برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب پروژه نمایشی «غبار»، به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه؛
علی لهراسبی برای اولین‌بار اجرا در تئاتر را تجربه می‌کند
موسیقی ما - در دهه دوم ایام فاطمیه، علی لهراسبی به عنوان بازیگر و خواننده در نمایش آیینی «غبار» حضور دارد. او قرار است از 9 تا 16 اسفند، به مدت 10 شب در تالار وحدت روی صحنه برود که البته پیش از این، سه شب به همراه این تیم به اجرای برنامه پرداخته است.

این خواننده همچنین قرار است قطعه ای با نام «مادرانه» که تازه‌ترین محصول مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) است را منتشر کند. لهراسبی درباره این قطعه به «موسیقی ما» می‌گوید: «در این سال‌ها همیشه دلم می‌خواست یک قطعه خیلی خاص برای حضرت فاطمه زهرا (س) بخوانم که بالاخره این اتفاق افتاد. «مادرانه» یک کار کاملاً احساسی با ترانه بسیار زیبایی از روزبه بمانی، آهنگسازی بی‌نظیر فواد غفاری و تنظیم به یادماندنی هومن نامداری شکل گرفته که امیدوارم توانسته باشیم حق مطلب را ادا کنیم.»

لهراسبی که در دوران نوجوانی تجربه‌هایی در زمینه بازیگری تئاتر داشته درباره حضورش در نمایش  غبار می‌گوید: «می‌توان گفت این اولین حضور جدی من در صحنه نمایش است. درواقع در صحنه آخر تئاتر، علاوه بر زمزمه این قطعه، حس لحظه‌ای خودم را هم بازی می‌کنم. البته یک‌سری میزان سن هم دارم و کارگردان مثل بقیه با من تمرین کرده‌ است منتها حضورم روی صحنه به اندازه طول همان قطعه است. درواقع حس و حال یک خواننده در صحنه نمایش در حال نجوا کردن این آهنگ است. یک بازی کوچک با اردلان شجاع‌کاوه و شهرام عبدلی دارم و در نهایت هم نمایش با خود من تمام می‌شود.»

او درباره اینکه آیا این قطعه را مشخصاً برای این تئاتر ساخته یا نه می‌گوید: «قبلاً سفارش این کار به من داده شده بود اما نه این‌گونه که برای این تئاتر ساخته شود. ما حدوداً 20 روز پیش موفق شدیم این کار را به نتیجه برسانیم. شعر آن بارها نوشته شد و من هم خواستم که مهلت زمانی خاصی برای رساندن این کار تعیین نکنند تا بتوانم یک اثر خوب بسازم که مصادف شد با این تئاتر و چون یک مجموعه در رأس هر دو کار بود، بخش‌هایی از این نمایش را تدوین کردند و به سمتی بردند که با این موسیقی سنخیت داشته باشد.»

این خواننده پاپ درباره تفاوت حضور در کنسرت و این برنامه می‌گوید: «موزیکی که برای کنسرت اجرا می‌کنی با این تجربه تفاوت‌های زیادی دارد. چون کاری که من می‌کنم بخشی از نمایش است. این موسیقی یک کار ارزشی، آیینی و اعتقادی است و آن لحظه کسی به فکر خواندن و شو اجرا کردن نیست و کمی فراتر از این مسائل است.»

لهراسبی که ترجیح می‌دهد فعلاً وارد دنیای بازیگری نشود، در این‌باره می‌گوید: «به بازیگری علاقه خاصی ندارم اما زمانی این کار را انجام خواهم داد که مطمئن باشم به خوبی از پس آن برمی‌آیم. چون همکاران من به جز رضا یزدانی (که از ابتدا تجربه موسیقی و بازیگری را در کنار هم داشته) تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌اند. ما هم در کنسرت‌هایمان پرفورمنس داریم  و قاعدتاً با زبان بدن آشنا هستیم اما الان دوست ندارم بازیگر شوم. کسانی که خواننده‌های معروفی هستند، همه‌گی پیشنهادهایی برای بازیگری دارند من هم پیشنهادهایی داشته‌ام که آنها را رد کرده‌ام. اما این نمایش را به دلیل مقدس بودنش دوست داشتم. اگر روزی بخواهم بازی کنم باید به‌گونه‌ای باشد که موقعیت موسیقایی من را زیر سوال نبرد و به آن لطمه نزند.»

تئاتر «غبار» از نوزده بهمن تا شانزدهم اسفندماه هر شب در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود و انوش معظمی نویسنده و محمدرضا مداحیان کارگردان این نمایش هستند. شعرخوانی غلامرضا آقاسی و موسیقی محمد فرشته‌نژاد از دیگر نکات مهم تئاتر «غبار» با بازی هنرمندانی نظیر اردلان شجاع‌کاوه، شهرام عبدلی، میرطاهر مظلومی، خسرو شهراز و انوش معظمی و... است.

این پروژه نمایشی بزرگ به مناسبت ایام سوگواری اُم‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و در خلاصه داستانش آمده است: «به راستی چه کسی می‌داند، دردِ پهلوی شکسته از میخِ در سخت‌تر بود یا تحمل نیش زبان‌های از غبار جهل بر آمده در آنسوی در؟ دیدن ریسمان بر دستان خداوندگار ذولفقار دردناکتر بود، یا بی‌وفایی سبک مغزان سست عهد؟ و با تحمل این همه و کوهی از دیگر مصائب، خانم فاطمه (س) به سوی بهشت بال گشود و علی (ع) همچنان، چون کوهی استوار، پا برجاست و تا همواره تاریخ، سنگ محک مظلومیت است و صبر و درایت! گروهی را عقیده برآنست که تاریخ دم به دم و نو به نو خود را باز می‌نمایاند. پرسش اساسی این است: من، در کدام سوی در ایستاده‌ام؟»

همجنین قطعه جدید این مجموعه با صدای علی لهراسبی به زودی از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد. این قطعه محصول مرکز آوای انقلاب اسلامی است که حدود ده ماه از آغاز به کارش می‌گذرد و پیش از این با انتشار قطعاتی از محسن چاوشی، احسان خواجه‌امیری، مهدی یراحی، رضا صادقی و حجت اشرف‌زاده در عرصه موسیقی خبرساز شده بود.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 13:53

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 08:32

Ali eshghe

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 08:32

بسیار نمایش عالی با اجرای تحسین بر انگیز آقای لهراسبی و سایر بازیگران

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 08:32

عشقه اقای لهراسبی

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 08:32

عالي

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 08:32

خیلی عالی ..منتظر این آهنگ قشنگم

یکشنبه 1 اسفند 1395 - 13:58

بهترین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی لهراسبی برای اولین‌بار اجرا در تئاتر را تجربه می‌کند | موسیقی ما