برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای قطعات شنیده نشده از آلبوم دوم
اولین دیدار نوروزی «داماهی» با مخاطبانش
موسیقی ما - شب گذشته، گروه «داماهی» به سرپرستی دارا دارایی و خوانندگی رضا کولغانی، با اجرای قطعاتی از آلبوم بعدی خود، با مخاطبانش در برج آزادی دیدار کرد.

آنها در این کنسرت که احتمالاً در روزهای آینده ورژن تصویری آن هم منتشر خواهد شد، منتخبی از قطعات آلبوم «داماهی» و همچنین جدیدترین قطعات گروه از آلبوم بعدی‌شان را برای علاقه‌مندان اجرا کردند. یکی از آنها، قطعه «شهریور» بود که پیش از این به صورت اینسترومنتال (موسیقی بی‌کلام) با نام «شب‌های روز» در آلبوم اول گروه منتشر شده بود. این قطعه برای اولین‌بار بود که به این صورت نواخته می‌شد و قرار است با این شکل و شمایل جدید در آلبوم دوم منتشر شود.

«امون» با شعری از ابراهیم منصفی، «برکت» از ساخته‌های استاد ابراهیم شهدوستی و «جاده لغزنده» نیز، دیگر قطعات اجرا شده در این کنسرت بودند که جزو قطعات آلبوم بعدی هستند. البته قرار است به‌زودی قطعه «جاده لغزنده» که ادای دینی به موسیقی خیابانی است هم به صورت سینگل ترک منتشر خواهد شد؛ قطعه‌ای که به دلیل شعر متفاوت، ریتم جالب توجه و لحن خاص رضا موقع خواندن، در کنسرت‌های داماهی با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود.

قطعه عاشقانه «دیوانه» هم که به عنوان تک‌ترک منتشر شده، مثل همیشه با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد و رضا کولغانی هم آن را پیش از اجرا به تمام عاشق و معشوق‌ها تقدیم کرد؛ قطعه‌ای که دارا معتقد است در طول فعالیت داماهی تا به امروز، بهترین و محبوب‌ترین قطعه او محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شد در انتهای کنسرت، دوباره نواخته شود. یکی از ویژگی‌های این قطعه در کنار ملودی و موسیقی درخشانش، ترانه آن است که توسط احسان گودرزی سروده شده و به نظر می‌رسد بیش از پیش توانسته با جهان‌بینی داماهی هم‌سو شود و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

رضا کولغانی مانند همیشه، روی صحنه پرفورمنس خاص خودش را داشت که با حرکات بدن توأمان است و یکی از مهمترین وجه تمایزهای داماهی با گروه‌های دیگر محسوب می‌شود. البته گویا این حرکات برایش در فضای مجازی، حاشیه‌هایی به وجود آورده و عده‌ای حرکات او را تصنعی و اَدا دانسته‌اند. اما او با اشاره به این موضوع، اعلام کرد که حرکات بدنش با توجه به حس و حال موسیقی و در آن واحد شکل می‌گیرد و در واقع انرژی است که از طرف بچه‌های گروه به او می‌رسد.

در طول اجرای پرتحرک و پرشور رضا کولغانی، دارا دارایی (نوازنده گیتارباس)، آرش پژندمقدم (نوازنده دارمز) و همایون نصیری (پرکاشن)، با ایجاد فضاهای مناسب به واسطه ریتم و هارمونی، زمینه را برای بسط و گسترش موسیقی برای سایر اعضای گروه مهیا می‌کردند و می‌توان گفت این اجرا از کاراکتر و پرفورمنس رضا کولغانی گرفته تا ارتباط بین تک‌تک نوازنده‌ها و مهارت‌شان در به صدا درآوردن ساز، همه و همه موجبات رضایتمندی در مخاطبان را ایجاد کرد و در نتیجه برخلاف اجرایی که سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر داشتند، توانستند با راحت‌الهظم‌تر کردن موسیقی خود، با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنند و بیشتر از سوی آنها همراهی شوند.

به جز رضا کولغانی به عنوان خواننده، دارا دارایی (گیتارباس)، حمزه یگانه (کیبورد، بنجو) و ابراهیم علوی (عود و گیتار) سه عضو ثابت دیگر گروه داماهی بودند که روی صحنه رفتند. همچنین در این کنسرت دو نوازنده مهمان یعنی همایون نصیری (پرکاشن) و آرش پژندمقدم (درامز) هم گروه را همراهی می‌کردند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1396 - 17:12

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین دیدار نوروزی «داماهی» با مخاطبانش | موسیقی ما