برنامه یاد بعضی نفرات
 
سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر به گام آخر رسید
برندگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند
موسیقی ما - سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر هم بالاخره با برگزاری مراسم اختتامیه پایان رسید. اختتامیه‌ای که البته با حادثه غم‌انگیزی که برای آتش‌نشانان فداکار پیش آمد، متأثر از این اتفاق بود و در آغاز مراسم به احترام آسیب‌دیدگان حادثه‌ پلاسکو، یک دقیقه سکوت اعلام شد. با این حال اختتامیه با استقبال مخاطبان و همچنین با حضور گسترده هنرمندان و مسئلان  برگزار شد، هر چند امسال از فرش قرمز خبری نبود و برنامه با پخش کلیپی از فعالیت‌های ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر با گفتارهایی از «علی مرادخانی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «فرزاد طالبی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی آغاز شد.
 
«حمیدرضا نوربخش» مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر -که حال طی حکمی از سوی علی مرادخانی به عنوان مدیر جشنواره سی و سوم هم انتخاب شده- بعد از پخش این کلیپ گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی‌ودوم و همچنین مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، داد. او نیز در سخنانش از آتش‌نشانان جان‌برکف که اصلی‌ترین سرمایه‌شان را برای هم‌نوعانشان فدا کردند، سخن گفت:‌ «این شب عزیز را با یاد و خاطره آنها سپری می‌کنیم که غریبانه از میان ما رفتند. جشنواره امسال با حوادث تلخی مواجه شد. در آستانه جشنواره هم با رحلت تاثربار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مواجه شدیم و به احترام سوگ ایشان جشنواره با دو روز تاخیر آغاز شد که لغو و جابجایی برنامه‌ها را در پی داشت.»
 
او از مخاطبان و شهروندانی که به علت این تغییرات برای استفاده از برنامه‌ها دچار مشکل شدند، عذرخواهی کرد: «کمتر از یک سال پیش در همین مکان و همین نقطه و در مقابل وزیر محترم وقت جناب دکتر جنتی که به سهم خویش از زحمات او سپاسگزاری می‌کنم از یک آغاز مبارک سخن گفتم. از ریل‌گذاری جدید جشنواره‌ای با سی سال سابقه به اجمال سخن گفته و به نکاتی اشاره کردم که اهمیت آنها ارتقای کیفی و استاندارسازی یک جشنواره در قالب و شکل و شمایلی بین‌المللی بود؛ جشنواره‌ای که نفس حضور در آن افتخار و اعتبار باشد نه تبری جستن از آن. خوشبختانه در دوره پیشین موفقیت‌هایی به دست آمد و اتفاقات خجسته‌ای رقم خورد که اعطای جایزه باربد به آلبوم‌های منتشر شده در طول سال یکی از آن موارد بود؛  موردی که استمرار آن قطعا موجب و موجد شور و شوق و تحرک و پویایی در صنعت نشر موسیقی و مهم‌تر از آن دیده شدن فعالان و هنرمندان و انگیزه بخشی بالایی به آنان خواهد شد. بر نیکویی که ثمره‌اش به اندازه همین یک دوره قابل رویت و بهره‌برداری است.»
 
او همچنین به این مساله اشاره داشت که نکته پر اهمیت دیگر که با نگاهی گذرا به دوره قبلی محسوس و قابل احصا و نتیجه‌گیری کارشناسانه است، توازن اقبال مخاطبان به انواع موسیقی از جمله توجه بیشتر به موسیقی‌های جدی هنری و به طور کلی موسیقی ملی کشورمان بود:‌ «جالب‌تر آنکه به لحاظ مالی نیز فاصله فروش این نوع موسیقی‌ها با انواع موسیقی‌های پاپ کاهش معناداری پیدا کرد و این باور را که تیراژ مخاطبان موسیقی ملی و جدی کشور به ویژه در جشنواره رو به افول است را بر هم ریخت.»
 
او اما از مشکلات هم گفت:‌ «همین جا فرصت مغتنمی است تا به اطلاع برسانم که یکی از موانع عمده در شتاب‌گیری جشنواره به سمت اعتلا و رشد و پیشرفت، نبود بودجه مناسب و مکفی از سوی وزارت ارشاد است و نباید کتمان کرد که هرساله جشنواره برای جبران بخش مهمی از کسری بودجه خود ناگزیر به فروگذاری از برخی اصول هنری است. کل بودجه جشنواره موسیقی فجر اندازه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر نیست و بین بودجه‌ای که به جشنواره موسیقی فجر اختصاص می‌یابد با آنچه در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرد تفاوت وجود دارد.»
 
