برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز «جدائی نادر از سیمین» با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر؛
ستار اورکی: هیچ کس از سیمرغ گرفتن بدش نمی‌آید
موسیقی‌ما - آهنگساز سرشناس و قدیمی فیلم «جدائی نادر از سیمین» معتقد است که حضور در جشنواره فیلم فجر و دریافت سیمرغ بلورین بهترین آهنگساز فیلم برای هر موزیسین و آهنگسازی لذت بخش است. به گزارش«موسیقی ما»، ستار اورکی که امسال با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره جشنواره امسال و جزئیات فعالیت هایش توضیحاتی را در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» داده که در ادامه می‌خوانید:
 
  • * امسال با کدام فیلم‌ها در جشنواره حضور دارید؟
من با فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی خانم منیره قیدی، فیلم «مادری» به کارگردانی خانم رقیه توکلی و فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی خانم نگار آذربایجانی در بخش سودای سیمرغ حضور دارم.
 
  • * دریافت سیمرغ بخش آهنگسازی در جشنواره در سالهای گذشته به یکی از جذاب ترین بخش های این فستیوال تبدیل شده است. این ماجرا چقدر اولویت شما محسوب می‌شود؟
من قبل از اینکه برای کسی کار کنم هدفم جلب رضایت خودم است و اینکه خودم از کار راضی باشم و بعد از آن به رضایت کارگردان و تهیه کننده و عوامل فیلم و مخاطبین فکر می‌کنم. دریافت سیمرغ هم بخش تشویقی برای هر انسانی است و هیچکس از تشویق شدن و سیمرغ گرفتن بدش نمی‌آید. ولی در آخر، اثر خوبی که به جا بذارم برایم در اولویت است.
 
  • * روال کاری شما برای تولید موسیقی یک فیلم چگونه است؟ فیلم را کامل می بینید، فیلمنامه را کامل می‌خوانید و بعد موسیقی برای آن می‌سازید یا روال خاص خودتان را دارید؟
قطعا باید سناریو را بخوانم و فیلم را ببینم و بعد به بخش موسیقی آن برسم. با تبادل اطلاعاتی که بین من و کارگردان به وجود می‌آید موسیقی کار مشخص می‌شود و اینکه چه نوع موسیقی با چه ارکستراسیونی باشد. از لحاظ موسیقی خلوت باشد یا ارکستر بزرگ و خیلی فاکتورهای دیگر مشخص می‌شود تا به نتیجه نهایی برسم.
 
  • * تا چه حد با نظر کارگردان به تعامل می رسید؟ مشورت می‌کنید یا صرفا حرف حرف خودتان است؟
قطعا نظر کارگردان برای من قابل احترام است و اگر نباشد من کار نمی‌کنم. قطعا نظر کارگردان در موسیقی هم برای من مهم است و با تعاملی که بین من و کارگردان به وجود می‌آید به یک موسیقی واحد برای فیلم می‌رسیم.
 
  • * چقدر از سمپل استفاده می‌کنید؟ عده‌ای معتقد‌اند استفاده از ساز زنده در بین آهنگسازان ایرانی دیگر به فراموشی سپرده شده است.
ترجیح من به شکلی است که ببینم فیلم چه چیزی را از من می‌خواهد و اگر به سمپل و ساز الکترونیک نیاز باشد از آن استفاده می‌کنم. اگر نباشد از ساز زنده استفاده می‌کنم. درواقع این امر بستگی به نیاز فیلم دارد و بخش علاقه خودم را سعی می‌کنم در مسیر جداگانه و دیگری خرج کنم.
 
  • * امسال شانسی برای دریافت سیمرغ دارید؟
من واقعا چیزی نمی‌دانم و بیشتر به اثر خوب فکر می‌کنم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.
 
  • * به جز این سه فیلم که گفتید فعالیت جدیدی دارید که قرار است منتشر شود؟
من امسال فیلم های زیادی کار کردم و اکنون هم سر صحنه فیلم ماهور به کارگردانی آقای حمید زرگرنژاد هستم.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 - 02:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ستار اورکی: هیچ کس از سیمرغ گرفتن بدش نمی‌آید | موسیقی ما