برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری نخستین اجرای استانی ارکستر ملی عنوان شد
علیرضا افتخاری: حق من است که خواننده ارکستر ملی باشم
موسیقی‌ما – نشست خبری نخستین اجرای استانی ارکستر ملی ظهر امروز در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش «موسیقی‌ما»، نشست خبری ارکستر ملی ایران با حضور فریدون شهبازیان و علیرضا افتخاری در سالن شهید آوینی اداره ارشاد خرم آباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حسن عمیدی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های هنری بنیاد رودکی) گفت: نخستین اجرای استانی ارکستر ملی امشب به میزبانی خرم آباد روی صحنه خواهد رفت. این اجرا به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری نخستین قدم در راه اندازی اجراهای استانی ارکستر ملی است. دلیل اینکه خرم آباد برای اولین اجرا انتخاب شده است این است که استان لرستان مهد موسیقی است و مدیران خدوم ارشاد این استان همت کردند تا این اجرا روی صحنه برود. فریدون شهبازیان نیز در ابتدای سخنانش در این نشست خبری توضیح داد: کنسرت ها و اجراهای زنده ارکستر ملی از تهران شروع شد و تا کنون 4 اجرا را در تهران روی صحنه برده ایم. این پنجمین اجرایی ست که روی صحنه خواهیم برد و آثاری از دو آلبوم «نیلوفرانه» و «شور عشق» را اجرا خواهیم کرد. چند اثر بی‌کلام را نیز در خلال برنامه اجرا خواهیم کرد.

شهبازیان افزود: یک قطعه لُری را هم برای این کنسرت آماده کرده ایم که برای مردم خوب لرستان اجرا خواهیم کرد و به نوعی سوپرایز برنامه است. علیرضا افتخاری نیز در پاسخ به سوالی درباره حضورش در ارکستر ملی گفت: زمانی من قبول کردم که در ارکستر سمفونیک باشم به اهتمام و حضور و آهنگسازی بزرگواری به نام استاد شهبازیان بودم و اینکه وقتی یک بزرگتری بالای سر کار باشد، قطعا کار بهتر پیش خواهد رفت. در ضمن حق من است که خواننده ارکستر ملی باشم و اگر من نباشم چه کسی باید خواننده ارکستر باشد؟

* شهبازیان: از علی رهبری دلخورم

فریدون شهبازیان درباره برخی نامهربانی‌ها و بی حرمتی‌ها در بین اهالی موسیقی و سخنان تند علی رهبری درباره شهرداد روحانی که در هفته گذشته در رسانه‌ها منتشر شد نیز گفت: درباره نامهربانی‌ها که حرف‌های زیادی دارم و مثلا همین جناب آقای فرج علیپور که همشهری شما هم هست، نامهربانی های زیادی شده است. من معتقدم که صحبت کردن اهالی هنر علیه یکدیگر بسیار زشت و ناپسند است. درباره صحبت‌های آقای علی رهبری علیه شهرداد روحانی نیز باید بگویم که اصلا اظهار نظری خاصی نمی‌کنم و عادت ندارم و هرگز نیز از من نخواهید شنید. چون معتقدم کار هنری را مردم می‌شنوند و قضاوت می‌کنند. ولی در کل درباره بدگویی آقای علی رهبری درباره شهرداد روحانی به شدت دلخورم. بدگفتن چه فایده‌ای دارد. وقتی آقای رهبری علیه آقای روحانی سخن می گویند، کلیت کارهای ایشان را زیر سوال می برند ولی اگر ضعفی در کار آقای روحانی بود، مردم متوجه می شدند. آقای رهبری کاری را می‌کنند که شایسته هیچ رهبر ارکستری نیست. اگر به قول خودشان به دویست ارکستر جهان دسترسی دارند، چه نیازی به ارکستر سمفونیک تهران دارد؟ آقای رهبری به دلیل مشکلاتی که بود، رفتند و آقای روحانی به جای ایشان آمدند. موضوع خیلی راحت است. بدگویی آقای رهبری کار شایسته‌ای نیست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حنان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان- در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشکلات برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها و انگیزه خودش از دعوت ارکستر ملی به خرم‌آباد، اظهار کرد: موسیقی در طول تاریخ مظلوم بوده و خواهد بود. اگر کسی تاریخ موسیقی را مطالعه کند قطعا به این می‌رسد که موسیقی در بسته علوم عقلی به حساب می‌آمده. اگراین نگاه عقلانی و عرفانی به موسیقی زنده و احیاء شود خوب است. امروزه آن نگاه جنبه احساسی پیدا کرده و باعث شده برخی موانع به وجود بیایند. وی با بیان این‌که موسیقی را از بن دل قبول دارد، ادامه داد: موسیقی جزو باورهای اعتقادی من است. در کمتر از سه سال گذشته ما حدود 320 کنسرت موسیقی برگزار کردیم که در کمتر از سه سال گذشته بی‌نظیر است. امشب قریب به 2000 نفر مخاطب در اجرای ارکستر ملی حضور پیدا خواهند کرد. حنان افزود: من برای حفظ میز به اینجا نیامده‌ام بلکه رسالتی بردوش دارم و برای هنر آمدم. وی تاکید کرد: من تا هستم از این حوزه دفاع می‌کنم اگر چه گاهی این دفاعیات برای من دردسر درست کرده اما باید براساس رسالت قدم برداشت. حنان همچنان تاکید کرد: خدا را شکر در استان زمینه‌سازی موسیقایی شده و من ظرفیت این موضوع را می‌بینم که آن را به عنوان پایتخت موسیقی کشور معرفی کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، حسن عمیدی معاون برنامه ریزی و توسعه فعالیتهای هنری بنیاد رودکی، درباره عدم برگزاری کنسرت ملی در کرمانشاه گفت: حدود سه ماه پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای برای اداره‌های کل ارشاد در استانهای مختلف نوشت و اعلام کرد که ارکستر سمفونیک ایران و ارکستر ملی ایران آماده اجرا در سراسر کشور است. خوشبختانه این پیش قدمی از سوی استان لرستان آغاز شد و ما اینجا هستیم تا نخستین ارکستر ملی را در خرم آباد برگزار کنیم. از آقای حنان برای فراهم آوردم شرایط اجرای این ارکستر تشکر می‌کنیم. برگزار این کنسرت افتخار بزرگ فرهنگی برای لرستان است.

گفتنی‌ست کنسرت ارکستر ملی به همت بنیاد رودکی و موسسه «هنر ماندگار قرن» (به مدیرعاملی دومان صوفیانی) و با همکاری اداره ارشاد استان لرستان در این شهر روی صحنه خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395 - 17:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا افتخاری: حق من است که خواننده ارکستر ملی باشم | موسیقی ما