نوربخش می‌گوید که جشنواره پیشین به عنوان اولین منزل در مسیر جدید و نوپا، قطعا کاستی‌هایی هم داشت و با نقدهای مختلفی هم مواجه شد: «خرسندم که اعلام کنم از برکات توجه به نقدهای سازنده جشنواره سی و یکم، این دوره با ارتقای کیفی برتر نسبت به گذشته برگزار شد. توجه و اهمیت بخشیدن فزون‌تر به نسل جدید موسیقی ایرانی که غالباً از بین هنرمندان جوان و میان‌سال بوده و تحت عنوان «نسل دیگر» در جشنواره‌های گذشته برگزار می‌شد، موجب شد تا با برنامه‌ریزی مناسب به عنوان یک جشنواره مستقل پایه‌گذاری و از دل جشنواره موسیقی فجر بیرون آمده و تحت عنوان «جشنواره موسیقی کلاسیک» برگزار شود، یکی از نکات مهم در این مسیر بود. از دیگر نکات مهم سی و دومین دور جدید جشنواره موسیقی فجر، اصلاح آیین‌نامه داوری «جایزه باربد» با هدف ارزیابی دقیق‌تر آثار و رفع هر گونه شائبه، توجه بیشتر به بخش بانوان، ارتقای کیفی بخش بین‌الملل با دعوت از هنرمندان شناخته شده در سطح جهان، نشان دادن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موسیقی نواحی با دعوت از هنرمندان تمامی اقوام و نواحی مختلف ایران با زبان‌ها و گویش‌های فرهنگی متفاوت، توجه به تنوع و تکراری نبودن گروه‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده، دعوت از تمامی هنرمندان ارزشمند و برجسته برای حضور در جشنواره، وسعت بخشیدن به دایره همکاری‌ها در بخش‌های مختلف، مدرن‌تر کردن روش‌ها و بهره‌گیری از مدیاهای متنوع در اطلاع‌رسانی در جذابیت در این بخش و در نهایت ایجاد تسهیلات بیشتر برای مخاطبان جهت انتخاب برنامه‌های مورد نظر، پخش آنلاین برنامه‌ها به منظور پوشش وسیع‌تر و اغنای علاقه‌مندان به موسیقی و جشنواره و مواردی از این دست از اهم تغییرات مثبت و مهم این دوره است. لازم می‌دانم یکی دیگر از شاخص‌ترین بخش‌ها که در ذیل تحولات محتوایی این دوره می‌گنجد و همانا سنخیت بخشی به عنوان «فجر» در این دوره از جشنواره بود، اشاره کنم. بازخوانی و اجرای آثار ماندگار اوایل پیروزی انقلاب تحت عنوان برنامه‌های چاووش در این دوره با استقبال خیلی خوب مخاطبان مواجه شد و رنگ و بوی دیگری به جشنواره سی‌و‌دوم بخشید. این بخش یکی از بخش‌های موفق این دوره بود.»
 
مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر بر این اعتقاد است که این جشنواره برای پویایی و ماندگاری و مبدل شدن به جشنواره‌ای معتبر و مطرح در سطح ملی و بین‌المللی، نیازمند تفکر و تدبر و برنامه‌ریزی دقیق با بهره‌مندی از مشاوران وصاحب‌نظران در این حوزه و البته با حمایت لازم از سوی مدیران فرهنگی است:‌ «تا زمانی که مسئولان و مدیران ارشد برای موسیقی و جریان هنری آن بستر مناسب توام با آرامش و امنیت شغلی ایجاد نکنند، تا زمانی که برخوردهای سلیقه‌ای و مخالفت با اجرای کنسرت‌ها و برنامه‌های کاملاً فرهنگی و موسیقیایی برطرف نشود، به طور طبیعی نمی‌توان شاهد یک جشنواره با شکوه و بدون نقص بود. تا زمانی که نیمی از ظرفیت بزرگ هنر موسیقی کشور معطل مانده و با روش‌های غیر فرهنگی و ممانعت‌های بی‌مورد دلسرد و بی‌انگیزه شده، نمی‌توان جشنواره‌ای با ظرفیت بالا و جذابیت فراوان به نمایش گذاشت.در پایان لازم می‌دانم در کسوت نماینده صنف و نه مدیر جشنواره به چند نکته مهم اشاره کنم. جشنواره موسیقی و اساساً هر نوع جشنواره و رویداد جمعی با موضوعی واحد، تابع رخدادها و اتفاقات هنری آن حوزه در طول سال است و طبیعتاً چالش‌ها، موانع، تنگ‌نظری‌ها و مسائل و مشکلات اهالی موسیقی که بیش از سی سال است گریبان‌گیر آنها است در جشنواره موسیقی نیز خودنمایی می‌کند و یک مانع اصلی در رشد و بالندگی مورد انتظار و نیازمند هنرمند امروز حوزه موسیقی است.»‌
 
