برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور مهمانانی چون دکتر امیراشرف آریان‌پور، علیرضا عصار و...
کنسرت «زمین مقدس» با رهبری علیرضا شفقی‌نژاد و فرهاد هراتی برگزار شد
موسیقی ما - «زمین روزهای خوبی نمی‌گذارد.» این را «علیرضا شفقی‌نژاد» رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران به سایت موسیقی ما می‌گوید. رهبری که شب گذشته به همراه گروه کر نامیرا به رهبری «فرهاد هراتی»، کنسرت زمین مقدس را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد. «هراتی» هم می‌گوید: «هر چند امیدی نیست، اما امیدوارم حال زمین خوب شود.»
 
«علیرضا شقفی‌نژاد» رهبر گروه کر فیلارمونیک ایراندر ابتدای برنامه‌اش گفت: «برای من و گروه فیلارمونیک افتخار بزرگی است که امسال دو کنسرت خوب داشتیم. اجرای ما همراه با «سامان احتشامی» نشان داد که ما فقط قطعات کلاسیک کار نمی‌کنم و اگر قطعه ایرانی خوب نوشته شده باشد، اجرایش می‌کنیم و حالا هم اجرای مشترکمان با فرهاد هراتی. او البته پیشکسوت من است؛ اما عده‌ای تعجب می‌کنند که چطور دو رهبر می‌توانند در یک برنامه حضور داشته باشند؛ اما ما هم را دوست داریم، به خصوص اینکه «زمین مقدس» بسیار عالی نوشته شده است. از آن گذشته، «زمین» حالا دغدغه‌ی اصلی ماست. زبان مشترک همه‌ی‌ ما. مسایلی چون محیط زیست، حیوان‌آزاری، آلودگی، قطع درختان و مهاجرت.»
 
اما این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره‌ی این برنامه به موسیقی ما می‌گوید: «گروه کر فیلارمونیک ایران، امسال هفدهمین سال فعالیت خود را به اتمام رساند و ما همان‌طور که مشغول پروژه‌های خودمان بودیم، آقای هراتی به من پیشنهاد دادند تا پروژه‌ای که خودشان آهنگسازی کرده‌اند را با هم کار کنیم. من قطعات را دیدم و متوجه شدم که ایشان به مقوله‌ی «زمین» پرداخته که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه‌ی ماست؛ تم این پروژه و همچنین دوستی من با ایشان، برایم جذاب بود و حالا هم خوشحالم که این پروژه شکل و مورد استقبال قرار گرفت.»
 
او البته می‌گوید از آنجا که کر فیلارمونیک، درگیر پروژه‌‌های خودشان بود، مدت زمان‌ زیادی برای تمرین مشترک فرصت نداشتند؛ اما توانستند با تمریناتی فشرده، خودشان را برای این پروژه آماده کنند:‌ «شب گذشته موزیسین‌های بسیاری از جمله دکتر آریان‌پور – از اساتید بنام موسیقی کلاسیک-، پویا نیک‌پور، آرمان موسی‌پور، امید نیک‌بین، افشین یداللهی، بهرام دهقانیار، علیرضا عصار، سامان احتشامی و بسیاری دیگر حضور داشتند که از اجرای برنامه رضایت داشتند و این برای من اتفاق خوبی بود.
 
او می‌گوید قطعاتی از این برنامه را خودش رهبری کرده و «فرهاد هراتی» به عنوان سولیست در این قطعات حضور داشته و تعدادی قطعه را نیز خود هراتی.
 
اثر «زمین مقدس» در ١٣ بخش به نام‌های «زندگی»، «آغاز»، «دردواره»، «شکار»، «نفس»، «انسان»، «جنگ»، «مهاجرت»، «بی‌پناه»، «کوه یخ»، «عصیان، خشم، مرگ»، «مرثیه زمین» و «زمین مقدس (امید)» اجرا شد. هنگام اجرا، تصاویر ویدیویی مربوط به محیط زیست و بخش‌های مختلف این اثر در پس‌ صحنه به‌ نمایش درمی‌آمد. فرهاد هراتی پیش از اجرای کنسرت به مخاطبان گفت که اگر پخش این تصاویر باعث آزار آنها می‌شود، عذرخواهی او را بپذیرند. کنسرت «زمین مقدس» سال گذشته با حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - برگزار شده بود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 13:30

دیدگاه‌ها

دوشنبه 27 دی 1395 - 14:32

ناصرخان چشم اذر اقای عصار

دوشنبه 27 دی 1395 - 16:23

آقای شفقی نژاد واقعا خسته نباشید دیشب بینظیر بودید روحمون تازه شد درود بر شما همیشه موفق و مانا باشید استاد عزیز

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «زمین مقدس» با رهبری علیرضا شفقی‌نژاد و فرهاد هراتی برگزار شد | موسیقی ما