برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب گذشته اولین کنسرت رایگان آهنگساز برجسته برگزار شد
کیهان کلهر، نوای سازش را به سیل‌زدگان سیستان تقدیم کرد
موسیقی ما - شبِ گذشته «کیهان کلهر» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- اولین کنسرتِ رایگانِ ایران را در حالی در سیستان و بلوچستان اجرا کرد که این کنسرت را به سیل‌زدگانِ این شهر تقدیم کرد. هدف او از برگزاری کنسرت‌های رایگان، علاوه بر ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، حمایت از علاقه‌مندان به موسیقی در مناطق محروم ایران است، او معتقد است هیچ موسیقی‌دانی حاضر به برگزاری کنسرت در این نواحی نیست، با وجود این‌که مردم این نواحی از عشق و شعور بالایی نسبت به موسیقی ایرانی برخوردارند.

نوازنده‌ی نامدار کمانچه در این باره می‌گوید: « موسیقی برای مردم نواخته می‌شود و به این ترتیب تمامی کنسرت‌ها باید رایگان باشد. کنسرت، مثل کتابخانه است. نمی‌توان برای اینکه مردم از کتابخانه استفاده کنند، پولی از آنان دریافت کرد، اجرای موسیقی هم به همین شکل است، به خصوص اینکه بسیاری از مردم دوست دارند تا از این برنامه‌ها استفاده کنند، اما این امکان برای همه‌ی آنها وجود ندارد.»

او می‌گوید دلش می‌خواهد تمامی کنسرت‌هایش را به صورت رایگان برگزار کند؛ اما از آنجا که برگزاری کنسرت برای خود گروه نیز هزینه‌هایی در بردارد، ناگزیر است که بخشی از این هزینه‌ها را از مردم دریافت کند: «خوشبختانه زمانی که ما این ایده را مطرح کردیم، مسوولان این شهرها نیز استقبال کردند و سالن را به شکل رایگان در اختیار ما گذاشتند و تحقق این ایده امکان پذیر شد.»

حالا هم توزیع بلیت‌های رایگانِ کنسرتِ تربت حیدریه‌ی این آهنگساز آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس www.4047.ir مراجعه و بلیت‌های این برنامه را تهیه کنند.

کلهر که به‌تازگی با آلبوم «هاونیاز» برنده جایزه منتقدان آلمان در بخش «موسیقی جهان» شده است، تاکنون در بسیاری از شهرهای ایران از جمله بوشهر، کرمان، شیراز، اصفهان و تهران به اجرای برنامه پرداخته است. او بار دیگر سیزدهم و چهاردهم بهمن ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه خواهد رفت. این برنامه‌ها، پس از برگزاری کنسرت‌های دونوازی‌اش همراه اردال ارزنجان با عنوان «پردگیان باغ سکوت» برگزار شد و نوید افقه (تنبک)، هادی آذرپیرا (تار)، و علی بهرامی‌فرد (سنتور) او را در این برنامه‌ها یاری می‌کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395 - 14:28

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیهان کلهر، نوای سازش را به سیل‌زدگان سیستان تقدیم کرد | موسیقی ما