بعد از سخنان نوربخش گروه «همنوازان سایه» به خوانندگی حسین علیشاپور قطعاتی برای حاضران در مراسم اجرا کردند. بعد از آن، «علی مرادخانی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور نیافته بود، متن پیام او را قرائت کرد. در متن پیام سید رضا صالحی امیری آمده است:
 
«شهادت مظلومانه عده‌ای از آتش‌نشانان قهرمان کشور و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان تجاری، همه ما را در غم و اندوه عمیق فرو برده است. با وجود برنامه‌ریزی قبلی برای حاضر شدن در جمع فرهیخته شما گرامیان، به منظور ابراز همدردی با داغدیدگان این حادثه، توفیق حضور از این حقیر سلب شد. جا دارد در ابتدای سخن از حضور و همراهی هوشمندانه اصحاب فرهنگ و جامعه هنری در مراسم بدرقه یار دیرین انقلاب و همراه همیشگی امام راحل و مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که آغاز این جشنواره را هم با تأخیر مواجه کرد، صمیمانه قدردانی کنم. از هنرمندان عزیزی هم که شب گذشته اجراهای خود را به روح بلند آتش‌نشانان قهرمانمان تقدیم کردند، تشکر می‌کنم. سخن از موسیقی است. هنری فاخر، متعالی و ماندگار که ریشه در هویت تاریخی و تمدنی این مرزوبوم دارد. زبان انتقال ارزش‌ها و فضایل اخلاقی و انسانی. جلوه‌ای ناب از هنر غنی این سرزمین که در ضمیر همه مردمان از زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری و با هر ذائقه و سلیقه‌ای وجود دارد. موسیقی، زبان گفت‌وگو است و گفت‌و‌گو نیاز امروز جامعه ایرانی است. موسیقی زبان تعالی، نشاط، هم‌گرایی و همدلی است و جامعه امروز نیازمند نشاط است. موسیقی تقویت حس همبستگی، کار گروهی و خرد جمعی است و جامعه امروز بیش از هر زمان به وحدت و انسجام نیاز دارد.»
 
در بخش دیگر این پیام آمده بود: «جامعه موسیقایی کشور هم به وحدت و همدلی نیاز دارد. برای برداشتن موانع و عبور از تنگناها نیازمند همدلی و مدارا هستیم. در سایه وفاق و اتحاد می‌توان بر مشکلات فائق آمد و به آینده امیدوار بود. امید فردای ما در گرو اتحاد امروز ما است. از این رو انتظار می‌رود جشنواره‌ها از جمله جشنواره موسیقی نماد آشتی و اتحاد و انسجام باشد که اگر چنین شد، آن گاه می‌توان به برداشتن گام‌های جدی برای رفع مشکلات اندیشید. می‌توان سایه تصدیگری دولتی را از سر اصحاب فرهنگ دور کرد و کار هنر را به اهل هنر سپرد. اینجانب مصمم هستم تا در دوره مسئولیتم به تقویت نهادهای صنفی و کاهش تصدیگری دولتی در حد مقدور جامه عمل بپوشانم. همچنانکه دفاع از کیان و ساحت مقدس فرهنگ و هنر را وظیفه خود می‌دانم. دفاع از کیان موسیقی، دفاع از هنر و هویت ملی ماست. هنر موسیقی نگاهبان آیین و سنت‌های ارزشمند این جامعه بوده است. این یک واقعیت غیر قابل کتمان است که هنر ایرانی درخشان ترین نقش را در ادوار تاریخی ایفا کرده است. بخش عمده ای از تاریخ و تمدن ما با هنر گره خورده است. معماری، هنرهای تجسمی همچون خط و نقاشی و هنرهای دیگر جلوه هایی از هنر اسلامی و ایرانی است. موسیقی آیینی، زبان حفظ سنت‌های اصیل و انتقال آن به نسل‌های بعدی بوده است. موسیقی نواحی، بازگو کننده آداب و رسوم و عنصر هویت بخش مناطق مختلف ایران زمین بوده است.»
 
