با او داشت و اعلام کرد: «من شیرازی هستم ولی حسین کاشانیان از من شیرازی‌تر است! دوستان هنرمند می‌دانند که عوض‌کردن پوزیشن روی دسته گیتار کار سختی است و حسین کاشانیان در هنگام ساختن کارها این کار را انجام نمی‌دهد و من مجبور می‌شوم نیم پرده یا یک پرده بالاتر بخوانم!»
  • - او پس از قطعه «ای دل نرو» گفت: «اکنون می‌خواهم قطعه‌ای را بخوانم که تا کنون نشنیده‌اید». شهرام شکوهی در ادامه از «آرش آذر» نوازنده جوان ساز دودوک که در کنسرت شهریورماه گروه «دال» روی صحنه رفته بود دعوت کرد تا به گروه ملحق شود. این خواننده قطعه جدیدش با مطلع «هوا چقدر سرده/چه سخته تنهایی» را به همراه هنرمندی اعضای ارکستر زهی و سولوی ساز دودوک خواند. در این قطعه که حال و هوای متفاوتی در ترانه و سازبندی داشت، هم‌نوایی پیانو با دکلمه شهرام شکوهی فضای احساسی کار را بالا برد. آرش آذر در قطعه «عاشقان» هم تکنوازی دودوک داشت.
  • - این کنسرت با قطعه «انگیزه» به پایان رسید.
در ادامه می‌توانید عکس‌های «سید علیرضا حق‌شناس» از این کنسرت را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 20:42

دیدگاه‌ها

دوشنبه 27 دی 1395 - 11:24

مثل هميشه صداي موسيقي كركننده و صداي خواننده ته چاه. ???

دوشنبه 27 دی 1395 - 11:24

به چهارشنبه بازار بیشتر میاد تا ساندچک و جشنواره و ......

دوشنبه 27 دی 1395 - 11:24

چه عجب پیداش شد

دوشنبه 27 دی 1395 - 16:26

امیدوارم همیشه شادوسلامت باشند و دوستدارانشون از صدای آسمانی وهنر بینظیرشون بهره ببرند.

دوشنبه 27 دی 1395 - 18:20

آقای شکوهی عالی هستن واقعا باید قدرشون رو بدونیم و کم لطفی نکنیم
واقعا درک و فهم ایرانیا از موسیقی تاسف بار هست
واقعا حرف دیگه ای نمیتونم بزنم این کل حرفمه به طور خلاصه
دیگه خودتون تا تهش برید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی «شهرام شکوهی» از قطعه جدیدش در جشنواره موسیقی فجر | موسیقی ما