برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای خانوادگی استاد رستمیان در جشنواره فجر/ تقدیم اجرا به حادثه دیدگان پلاسکو
موسیقی ما - کنسرت استاد علی رستمیان، خواننده نامدار و قدیمی موسیقی ایرانی که همکاری های خاطره انگیزی را با استادان فرامرز پایور، جلیل شهناز و پرویز مشکاتیان داشته است، از ساعت 21:30 شامگاه پنجشنبه 30 دی ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا و تقدیم به حادثه دیدگان پلاسکو شد.
استاد علی رستمیان متولد 1328در اصفهان، خواننده در سبک سنتی ایرانی است.
در کنسرت گروه 'چهار باغ' 9 قطعه اجرا شد که تصنیف های 'نگار سرمست' شعر از سعدی، 'کمان ابرو' شعر از حافظ، 'روی زیبا' شعار از رهی معیری و 'پیر میکده' از آن جمله بودند که باعث لذت وافر حاضران شد. در کنار این تصنیف ها، چهار قطعه بی کلام نیز اجرا شد.
پس از پایان کنسرت به دلیل استقبال خوب و تشویق مکرر حاضران؛ گروه چهار باغ سرود زیبا و میهنی «ای ایران، ای مرز پر گهر» را با صدای دلنشین علی رستمیان اجرا کرد که مورد تشویق بسیار مردم قرار گرفت.
در کنسرت دیشب آهنگ هایی از محمدرضا رستمیان اجرا شد که از آن میان، وی افزون بر آهنگسازی، نوازندگی سنتور گروه «چهارباغ» را هم عهده دار است.
دیگر فرزند استاد، آوا رستمیان، که از کمانچه کشان برجسته امروز موسیقی ایران است، در این گروه در کنار پدر و برادر کمانچه نواخت.
استاد علی رستمیان از شاگردان استاد جلال تاج اصفهانی است که مدتی هم مرور ظرایف آواز را نزد استادان حسن کسایی، جلیل شهناز،‌ محمود کریمی و محمدرضا شجریان گذرانده است.
این استاد موسیقی ایرانی افزون بر خوانندگی، جزو مدرسان نامدار آواز ایرانی نیز به شمار می رود و تاکنون شاگردان بسیاری تقدیم موسیقی ایران کرده است.
این مدرس آواز، تاکنون آلبوم های بسیاری را در همکاری با استادان نامدار موسیقی ایرانی، همچون استادان روانشاد فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، جلیل شهناز، علی اصغر بهاری و حسین فرهادپور اجرا کرده است.
در کنسرت گروه «چهارباغ» این نوازندگان حضور داشتند: عبدالرضا رستمیان (دودوک)، آوا رستمیان (کمانچه)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویلونسل)، نازنین تن ساز (عود)، میثم کاردارفرد (گیتار)، مهران امیراصلانی (دف و کوزه)، شایان یزدی زاده (تنبک و دایره) و محمدرضا رستمیان (سنتور).
سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، 24 دی ماه آغاز شد و امشب، جمعه یکم بهمن ماه به کار خود پایان می دهد.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1395 - 15:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای خانوادگی استاد رستمیان در جشنواره فجر/ تقدیم اجرا به حادثه دیدگان پلاسکو | موسیقی ما