«صالحی امیری» همچنین به این نکته اشاره داشت که: «امروز هم موسیقی می‌تواند و باید معرفت عمومی، تفکر، آگاهی و اندیشه را در جامعه ارتقا ببخشد. موسیقی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی یاری رساند. موسیقی می‌تواند تنوع و تکثر فرهنگی جامعه را عینیت ببخشد. در جامعه متنوع و متکثر فرهنگی، همه سلایق و ذائقه‌ها باید بتوانند در چارچوب شرع و قانون، به موسیقی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. نباید با ایجاد محدودیت و تنگ نظری، نشاط را از جامعه سلب کنیم که اگر چنین شود، هزینه زیرزمینی شدن هنر و تاوان آن سهمگین خواهد بود. به این خاطر است که دفاع از هنر و حفظ حقوق و کرامت همه هنرمندان را از اولویت‌های خود می‌دانم. اگر از ضرورت ثبات و آرامش و تعامل سخن می‌گویم، به هیچ وجه به معنای نادیده انگاشتن حقوق هنرمندان نیست. اگر از توسعه فضاهای موسیقی و افزایش بودجه این بخش سخن می‌گویم، نه از سر لطف یا منت، بلکه حق اولیه اصحاب فرهنگ و هنر بوده و همگان باید بپذیرند که ساحت هنر را پاس بدارند. در پایان مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود را از همه هنرمندان عزیزی که در طول برگزاری جشنواره با حضور و اجراهای زیبای خود، بر رونق این رویداد افزودند و نیز از مخاطبان فرهیخته بویژه جوانان و علاقه مندانی که پای این اجراها نشستند و شور و شعفی مضاعف بدان بخشیدند، ابراز می‌کنم و به دست اندرکاران این جشنواره که با تلاش شبانه روزی در برگزاری موفق جشنواره کوشیدند، خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم.»
 
او همچنین به منتخبان این جشنواره هم تبریک گفت:‌ «امیدوارم پایان این جشنواره نقطه آغازی برای گفت و گو، وحدت و همدلی بیشتر و برداشتن گام هایی موثر برای ارتقای وضعیت موسیقی کشور و طنین آن در جهان امروز باشد که به گفته حافظ شیرین سخن: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت / آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت.»‌
 
*****
 
در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، برگزیدگان جایزه‌ «باربد» که از سال گذشته به ساختار این رویداد هنری اضافه شده، معرفی شدند. هیات داوران این جایزه‌، تولیدات موسیقایی را در طول بازه‌ زمانی یک ساله‌ از مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند.

