برنامه یاد بعضی نفرات
 
مروری بر قطعات و تیتراژهایی که به مناسبت سال جدید و ایام عید منتشر شد
برنده رقابت قطعات نوروزی که بود؟
موسیقی ما – نوروز 96 با آهنگ‌های متعددی آغاز شد اما جنبه موسیقایی عید امسال باز هم مانند سال گذشته و روال دو سه سال اخیر چندان پرفروغ نبود. با وجود اینکه در بین خواننده‌ها و تولیدکنندگان قطعات و تیتراژهای نوروزی امسال نام‌های سرشناسی به چشم می‌خورد اما خروجی اغلب کارها آنطور که باید و شاید پر سر و صدا و همه‌گیر نبود. البته با وجود اینکه تولیدات نوروزی تلویزیون چند سالی است به اصطلاح هیت نمی‌شوند، اما باز هم در میان کارهای رسانه ملی چند اثر بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. نکته دیگر قطعات نوروزی امسال هم این بود که گروه‌های موسیقی تلفیقی سال گذشته در رقابت آهنگ‌های نوروزی قرار داشتند. اما امسال فقط شنونده اثر یک خواننده موسیقی تلفیقی بودیم. به هرحال اکنون که به واپسین روزهای تعطیلات سال جدید نزدیک می‌شویم در گزارشی که اکنون پیش‌روی شما قرار دارد نگاهی کوتاه به آهنگ‌هایی انداخته‌ایم که از روزهای پایانی اسفند تا شروع عید، با موضوع نوروز یا مرتبط با این ایام منتشر شدند:
  چراغ اول آهنگ‌های منتهی به عید نوروز با قطعه «من دیوانه» اثری گروه «دارکوب» و به خوانندگی «احسان خواجه‌امیری» روشن شد. قطعه‌ای که ترانه‌سرایش «روزبه بمانی» و آهنگسازش «احسان نی‌زن» بود و فضایی کاملاً شاد و پرانرژی داشت. طبق روال همیشگی قطعات دارکوب در این کار هم از سازهای ایرانی استفاده شده بود و می‌توان گفت این قطعه رقیبی جدی برای «تُرُش‌رو» است. اثری که گروه دارکوب با صدای «علی زندوکیلی» در آستانه نوروز 94 منتشر کرد و برایشان بازتاب‌های زیادی داشت.
  25 اسفند قطعه «عجب حالیه» با صدای «مهدی یغمایی» منتشر شد. اثری با موسیقی «آیدین بهزادی» و ترانه «پیام ربیعی» که از لحاظ مضمون ارتباطی با نوروز نداشت اما از لحاظ تنظیم کاملاً متناسب عید بود! چون یک تنظیم شش و هشت با تکنوازی سه‌تار کیان دارات داشت و علاوه بر اینکه مورد توجه دوستداران این خواننده قرار گرفت، از تلویزیون هم چند مرتبه پخش شد. مهدی یغمایی همچنین دعای تحویل سال نو را با موسیقی بهنام کریمی در لحطات ابتدای سال جدید منتشر کرد.
  جدیدترین تک‌آهنگ گروه «نغمه ساز» به خوانندگی «وحید تاج» 27 از طریق فضای مجازی به گوش مخاطبان رسید. این قطعه «تصنیف بهار» نام داشت و ترانه و آهگسازی و تنظیم آن اثری از «محمدمهدی باطنی» بود.
  سومین تک‌آهنگ «خشایار اعتمادی» در سال 95 به نام «نگار من» روز 28 اسفند منتشر شد. این خواننده باسابقه در قطعه بهاری خود به سراغ فضایی ریتمیک رفته بود و «حامد برادران» آهنگسازی و تنظیم این کار را بر عهده داشت. شعر نگار من هم از سروده‌های «شوریده شیرازی» بود. انتشار آهنگ نگار من با صدای خشایار اعتمادی در حالی رخ داد که هفته سوم اسفند اثر دیگری به نام «بازی تقدیر» با موسیقی «ابوالفضل صادقی‌نژاد» با صدای این خواننده منتشر شد.
  آخرین تک‌آهنگ «فرهاد برنجان» در سال 95 هم دو روز به مانده تحویل سال از طریق فضای مجازی انتشار یافت. این اثر شاد به نام «بزن به دریا» با تنظیم «مجید رضازاده» و موسیقی و ترانه فرهاد برنجان تولید شده بود.
  حاصل جدیدترین همکاری دکتر «پویا سرایی» و «سالار عقیلی» بازخوانی قطعه خاطره‌انگیز «بهار دلکش» از ساخته‌های «درویش‌خان» بود که پخش آن 28 اسفند از طریق سایت «موسیقی ما» انجام شد. تنظیم جدید بهار دلکش برای ارکستر مجلسی بود و پویا سرایی درباره این کار گفت:« در تنظیم این اثر سعی بر آن بود تا با استفاده از هارمونی زوج، موسیقی پولی‌فونی و ارکستراسیون مدرن، هم‌افزاییِ قابل قبولی در کنار ملودیِ شیرین و بی‌نقصِ استادی بزرگ مثل درویش خان پدید آورم. در این میان دوست گرانقدر، سالار عقیلی نیز به عشق مردم ایران و به انگیزه‌ی عرضه‌ی هدیه‌ای به مردم شریف ایران، در اجرای این اثر بسیار درخشان ظاهر شد. پیام او در بهار دلکش، پیام عشق و امید در سال جدید، به همه‌ی مردم ایران است.»
  «فریدون آسرایی» خواننده پرکار نوروز 96 بود و روز 28 اسفند قطعه «حال منو عوض کنید» با صدای او و از سوی مرکز بسیج سازمان صدا و سیما منتشر شد. «قاسم صرافان» ترانه‌سرا و آهنگساز هم «بهنام کریمی» بود و «امیرحسین اکبرشاهی» هم وظیفه تنظیم این قطعه را بر عهده داشت. «فصل عشق» هم عنوان دومین قطعه فریدون برای نوروز 96 بود که روز 30 اسفند در فضای مجازی پخش شد. بهنام کریمی که فعال‌ترین آهنگساز عید امسال بود در این قطعه بر روی ترانه «بابک سلیم ساسانی» آهنگسازی و تنظیم انجام داده بود. قطعه فصل عشق از لحاظ مضمون ترانه و موسیقی فضای متفاوت و عاشقانه‌ای نسبت به اثر اول فریدون آسرایی داشت.
 
