برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار شد؛
اولین اجرای مستقل کیان پورتراب خارج از چارچوب «کامنت»
موسیقی ما – شب گذشته كيان پورتراب (آهنگساز و خواننده)، اولين اجرای آثار مستقلش را در قالب جشنواره موسيقی فجر روی صحنه برد.

کیان پورتراب در سومین روز از اجراهای بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، برای اولین‌بار پروژه شخصی خود را به همراه آرش ملاکریمی، در برج آزادی اجرا كرد. کنسرت متفاوتی که خیلی شباهتی به سایر اجراهای موسیقی تلفیقی نداشت و یکی از نكات قابل توجه‌اش این بود که تمام بلیت‌های کنسرت در حالی به فروش رفته بود که مخاطب هیچ یک از قطعات را نشنیده بود. درواقع به جز قطعه «تکه‌ها» که چندی پیش توسط این خواننده به عنوان اولین اثر از پروژه شخصی‌اش منتشر شد، تمام قطعات برای اولین‌بار به گوش مخاطب می‌رسید.

این خواننده که حدود 9 سال پیش هسته اولیه گروه پاپ-راک «کامنت» را شکل داد، از سال گذشته مشغول فعالیت روی پروژه شخصی خود با فضای الکترونیک است و این اجرا در واقع تجربیاتی از آهنگسازی‌هایی بود که در یک سال گذشته اتود زده‌ بود و مخاطب در این کنسرت با یک اجرای مینیمال روبه‌رو شد که بخش نورپردازی و تصاویری که برای بک‌گراند در نظر گرفته شده بود، اثر آن را دو چندان می‌کرد.

این برنامه در سه بخش برگزار شد که شباهتی هم با فعالیت‌های اين خواننده در «کامنت» نداشت. درواقع با ساختاری متفاوت در یک فضای الکترونیک پیش رفت که به نوعی آغاز دور جدید فعالیت‌های او محسوب می‌شد. کنسرت پیش‌رو یک اجرای ترکیبی در سه بخش بود که بخش اول موسیقی الکترونیک با اجرای آرش ملاکریمی، بخش میانی اجرای مشترک كيان و آرش و در بخش پایانی هم پورتراب قطعات مستقلش را به همراه امیر علوی (گیتار) و علیرضا ریاضی (پیانو) اجرا کرد. این آنسامبل الکتروآکوستیک از گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک، پیانو و سینتی‌سایزر تشکیل شده بود که آرش ملاکریمی توانسته بود به خوبی جای گیتارباس و درامز را (که معمولا بخش گرووی اجراها را برعهده دارند)، با لانچ‌پد و لپ‌تاپش پر کند.

اجرای یک نوع موسیقی مینیمال، از ویژگی‌هایی بود که مخاطب کنسرت کیان پورتراب و آرش ملاکریمی را با شیوه متفاوتی از موسیقی الکترونیک مواجه می‌کرد. این پروژه سعی داشت با ترکیب صداهای الکترونیک و مدرن با آواها و کلام فارسی، تجربه متفاوتی از موسیقی را رقم بزند. هرچند که به نظر می‌رسید گروه زمان زیادی برای چیدمان این رپرتوار نداشته است چراکه با توجه به سابقه کیان پورتراب و فعالیت‌هایش در گروه «کامنت»، مخاطب انتظار برنامه منسجم‌تری را از این موزیسین دارد. در انتهای برنامه نیز به درخواست مخاطبان دو قطعه به عنوان بیز اجرا شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 14:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین اجرای مستقل کیان پورتراب خارج از چارچوب «کامنت» | موسیقی ما