برندگان جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر در بخش‌های مختلف از سوی هیات داوران بدین شرح معرفی شدند:
  • موسیقی کلاسیک: در بخش آهنگسازی علیرضا مشایخی برای آلبوم «گرند کنسرتینو» و پیمان سلطانی برای آهنگسازی آلبوم «گفت و شنید» جایزه گرفتند، در بخش نوازندگی «علی جعفری پویان» به خاطر نوازندگی ویولن در آلبوم «سفر به خویشتن» لوح تقدیر گرفت و «یاسمن مشکوری» نیز لوح تقدیر گرفت.
  • موسیقی دستگاهی بی کلام: در بخش آهنگسازی جایزه باربد به «بهزاد رواقی» برای آلبوم «درنگ» اهدا و لوح تقدیر به «بهاره فیاضی» برای آلبوم روشنا اهدا شد.
  • موسیقی دستگاهی با کلام: نوید دهقان برای آهنگسازی آلبوم «از جان و از دل»، «مهدی شهسوار» برای خوانندگی آلبوم بیات ترک جایزه گرفتند و لوح تقدیر به سید رضا طباطبایی برای آلبوم «اوجی در آواز مکتب اصفهان» اهدا شد.
  • بهترین ناشر: «رامین صدیقی» مدیر نشر «هرمس» بهترین ناشر شد.
در این بخش محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی ناشران موسیقی برای معرفی ناشر برتر سی‌و‌دومین جشنواره موسیقی فجر متنی را هم قرائت کرد. در متن بیانیه آمده است: «معرفی ناشر برتر از بین ناشرین موسیقی و آثار شنیداری و خانواده تولیدکنندگان آثار موسیقایی به درخواست تولیت جشنواره موسیقی فجر و به دست و انتخاب مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری به مثابه و در حکم رد امانت به اهل آن تلقی می‌شود. دو ویژگی بارز و تعیین کننده مجمع صنفی ناشرین آثار شنیداری، یعنی شناخت جامع و کامل خانواده تولید و نشر موسیقی کشور و اشراف دقیق و همه جانبه از روند و آغاز و انجام آفرینش ملموس و عینی اثری موسیقایی، مصداق بارز اهلیت برای سنجه و معرفی برترین های این صنف خلّاق، هنرمند و زحمتکش است. شناساندن ناشر برتر، ضمن ادای سپاس و احترام به سرمایه گذاران و کارآفرینان صنعت هنری حوزه نشر، ادای دین و پاسداشت جمع پراکنده هنرمندان برتریست که در خلق قابل دسترس اثری هنری، متحد و یک کلام شده اند تا با وجود تمامی سختی ها و نابسامانی ها و ناسازگاری های گاه به گاه و موردی، بهترین محتوای شنیداری را در بسته ای فرهنگی و سرشار از ظرافت های هنری مرتبط تحت عناوین سرایش، آهنگسازی، خوانش، نوازندگی، ضبط و میکس و مسترینگ، طراحی، چاپ، بسته بندی؛ به دست و دید و گوش مردمی برسانند که شایسته و سزاوار بهترین ها هستند که جملگی، بودشان شرافت هنر است و بس. مجمع صنفی ناشران موسیقی با توجه به مفاهیم باور داشته خویش که بدان اشارتی رفت و با در نظر گرفتن تمامی موارد کمی و کیفی تاثیرگذار در هنر و صنعت تولید و انتشار، با ایده و هدف تلاش برای بالا بردن کیفیت نشر و تاثیرگذاری بر جریان فرهنگی کشور در حوزه موسیقی و همچنین اعلان و تعیین مبنا و معیاری برای سنجه برترین ها؛ نشر موسیقی هرمس با مدیریت رامین صدیقی را به عنوان ناشر برتر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر معرفی می‌کند.»
  • موسیقی تلفیقی:‌ حمزه یگانه برای آهنگسازی آلبوم کاهگل برنده‌ی جایزه‌ی باربد شد و لوح تقدیر به شایان شکرابی سرپرست گروه «دال» برای آلبوم «گذر اردیبهشت» داده شد.
  • موسیقی پاپ با کلام:‌ اشکان ماهری برای آهنگسازی آلبوم «پرگار» و محسن چاوشی برای آهنگسازی آلبوم «امیر بی گزند» جایزه گرفتند و لوح تقدیربه «کاوه یغمایی» برای آهنگسازی آلبوم «منشور» داده شد.
  • در بخش پاپ بی کلام نیز مهبد شفیعی نژاد برای آهنگسازی آلبوم «سکوت آبی» جایزه گرفت و لوح تقدیر به آزاده مهدوی آزادی برای آلبوم «شانزلیزه» داده شد.
  • آهنگسازی موسیقی ایرانی بی کلام:  نیز شروین مهاجر برای آهنگسازی آلبوم «کهن کمان» اهدا شد.
  • آهنگسازی موسیقی ایرانی با کلام: مهیار علیزاده برای آهنگسازی آلبوم «دخت پری وار» جایزه گرفت.
  • خوانندگی آلبوم موسیقی ایرانی با کلام همایون شجریان برای خوانندگی آلبوم «خداوندان اسرار» و علیرضا قربانی برای خوانندگی آلبوم «من عاشق چشمت شدم» جایزه گرفتند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395 - 10:50

دیدگاه‌ها

شنبه 2 بهمن 1395 - 14:57

خخخ جای تاسف داره برای همچین داوری این مسابقه کسی که اسمش تو لیست اجرای جشنواره نبوده چطور اسمش تو لیست نامزدای جشنواره ست چقدر داورای این جشنواره هوای چاوشی دارن ??

شنبه 2 بهمن 1395 - 19:46
کاربر

برای شما دهه هفتاد واقعا ها بیشتر چرا انقدر بی دقت و زود قضاوتکن هستید نوشته جایزه باربد برای آلبوم اصلا چه ربطی به دارد جایزه پاپ بعد پاپ دهه هفتاد عجول جزوه مسابقه نیستند وغیره رقابتی .