  • *35 – رضا صادقی
اما یکی از متفاوت‌ترین قطعات عید امسال را «رضا صادقی» با موسیقی بهنام کریمی و تنظیم امیرحسین اکبرشاهی اجرا کرد. تک‌آهنگ این خواننده به نام «35» و با ترانه «حسین غیاثی»، نوروز مادر یک رزمنده دفاع مقدس را روایت می‌کرد که پس از 35 سال هنوز هم به یاد فرزندش و دلتنگ او است. ناشر این قطعه هم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما بود. بهنام کریمی در مورد قطعاتی که با فریدون آسرایی و رضا صادقی در نوروز 96 داشت به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«شروع پروژه تولید این قطعات از اوایل اسفند بود و این کارها را به صورت فشرده پیش بردیم. قطعه فصل عشق فریدون آسرایی در بخش ترانه و موسیقی کاملاً برگرفته از دعای تحویل سال بود. قطعات حال منو عوض کنید و 35 هم به سفارش سازمان صدا و سیما بود. در این دو قطعه تلاش کردیم به دلیل تقارن تحویل سال با روز مادر، به خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی و خانواده شهدای مدافع حرم و کلاً کسانی که عزیزی از دست داده‌اند توجه داشته باشیم. قطعه رضا صادقی را خیلی دوست داشتم چون به 35 سال پیش باز می‌گشت و اتفاقاً امسال سی و پنجمین سالروز تولد من هم بود و کار روی این قطعه حس جالبی داشت. چون در سالی که من به دنیا آمدم، مادری فرزند خود را راهی جنگ کرده و ترانه‌اش هم تصویرسازی بسیار خوبی داشت.»
  «اشکان خطیبی» برای اولین‌بار قطعه‌ای با موضوع عید و سال جدید ارائه کرد. «امسال سال ماست» عیدی او برای دوستدارانش بود که خودش و «امیر عظیمی» آهنگسازی این کار را انجام دادند. ترانه مثبت این قطعه هم از سروده‌های حسین غیاثی بود و امسال سال ماست با تنظیم امیر عظیمی منتشر شد.
  «حامی» پس از مدت‌ها تک‌آهنگ جدیدش به نام «شوق تنهایی» را روز 29 اسفند از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر کرد. این آهنگ با موسیقی حامی و تنظیم «رضا تاجبخش» ارتباط محتوایی با عید نداشت و این خواننده می‌توانست قطعه شوق تنهایی را کمی دیرتر به مخاطبانش عرضه کند تا در میان شلوغی آهنگ‌های نوروزی قرار نگیرد.
  اما آخرین روز سال طبق معمول در بُعد موسیقایی هم شلوغ‌ترین روز سال بود. در این روز ابتدا دعای تحویل سال نو با صدای مهدی یغمایی و موسیقی بهنام کریمی منتشر شد. این آهنگساز قطعه «هوای تو» با صدای «شهرام میرجلالی»  و تنظیم «پیام شفاهی» را هم در همین روز به شنوندگان ارائه کرد. ترانه این اثر ریتمیک از سروده‌های «پوریا معلم» بود. این قطعه با چند مدل فوتوکلیپ و ویدئو طی ایام نوروز به دفعات از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شد. بهنام کریمی در مورد این قطعه هم اعلام کرد:«من و شهرام میرجلالی دو اثر برای نوروز 96 داشتیم. یکی موزیک ویدئوی قطعه مادر بود که آهنگش عید سال گذشته منتشر شد. دیگری هم قطعه هوای تو بود. این اثر فضای متفاوتی نسبت به سایر کارهای نوروزی من داشت و یک اثر عاشقانه با تنظیمی ریتمیک بود که خدا را شکر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.»
  یکی از معدود موزیک‌ویدئوهایی که عید امسال منتشر شد با صدای دو چهره مطرح موسیقی پاپ بود. «بهروز صفاریان» که این روزها زمزمه‌های انتشار آلبوم شخصی‌اش به گوش می‌رسد در موزیک ویدئوی «آخرین روز زمستون» به کارگردانی «احسان مرادی» با «روزبه نعمت‌اللهی» هم‌صدا شد. این دو هنرمند ترانه‌ای از روزبه بمانی را اجرا کردند و همکاری آنها بازتاب‌های گوناگونی در فضای مجازی داشت.
  «بابک جهانبخش» خواننده تیتراژ امسال برنامه تحویل سال شبکه اول سیما بود. او قطعه «بوی عیدی» را برای برنامه‌ای به همین نام ارائه کرد که نام «مهدی ایوبی» را در بخش ترانه‌اش داشت. رضا تاجبخش هم ملودی بابک جهانبخش برای قطعه بوی عیدی را تنظیم کرده بود. یکی از نکات جالب این قطعه موزیک ویدئویی بود که برایش ساخته شد و در سکانس کوتاهی از این ویدئو بابک جهانبخش به همراه پسرش «آرتا» حضور داشتند.
  تیتراژ برنامه تحویل سال شبکه دوم سیما هم صدای «کامران تفتی» را در خود داشت. این خواننده قطعه «بهار اینجاست» را با ترانه «حسین غیاثی»، آهنگسازی «مهرداد نصرتی» و تنظیم «رامین عبداللهی» برای مخاطبان تلویزیون و شبکه دو آماده کرده بود.
  چهره جنجالی اسفند 95 که با انتقادهایش به برنامه «سه ستاره» بابت نادیده‌گرفتن تیتراژش خبرساز شده بود، از 30 اسفند با تیتراژ سریال «مرز خوشبختی» دوباره مهمان منازل مخاطبان شد. «علی لهراسبی» قطعه خوشبختی را برای این سریال خواند که ترانه و ملودی‌اش اثر «آرش عدل‌پرور» و با تنظیم «مسعود جهانی» بود.
  «میلاد درخشانی» در نوروز 96 برای اولین‌بار تیتراژخوانی و همچنین حضور در جمع خوانندگان عید را با سریال «دیوار به دیوار» به کارگردانی «سامان مقدم» تجربه کرد. او پیش از این به عنوان نوازنده و آهنگساز در تیتراژهای زیادی حضور داشته اما برای اولین‌بار به عنوان خواننده در این مدیوم حضور پیدا کرد. میلاد درخشانی در این زمینه به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«من و سامان مقدم يكديگر را دورادور مى شناختيم و با كارهاى هم آشنا بوديم و حضورم در اين سريال هم به درخواست سامان مقدم اتفاق افتاد. آهنگسازى اين اثر را دوست عزيزم اميد محرم زاده برعهده داشته و خودم هيچ نقشى در آهنگسازى آن نداشته ام. درواقع اولين بار است كه كار شخص ديگرى را مى‌خوانم كه اين كار برايم خيلى هم راحت نبود.»

