برنامه یاد بعضی نفرات
 
دومین برنامه «شب‌های جنوب» برگزار شد
حضور همیشگی «رامی» در موسیقی جنوب
موسیقی ما - شبِ گذشته دومین کنسرت از رویداد «شب‌های جنوب» اجرا شد. این برنامه که برای اولین بار برگزار می‌شود، از طرف نهاد فرهنگیِ «سازباز» راه اندازی شده و قرار است در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند. در دومین شب از این رخداد دو گروه با دو رویکرد کاملاً متفاوت روی صحنه رفتند. در بخش اول ناصر منتظری هنرمند هرمزگانی به صورت انفرادی قطعاتش را اجرا کرد.

منتظری پیش از این دو آلبوم با نام‌های «روزن رفته» و «چی چکا» منتشر کرده که محوریت هر دو اشعار ابراهیم منصفی است. او از جمله افرادی است که در سال‌های اخیر به جمع آوری و انتشار آثار منصفی کمک کرده و در آثارش هم بیشترین استفاده را از اشعار «رامی» می‌کند. او قصد دارد یک آلبوم دیگر با محوریت آثار منصفی تولید کند و سپس سراغ اشعاری شاملو و مولوی برود. اجرا و پرفورمنس او تا حد زیادی به سهیل نفیسی شباهت داشت که تنها با یک گیتار کلاسیک روی صحنه می‌رود؛ آرام و بی‌حاشیه.

از موسیقی بومی تا فانک
در دومین بخش از اجرا که با استراحتی کوتاه آغاز شد، مجید سالاری روی صحنه آمد و به همراه ابراهیم علوی، نوید قویدل و مهرداد علیزاده، قطعه «یار عزیز» از اشعار ابراهیم منصفی را اجرا کرد و در ادامه هم قطعه‌ای با نام «سی‌دی» خواند و از نوید قویدل برای حضور و اطمینانی که به او کرده تشکر کرد. پس از آن محمدعلی ذاکری روی صحنه آمد و قطعه «تو اتندی» که از جمله آثار پرطرفدار جنوبی است را در کنار رضا کولغانی اجرا کردند. آن‌ها یک قطعه غمگین و آرام دیگر اجرا کردند و جای خود را به رضا کولغانی و ابراهیم علوی دادند. کولغانی و علوی که دوست و همکار قدیمی هستند نیز، آثاری از بزرگان موسیقی هرمزگان اجرا کردند و یک قطعه‌ای فولکلوریک، که به واسطه مرحوم ناصر عبداللهی شناخته می‌شود. در نهایت اجرای بخش دوم بسیار جذاب و پرشور بود چراکه صدایی از انواع موسیقی‌ها مانند جیپسی، پاپ، بومی و حتی فانک شنیده می‌شد. کیفیت صدابرداری یکی از نکات مثبت این اجراها بود که توسط رضا عسگرزاده انجام شده بود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 16:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور همیشگی «رامی» در موسیقی جنوب | موسیقی ما