87.107.254.255
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 14:32
ehsann

به نظر من هم داورها به اسم چاوشی جایزه رو دادن چرا که آلبوم امیر بی گزند واقعا ضعیف بود*آلبوم کاوه یغمایی هم که اصلا سبکش ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پاپ نبود و راک بود توی لیست بود * تنها آلبومی که توی لیست در ژانر پاپ بود آلبوم (خط پا ) رضا آریایی بود که متاسفانه به دلیل ضعف داوری و روابط مافیایی جایزه نهایی رو دادن به چاوشی *

5.125.207.29
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 17:25
aidin

من دانلود کردم گوش کردم خدایی رضا آریایی چند سر و گردن از همه شون بالاتره

2.182.119.238
شنبه 2 بهمن 1395 - 14:57

فقط استاد قربانی عزیز، چاووشی هم عااالی

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:20

ههـ ?جالبهـ چاووشی اخهـ اصن بود تو مسابقه?چرا واقعن?داریم به کجا میریم?

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:20

ایول به چاووشی وشجریان

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 17:31
amin

فقط آریایی { خط پا }

2.182.119.238
شنبه 2 بهمن 1395 - 15:20

استاد قربانی عزیزم

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:27

بازم محسن چاوشی اول

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 15:00
محمد

اصلا کی میتونه بگه چاووشی حتی یک کنسرت زنده هم داشته . تمام صداش با نرم افزار و پلاگین درست شده
من همه ی آلبوم های نامزد شده رو گوش کردم .
تنها کسایی که صداشون واقعی بود رضا آریایی و کاوه یغمایی بودن .

2.182.119.238
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 02:18
شاهین موزیک باز

چاووشی هیچ صدایی نداره برای همینه که کنسرت نمیده عزیزممممم

2.182.119.238
شنبه 2 بهمن 1395 - 15:27

فقط اقایی خاص محسن چاوشی

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:27

این جایزها برای محسن کمه

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:59

چاوشی دیک

شنبه 2 بهمن 1395 - 15:59

خدا بعضی ها رو شفا بده بهترین البوم سال چه ربطی به حضور اجرای کنسرت داره الحق که بعضی ها نفهمن هر چند چاوشی به این جایزه اهمیت نداد و پست غیر مرتبط گذاشت

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

محسن چاوشی♥♥

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

استاد محسن چاوشی

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

محسن چاوشیو عشقه...همیشه برندست

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

همیشه محسن خان اوله

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

Inke ye chize tekrarie.ostad chavoshi hamishe avale.chavoshi?

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

Eshghas soltan chavoshi??

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:37

Chavoshi ba ekhtelaf avale

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:57

چاوشی عشقه?رکورد شکن.

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:57

Soltan bi raghib music chavoshi

شنبه 2 بهمن 1395 - 16:59

عليرضاقرباني هميشه و هر بهترينه!مبارك باشه

شنبه 2 بهمن 1395 - 18:01

کلاس کار چاوشی همیشه محفوظه

شنبه 2 بهمن 1395 - 18:11

اصلا به اجراها جایزه ندادن ،به تولیدات موسیقیایی دادن که چاوشی هم بخاطر البومش جایزه گرفته

شنبه 2 بهمن 1395 - 18:11

دوستان طرفدار چاوشی هم آرامششون رو حفظ کنن بخاطر یه باربد ? که خود برندگان هم میدونن چیزی محسوب نمیشه بقیه خواننده ها رو زیر سوال نبرن وچیزای نداشتشون مث تیپ و قیافه و لباس جینگول به قول خودشون رو جزو ضعفای هنرمندی ندونن چون داشتن این فضایل دلیل بر نداشتن صدا و استعداد و طرفدار و مخصوصا ناتوانایی اجرای زنده نیست ?

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

درود بر چاوشی بی ادعا وثابت شده??...حسادت عاقبت نداره?