اين هنرمند درباره اين موضوع كه چرا با وجود سالها فعاليت در موسيقى، تا به‌حال به عنوان خواننده در تيتراژها حضور نداشته است هم مى‌گويد:«خواندن تيتراژ بر اساس انتخاب من اتفاق نمى‌افتد، بلكه يک تيم تصميم گيرنده آن هستند. در اين دوران، هم تيتراژ به سريال كمک مى كند و هم سريال به شنيده‌شدن موسيقى كمک مى‌كند و درواقع يک همكارى دو طرفه است. براى همين معمولاً كارگردان‌ها در انتخاب خواننده تيتراژ وسواس زيادى به خرج مى‌دهند. يكی از علايق من موسيقى فيلم است و دوست دارم چه در زمينه ساخت و چه در بخش خوانندگى آن فعال‌تر باشم. موسيقى فيلم ژانر بسيار باارزشى است كه در ايران كمتر كارگردان‌هايى به آن بها مى‌دهند. دوست دارم تجربه بعدى‌ام در اين حوزه به صورت يک پكيج كامل باشد و آهنگسازى و خوانندگى آن برعهده خودم باشد چراكه فكر مى كنم در اين صورت نتيجه بهترى خواهم گرفت.»
  «حجت اشرف‌زاده» هم یکی دیگر از خوانندگانی بود که برای اولین‌بار اجرای تیتراژ یک سریال نوروزی را تجربه می‌کرد. او خواننده تیتراژ پایانی سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم بود که هرشب از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این قطعه با شعر «اهورا ایمان» در حقیقت اولین همکاری اشرف‌زاده و آریا عظیمی‌نژاد بود که به شکل رسمی منتشر می‌شد. خواننده قطعه معروف ماه و ماهی درباره این همکاری به «موسیقی ما» گفت:«من و «آریا عظیمی‌نژاد» در سال گذشته یکی دو پروژه مشترک دیگر را آغاز کردیم که این کارها در دست انجام است. اما علاقه ما به موسیقی فولکلوریک و علاقه به نوگرایی در تنظیم و بازسازی نغمات فولک، فصل مشترکی بین من و آقای عظیمی‌نژاد به وجود آورد. همین موضوع باعث شد تا ایشان محبت کنند و برای اجرای تیتراژ این سریال با من تماس بگیرند و با اشتیاق پذیرفتم.»

