برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر فیلارمونیک کردستان با چند خبر خوش روی صحنه رفت
اشک‌های شوق ارسلان کامکار برای ارکستری که دوستش دارد
موسیقی ما - ارکستر فیلارمونیک کردستان با کنسرت مایستری «ارسلان کامکار» در چهارمین شب از سی‌ودومین جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی روی صحنه رفت که با چند خبر خوش همراه بود. اول آنکه، رشته‌ی موسیقی به دانشگاه هنر کردستان اضافه شده و اینکه استاندار کردستان نماینده‌ی مردم این شهر، از مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص صد میلیون تومان بودجه به این ارکستر خبر داد. همچنین در این اجرا کنترباسی نواخته شد که توسط خود نوازندگان ارکستر ساخته شده است. این اخبار آن‌چنان خوشایند بود که «ارسلان» اشک شوق نواخت و رهبر ارکستر گفت که این اشک‌ها را ارج می‌نهد.
 
برنامه این ارکستر با هم‌نوازی ویولن و پیانو شروع شد و سپس «والتس جز» و «کاناریز» به اجرا درآمد. «مهدی احمدی» که این ارکستر را از سال 84 راه‌اندازی کرده است،‌ در کنسرت شب گذشته به این مساله اشاره کرد که این ارکستر خودش را مدیون عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان می‌داند. او البته تاکید کرد که این حرفش یک تعارف نیست و عین حققیت است:‌ «او فرد نایابی است و ما قدر او را می‌دانیم. به نظر می‌رسد ما دوران طلایی را در کردستان می‌گذرانیم. امیدوارم در همه ارکسترها خبرهای خوب این چنینی بشنویم.»
 
بعد از این صحبت‌ها، قطعاتی چون «مه لی ئه وین- پرنده عشق»، «لانک- گهواره»، «سکالای دل- شکایت دل»، «نازت بی- کرشمه» و «بوی دینم- برایش می‌آورم هرچه یار بخواهد» از آهنگ‌های فلکلور کُردی اجرا شد. بعد از آن «حمیدرضا اردلان» روی صحنه آمد و گفت  یک ارکستر سمفونیک حدود ۶ میلیارد هزینه دارد، در حالی که این ارکستر با همت جوانان، استادان کُرد، استاندار و حوزه هنری کردستان به اینجا رسیده است: « این ارکستر تاکنون اجراهای بسیاری داشته است و ما از این بابت خدا را شاکریم. مردم کردستان هم از این اتفاق خوشحال هستند، چون کُردها موزیسین هستند و چون موسیقی می‌دانند، لباس و زبان‌شان را هم حفظ کرده‌اند و به همین خاطر باید حمایت‌های بیشتری از این ارکستر انجام شود.»
او اما از «ارسلان» هم گفت که مایستر این ارکستر است: «او روح بسیار بزرگی دارد که در کنار شاگرد خودش می‌نشیند و ساز می‌زند.»
 
او از «کامکارها» به عنوان یک نعمت برای کردستان یاد کرد و از پدرشان «حسن کامکار» که در آن زمان با راه‌انداختن مجموعه‌ای به جوانان کرد با مشقت بسیار موسیقی می‌آموخت.» در ادامه‌ی برنامه، «هانا کامکار»،قطعات «زخم ایلام»، «په پوله ی ئازاد- پروانه رها»، «های بینن- بیاورید آنچه یار خواسته» را اجرا کرد. همچنین قطعه‌ای به یاد یوسف زمانی- نوازنده و رهبر ارکستر نواخته شد.
 
«علی مرادخانی» معاون هنری وزیر ارشاد و «فرزاد طالبی» مدیرکل دفتر موسیقی به انتهای اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان اضافه شدند. «بهرام جمالی» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران  نیز از شروع این اجرا در سالن رودکی حاضر بود. علاوه بر آن، رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان از هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، محمدرضا درویشی، پشنگ کامکار، مظهر خالقی، حمیدرضا اردلان، امین مرادی، استاندار کردستان به دلیل حمایت از ارکستر فیلارمونیک کردستان قدردانی کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 - 00:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اشک‌های شوق ارسلان کامکار برای ارکستری که دوستش دارد | موسیقی ما