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

.امیر بی گزند است او

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

فاز بعضیام جالبه .. محسن برا البومش جایزه گرفته جوکچرا میگین

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

چرااا محسن چاووشی ؟؟؟!! ایشون که اجرای زنده نداشتن؟؟!! این پارتی بازیا و بی عدالتیا یعنی چی که رسم هرساله مسولین شده و هیچ کس هم رسیدگی نمیکنهههه

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

سلطان به سلامت باد. مثل همیشه هر سال آلبوم داده هم پرفروشترین هم بهترین آلبوم سال شده. تبریک به چاوشیستا??✌

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

چاوشییی

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 08:46

سلطان چاوشی همیشه عالی بوده

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 14:04

به به محسن خان چاوشی

یکشنبه 3 بهمن 1395 - 20:52

بعد از رکورد های فروش که این البوم جابجا کرد
و همچنین جایزه مولانا
بهترین البوم سال هم مبارک محسن چاوشی ... بینهایت زیبا بود البوم و به تکرار نمیرسه در طول زمان و بهترین نکته البوم همینِ

هم کیفیت هم کمیت = بی رقیب در اوج

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 14:54
علی

رکورد آلبوم رضا آریایی(خط پا) اونقدر فروشش زیاد بود که تو دو ماه اول به چاپ دوم رسید.
محض اطلاع بررسی شود.

2.182.119.238
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 21:05
حسن عاشق چاوشی

اولا که پسر خوب تو اول با چند تا اسم از این بنده خدا( اریایی) حمایت نکن حداقل و بقیه رو تخریب نکن
تا بتونیم فکر کنیم با یه ادم بالغ طرفیم نه یک کودک که واسه موجه جلوه دادن خوانندش با هزارتا اسم میاد تعریفشو میکنه تا بلکه دیده بشه !
رها علی محمد ارین ایدین احسان :) بالاخره کدوم >؟
پسر جان بر فرض محال این چیزی که میگی درسته البوم چاوشی همیشه کمتر از یک هفته به چاپ دوم میرسه و ضمنا هرالبومی که چاپ دوم برسه لزوما البوم پرفروشی نیست
البوم این بنده خدا به چاپ دهمم برسه تیراژ کل این ده سری به تیراژ حتی دوم یا سوم چاوشی نمیرسه
این بنده خدایی که گفتی تیراژش به خواننده های تازه کارپاپ هم نمیرسه .. مقایسه خنده دار نکن عزیزم :)

در مورد صدای چاوشی هم که خب چون کودکی بعید میدونم امثال صفاریان و یراحی ویگانه و اصفهانی.. رو بشناسی و حرفشون درمورد صدای چاوشی رو شنیده باشی.

هرچند میدونم برای تبلیغ اون بنده خدا و دیده شدن یه سری لطیفه تعریف کردی و باعث شادی ما شدی ولی خب جوابتو دادم که یه چیزی کاسب باشی :)

164.215.161.18
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 02:05
علی

دوست عزیز نظر من هیچ ربطی به اون افرادی که گفتی <رها - علی - محمد > نداره و اینو بدون رضا آریایی کسیه که دانشگاه جولیارد آمریکا درس خونده جایی که این آدم هایی که گفتی حتی دم درش هم راه نمیدن < کسایی مثل دکتر محمدرضا چراغعلی و فریدون شهبازیان که داوران جشنواره بودن براش تنظیم کردن و باهاش همکاری داشتن و شاعرایی مثل فاضل نظری و محمد علی بهمنی و کسایی که سرشون به تن شون می ارزه <
در مصاحبه ی جدید شون هم گفتن که در آلبوم جدیدشون با ناصر چشم آذر بزرگ و تورج شعبانخانی و فریبرز لاچینی همکاری داشتن > من نمیدونم شما اصلا این آدم ها رو میشناسی یا فقط تحت تاثیر چهارتا خواننده که با تبلیغات اومدن بالا و هیچ علم و دانشی ندارن قرارگرفتی؟
بهروز صفاریان -مهدی یراحی و همه ی این هایی که گفتی در مقابل این آدم ها از نظر علمی صفر هم نمیگیرن <این خواننده نماها مجبورن به هم نون قرض بدن و از هم تعریف کنن تا کارشون بگیره و مردم به شعرها و آهنگ های بی محتوا شون گوش بدن < شما همونقدر که از اسمت پیداست عاشق چاوشی هستی و معلومه تعصبت روی ایشون به چه خاطره < امثال این خواننده هایی که گفتی طی زمان پدر گوش موسیقی مردم رو درآوردن تا اونجا که مردم >چاوشی رو هم جزو خواننده ها محسوب میکنن <همین که یک خواننده و آهنگساز 24 ساله در شمار رقبای اصلی چاوشی بود برات کافیه عزیزم <
شما به جای تعصب داشتن روی یک خواننده برو بشین آلبوم این بنده خدا رو گوش کن بلکه یه چیزی از موزیک و شعر خوب بفهمی ...خخخخخخخخ