او از تداوم همکاری‌هایش با آریا عظیمی‌نژاد هم خبر داد و اعلام کرد:«کارهایی که با آقای عظیمی‌نژاد انجام داده‌ام هنوز منتشر نشده‌اند و بخشی از این همکاری‌ها در زمان بیماری ایشان بود که خوشبختانه و به لطف خدا، از پس بیماری به خوبی برآمدند و در ادامه کارها را دوباره آغاز کردیم. انشاالله در سال جاری قرار است کارهای متنوع‌تری در کنار همدیگر داشته باشیم.»

حجت اشرف‌زاده سوال ما در مورد تجربه همکاری با تیم سیروس مقدم را با طرح یک گلایه از تهیه‌کننده دیگری پاسخ داد:«نظمی که در سیستم کاری آقای «سیروس مقدم» وجود دارد واقعاً مثال‌زدنی است و این بهترین همکاری من با اهالی سینما و تلویزیون در این پروژه بود. قبل از این به همراه آقای «بهروز صفاریان» برای فیلم‌سینمایی «نفس» قطعه‌ای را اجرا کردیم و آقای قاسمی تهیه‌کننده این فیلم به بدترین شکل پاسخ محبت من و بهروز صفاریان و «احمد امیرخلیلی» را دادند. همکاری من با فیلم نفس تبدیل به یک خاطره تلخ شد و من از همکاری با اهالی سینما بسیار ناامید شدم. قطعه‌ای که ما به نام نفس تولید کردیم براساس تفکرات من و آقای صفاریان و علاقه ما به کار در حوزه صلح و کودکان بود. ساخت و پخش آن قطعه براساس خواسته آقای قاسمی بود و من هم بدون دریافت هزینه آن کار را انجام دادم و قول‌هایی داده بودند که روی این قطعه تصویر بگذارند. به این ترتیب آن اثر به دلیل کم‌لطفی آقای قاسمی تبدیل به یک خاطره بسیار بد شد. اما در پروژه علی‌البدل همه چیز به لحاظ معنوی، مالی، کاری و نظم همه چیز خوب و محترمانه پیش رفت و تفاوت بین یک تیم تولید حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را حس کردم.»

