برنامه یاد بعضی نفرات
 
از جیمزباند تا علاءالدین
بادی‌کارا با رهبری بردیا کیارس روی صحنه رفت
موسیقی ما - ارکستر «بادی کارا» یکشنبه شب 26 دی در سومین روز سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت و قطعاتی به یاد ماندنی از بهترین آثار سینمایی جهان به همراه چند قطعه‌ی کلاسیک را روی صحنه برد. این ارکستر قطعاتی از سانتانا، تیچلی، فرانک سیناترا، کُلد پِلِی، موسیقی انیمیشن علاالدین و... را اجرا کرد. این ارکستر که اسفند ماه سال گذشته با حضور افتخاری نصیر حیدریان (رهبر ميهمان اركستر سمفونيک تهران و استاد رهبری اركستر در دانشكاه گِراتس كشور اتريش) فعالیت‌های خود را آغاز كرد، در هفدهمین جشن خانه موسیقی به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال خوب اهالی موسیقی همراه شد.  «اركستر بادی کارا» آنسامبلی متشکل از مطرح‌ترین نوازنده‌های ایران است که با سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، درامز، گیتار بیس و پرکاشن به رهبری بردیا کیارس قطعات شاخص موسیقی جهان را در در سبک‌های متفاوت اعم از لاتين، جَز و… اجرا می‌کنند.  این ارکستر در دور تازه فعالیت های خود قرار است پس از اجرا در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، 29 و 30 دی ماه در شهر رشت کنسرت‌هایی را برگزار کند.
 
این‌ارکستر در ابتدا قطعاتی از جیمز باند و انیمیشن علاالدین را نواخت. برادران بلوز، قطعه Elegy (مرثیه) از گابریل فوره آهنگساز فرانسوی؛ اثری از کارلوس سانتانا آهنگساز موسیقی لاتین و آهنگ زیبا و ماندگار My Way از دیگر اجراهای این‌ گروه بود و در ادامه قطعاتی از ویکد، کاپوکابانا، Morricone، West Side Story، Incredibles  و کُلد پِلِی نواخت.
 
این ارکستر، آنسامبلی متشکل از مطرح‌ترین نوازنده‌های ایران است که با سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، درامز، گیتار بیس و پرکاشن قطعات شاخص موسیقی جهان را در سبک‌های متفاوت اعم از لاتین، جاز و غیره اجرا می کنند.کیارس قبل از شروع اجرا گفت که 4 قطعه از اجراهای ارکستر بادی کارا به دلیل محدودیت زمانی از لیست اجراها حذف شده و علاقه مندان می توانند در کنسرت گروه آن را ببینند.
 
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این کنسرت حضور داشت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 14:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بادی‌کارا با رهبری بردیا کیارس روی صحنه رفت | موسیقی ما