2.182.119.238
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 18:54
حسن عاشق چاوشی

عزیزم چند سالته قربونت برم ؟ :)
با اسم شاهین هم باز کامنت گذاشتی که برو بزرگ شو بعد کامنت بزار اخه
ضمنا خیلی ها هستن که سواد اکادمی دارن ولی هیچ وقت به جای خاصی نرسیدن و تهش یه موزیسین معمولی شدن . جوک زیبایی گفتی !
درمورد اسم هایی که گفتی فاضل نظری که با محسن چاوشی همکاری داشته کودک عزیز یکم اطلاعاتتو ببر بالا بعد لطیفه بگو :))
فریبرز لاچینی هم انقدر کار محسن چاوشی رو دوست داشته که قطعه کجایی رو با پیانو زده :)
قبل اینکه حرف بزنی اسم ببری اطلاعاتتو ببر بالا تا دچارتوهم نشی کودک عزیز
در مورد بهروز صفاریان خب بهت حق میدم چیزی ندونی چون سنت قد نمیده وقتی که پاپ بعد انقلاب رو زنده کردن بهروز صفاریان و همچنین محمد اصفهانی که صداش تکرار نمیشه درکش برای تو سختِ کودک بزرگوار:)
تو اگه موزیک و شعر میفهمیدی ی دونه از شعرای صفا برای کل زندگیت کفایت میکرد
پسرخاله این بنده خدایی فک کنم با صدتا اسم اومدی کامنت تخریبی گذاشتی :) خودتو ضایع میکنی با این کارا عزیزم:) درمورد فروش البومم کلی خندوندیم :) اینارو جای دیگه نگی
رها علی محمد ارین ایدین احسان شاهین :) اصلا کسی هم شک نکرد .. واقعا هوش شما دهه نودیا چقدرِ اخه :)

164.215.171.121
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 11:40

افتخار موزیک ایران

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 14:48

دروود بر استاد محسن چاوشی عزیز موفق باشه

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 17:28

فقط رضا آریایی رو عشق است ...
دمش گرم ترکونده ///با اولین آلبومش داره با خواننده ای که 20 سال سابقه داره رقابت می کنه///چ
پیشنهاد میکنم اونایی که نظر میدن آلبوم رو گوش کنن بعدش میفهمن تفاوت آریایی با چاوشی چیه

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 21:24

به نظر من اصلا نمیشه آقای آریایی رو با چاووشی مقایسه کرد.
آلبوم خط پا توی موسیقی پاپ فقط یک اتفاق بود و دیگه هم تکرار نمیشه .
مگر اینکه دوباره آقای آریایی دست به کار بشن و بازار رو بترکونن.

سه شنبه 5 بهمن 1395 - 02:10

دوستانم بحث نکنین
درود بر نوآوری و خلاقیت
درود بر هر سه این بزرگان چاوشی- آریایی- یغمایی

سه شنبه 5 بهمن 1395 - 18:56
حسن عاشق چاوشی

ع مچت گرفته شد زدی کوچه علی چپ :) خوبه اسمای متنوعی هم انتخاب میکنی :)
دیگه از اینکارا نکن خردسال عزیز

164.215.171.121
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 15:10

درسته .
ولی موزیک خوب رو خودت میشه درک کنی و با بقیه موسیقی ها مقایسش کنین .
شما میتونین آلبوم ها رو دانلود کنین و بشنین یکی یکی از ترک ها رو دقیقا بررسی کنین تا متوجه موسیقی قوی بشین .

سه شنبه 5 بهمن 1395 - 19:11

از والدین کودکی خردسال با اسامی مختلف رها علی درویش شاهین احسان و.. با ایپی
2.182.119.238
تقاضا میشه اینترنت رو در دسترس این پسر قرار ندن .. داره خودکشی میکنه زیر این پست برای پسرخالش تبلیغات کنه وشدیدا هم داره حرص میخوره و نگران سلامتیش هستیم
خواهشا دست به کار بشید تا کار دست خودش نداده :)
اقا بچاپ

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 15:29

بهترینهای پاپ و سنتی به ترتیب چاوشی و قربانی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برندگان جایزه «باربد» موسیقی فجر معرفی شدند | موسیقی ما