این خواننده نهایتاً در مورد بازخوردهایی که از قطعه «علی البدل» گرفته هم گفت:«بازخوردهای متنوعی از این کار داشتیم. برخی اعتقاد داشتند که این کار نامأنوس است و به دل نمی‌نشیند و برخی هم دیدگاه متفاوتی داشتند و با تیتراژ علی‌البدل به خوبی برخورد کردند. علت هم این بود که موسیقی این کار رگه‌هایی از موسیقی محلی را در دل خود دارد و فواصل موسیقی بلوچستان، خاص است. استاد «شیرمحمد اسپندار» دونلی را نواخته و بر مبنای ملودی شیرین او، آریا عظیمی‌نژاد موسیقی را ساخته و سپس «اهورا ایمان» روی آن شعر زیبایی سروده است. نهایتاً هم من با تلاش زیاد توانستم آن ملودی را بخوانم چون سخت و پیچیده بود و پرش‌هایی داشت که برای خوانندگان حرفه‌ای بسیار سخت است. بخشی از این کار کاملاً ایرانیزه شده و آریا عظیمی‌نژاد در آن دست برده است اما بخشی از آن هم با حفظ اصالت کامل ملودی آقای اسپندار اجرا شده است. با اینکه شعر این کار کاملاً روان و بسیار شیوا است اما موسیقی کاملاً تخصصی و تکنیکی براساس موسیقی فولک است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. طبیعتاً ممکن است عده‌ای در مقابل این قطعه نسبت به کارهایی نظیر «برف آمد» یا «ماه و ماهی» احساس متفاوتی داشته باشند. کاملاً به عده‌ای که این کار را دوست نداشتند حق می‌دهم چون سلیقه‌ آنها نیست. به هرحال موسیقی برف آمد یا ماه و ماهی نگاه پاپیولارتری نسبت به موسیقی و شعر داشتند اما در تیتراژ سریال عل‌البدل اینگونه نبود به همین دلیل واکنش‌ها متنوع است.»
  مازیار فلاحی هم قطعه «دلم تنگته» را در آستانه سال جدید منتشر کرد. ترانه و آهنگسازی و تنظیم این قطعه اثری از مازیار فلاحی بود و برادرش خشایار فلاحی هم تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده داشت.
  «حامد محضرنیا» هم دیگر خواننده پرکار نوروز 96 بود. این هنرمند برای تیتراژ برنامه «نوروز فوتبالی» که از شبکه ورزش پخش می‌شود قطعه «روزای خوب» را با ترانه و آهنگسازی خودش و تنظیم «داود محمدی» آماده کرده بود. او در شبکه سوم سیما و مسابقه زمانی برای خندیدن هم یک تیتراژ دیگر داشت. این اثر به نام «عید امسال» باز هم با ترانه حامد محضرنیا و تنظیم «کامران میرزایی» تولید شده بود.
  همزمان با لحظات تحویل سال قطعه «کاغذ باد» با صدای «اشکان کمانگری» از شبکه چهار پخش شد. ترانه این اثر از سروده‌های «محمدحسین نعمتی» بود و «امیرحسین سمیعی» و «علیرضا دریایی» هم آهنگساز و تنظیم‌کننده این اثر بودند.
  سعید عرب هم بعد از چند وقتی که تک‌آهنگی منتشر نکرده بود قطعه «نفسم» را همزمان با ایام عید به دوستدارانش ارائه کرد. عرفان حسینی آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه و پوریا متابعان هم ترانه‌سرای نفسم بود.

«بنیامین بهادری» با قطعه «تو که عید منی» و «محسن یگانه» هم با قطعه «پا به پا» سایر خوانندگانی بودند که همزمان با شروع سال جدید آثارشان را منتشر کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1396 - 16:25

دیدگاه‌ها

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:37

از نظر من بهترین قطعه نوروزی امسال من دیوانه اثر احسان خواجه امیری و گروه دارکوب بود.
بسیار عالی و نشاط آور بود.

