برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسن علیزاده، هنرشناس، فیلم‌ساز و منتقد برجسته فیلم درگذشت
استاد حسین علیزاده به سوگ برادر نشست
موسیقی ما - هنرمند و هنرشناس ارزنده، حسن عليزاده -برادر استاد حسين عليزاده- به رحمت حق پيوست. «حسن عليزاده» هنرشناس، فیلمساز و منتقد برجسته فیلم، دوران دبیرستان خود را در مدارس دارالفنون و مروی گذراند و پس از اتمام این دوران، وارد مدرسه عالی رادیو و تلویزیون شد. او سال‌ها در رادیو و تلویزیون بهعنوان کارگردان و فیلمبردار فعالیت داشت و از محضر استادانی چون بهمن فرمانآرا و پرویز کیمیاوی بهره گرفت.

حسن عليزاده بعد از اتمام تحصیلات خود در ایران، برای تکمیل دانسته‌هایش به فرانسه و آمریکا، سفر و سال‌ها در فرانسه زندگی کرد. او پس از بازگشت به ایران، فعالیت هنری خود را در زمینه دوبله فیلم آغاز کرد و پی گرفت و سال‌ها با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (سینما حقیقت) همکاری داشت. این هنرشناس ارزنده به گفته حسین علیزاده یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشوقان او برای یادگیری موسیقی و رفتن او به هنرستان موسیقی بود.  در سالهای اخیر نیز «حسن عليزاده» با فروتنی به عنوان مشاور در کنار بسیاری از بزرگان هنر سینمای ایران فعالیت میکرد.

مراسم تشیيع پیکر این هنرمند گرامی، دوشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۹ صبح از مقابل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، به سمت بهشت‌زهرا برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 11:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد حسین علیزاده به سوگ برادر نشست | موسیقی ما