برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از اخذ مجوزهای لازم
دوئت «همای» و «عالیم قاسم‌اف» اجرا می‌شود
موسیقی ما - چندی پیش برخی رسانه‌ها خبر از برگزاری کنسرت مشترک «عالیم قاسم‌اف» و «پرواز همای» در اسفندماه سال جاری دادند. پرواز همای، خواننده موسیقی سنتی ایران، درباره این موضوع به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«این کنسرت دوئت من و عالیم قاسم‌اف است و حدود یک سال و نیم است که در حال کار روی این پروژه هستیم. رپرتوار این کنسرت ترکیب آهنگ‌های من و عالیم به زبان فارسی و آذری است که هرکدام از قطعات فارسی و آذری به زبان دیگر هم ترجمه شده‌اند و تحت عنوان دیدار دو دیوانه به اجرا در خواهد آمد.»

او درباره آخرین وضعیت مجوزهای این کنسرت هم اعلام کرد:«این برنامه در حال حاضر مراحل اداری اخذ را طی خواهد کرد و به زودی جزئیات این برنامه از طریق یک نشست خبری اعلام خواهد شد.»

«بلبل شرق» (لقبی که رسانه‌های جهانی به عالم قاسم‌اف داده‌اند) طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه سال 93 در تهران و با همراهی ارکستر بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی به اجرای برنامه پرداخت و این کنسرت به شدت مورد توجه دوستداران موسیقی در کشور قرار گرفت.

عالم قاسم‌‌اف یکی از معروفترین خوانندگان موسیقی مقامی آذربایجان است. او در سال ۱۹۹۹ جایزه موسیقی یونسکو imc سال که به عنوان نوبل موسیقی شناخته می‌شود ، را برنده شد.

این جایزه را موسیقی‌دانان بزرگی چون شوستاکوویچ، برنشاین، راوی شانکار و نصرت فاتح علی خان دریافت کرده‌اند. قاسم‌اف تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای هلند، ژاپن، چین، ایتالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه، فرانسه، ایران، انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک، برزیل و ایالات متحده و طبق آنچه خود می‌گوید در ۱۸۰ کشور دنیا کنسرت برگزار کرده‌است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 14:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دوئت «همای» و «عالیم قاسم‌اف» اجرا می‌شود | موسیقی ما