برنامه یاد بعضی نفرات
 
عصر پنجشنبه در فرهنگسرای ولا
علی شیرازی «ریتم در آواز ایرانی» را بررسی می‌کند
موسیقی ما - عصر پنجشنبه 14 بهمن از ساعت 15:30 در تالار ابوالفتوح رازی فرهنگسرای ولا، علی شیرازی با موضوع ریتم در آواز ایرانی سخنرانی می‌کند.
 
این خواننده و آوازپژوه که در دو سال اخیر برنامه‌هایی تخصصی آموزشی همچون آیین آواز و شب آواز ایرانی را راه‌اندازی کرده، در برنامه عصر پنجشنبه از ریتمِ آوازهای ایرانی که به نظر بسیاری از شنوندگان عام فاقد ریتم هستند، سخن می‌گوید. او در ضمن صحبت‌هایش نیز به فراخور بحث‌ها و در تکمیل موضوع، قطعه‌های آوازی هم خواهد خواند. این برنامه موسیقایی همچنین شامل بخش‌های دیگری هم خواهد بود و ورود همه علاقه‌مندان به آن آزاد است.
 
علی شیرازی خواننده و پژوهشگر موسیقی ملی (آوازپژوه) از ابتدای دهه هفتاد خورشیدی نیز به آموختن ردیف آوازی ایران نزد شاپور رحیمی، رضا رضایی پایور و محسن کرامتی مشغول شد؛ هر چند که با وجود داشتن چنین استادانی، در خوانندگی از ایرج خواجه امیری تأثیر فراوانی پذیرفته و به صورت غیرمستقیم، این هنر را از او نیز آموخته است. او همچنین حضورهایی گاه و بیگاه برای تکمیل معلومات هنری‌اش نزد موسیقی‌دانانی چون حمید پناهی، هنگامه اخوان، کریم صالح عظیمی، شهرام اعتمادی، محمد افتخاری فرد و کمال‌الدین عباسی داشته است.
 
او در فیلم مستند میراث کهن به عنوان همخوان به اتفاق محسن کرامتی و افسانه رثایی با آهنگسازی حسین علیزاده و همچنین فیلم مستند نغمه‌سرای کودکان (خواننده و بازیگر) که با موضوع زندگی عباس یمینی شریف ساخته شد، حضور داشته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1395 - 11:56

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی شیرازی «ریتم در آواز ایرانی» را بررسی می‌کند | موسیقی ما