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:43

مازیار فلاحی رو خیلی دوست دارم ❤

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:43

قطعه بوی عیدی بابک جهانبخش بهترین قطعه نوروز امسال بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:43

من دیوانه احسان خواجه امیری

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:45

فقط و فقط ۳۵

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:45

دلم تنگته مازیار فلاحی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:45

بوى عيدى بااااابک

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:45

من دیوانه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

منِ دیوانه گروه دارکوب(احسان خواجه امیری)

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

خوشبختی از علی لهراسبی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

من دیوانه سبک جدیدی تو کار احسان بود جذاب‌ بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

بوی عیدی بابک

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

عجب حاليه مهدي يغمايي

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

علي لهراسبي كارش خوب بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

من دیوانه فوق العاده بووود❤️❤️

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

منِ دیوانه ،احسان خواجه امیری

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

منِ دیوانه احسان خواجه امیری حرف نداشت

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 13:54

عجب حالیه اقای یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

بوی عیدی، بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

من دیوانه احسان خواجه امیری

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

من دیوانه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

محسن يگانه / پا به پاى تو ❤ ؛ كه طبق معمول موسيقي انها اسمي ازش نياورد

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

هواي تو از شهرام ميرجلالي ،مثل بهارم تويي حال و هواي عيد امسال و عاااااالي كرد

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه . مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

من دیوانه خواجه امیری دیگه...

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

هواي تو ♥️هواي تو♥️هواي تو ♥️

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

عجب حالیه از خواننده محبوب ودوست داشتنیم استاد مهدی یغمایی عزیز

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

و باز هم جای خالی پا به پای تو ...:)

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

احسان خواجه امیری

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

هوای تو از شهرام میرجلالی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

من عاشق

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

حامی...شوق تنهایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

هیچکدوم

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

هیچکدوم.مث البوم رگ.خواب همایون شجریان نبود...

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:30

مهدی یغمایی عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:40

قطعه بوي عيدي جناب جهانبخش..☺️

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:40

احسان خواجه امیری و گروه دارکوب

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:40

بوى عيدى بابك جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:40

بوی عیدی بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:40

فصل عشق از فریدون اسرایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:43

معلومه عجب حالیه از مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

پا به پای تو محسن یگانه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

عجب حالیه از مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

من ديوانه❤️

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

بوی عیدی بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

فقط تو که عید منی بنیامین عالی بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

مهدی یغمایی..عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

عجب حالیه مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

Mehdi yaghmaei.Ajab halie

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 14:58

موسیقی سریال علی البدل کار اقای عظیمی نژاد واقعا محشره

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:04

پا به پای تو
و
من دیوانه
بهترین آهنگ ها بودند.

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

بابك جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

بوی عیدی ...بابک جان جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

من دیوانه خیلی باحال بود ... روزبه شاهکار کاشت با این متن

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

بوي عيدي

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

من دیوانه ..دارکوب و احسان خواجه امیری

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

بهترین کار عجب حالیه از استاد یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

خوشبختی علی لهراسبی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

عجب حالیه از مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

حجت اشرف زاده:علی البدل

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:17

عجب حالیه استاد یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:18

فقط پا به پای تو
با صدای محسن یگانه

و گیتار فوق العادش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:23

فقط پا به پای تو ❤

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:23

Babak&ehsan khaje

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:23

استاد یغمایی ، آهنگ عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:23

عجب حالیه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:30

همه کارا رو گوش نکردم ولی کار بابک عالی بود ... ترک مازیارم خوب بود ...

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

بوی عیدی بابک

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

بوی عیدی_بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

خوشبختی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

بوی عیدی بابک جهانبخش✌

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

Ajab halie ....mehdi yaghmaeiiii eshqaaaaam

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

عجب حالیه از مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

عجب حالیه از استاد مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

Mehdi yaghmaei ajab halie

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

اهنگای مهدی احمدوندو سامان جلیلی و پویا سالکی هم عالی بودن...

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

تالوعه که سفارشی لیست میچینید .وگرنه قطعات از اینها بهتر و حرفه ای تر هم بود...

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

علی لهراسبی خوشبختی خشیار اعتمادی نگار من سامان جلیلی یواشکی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

بوی عیدی، بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 15:59

بوی عیدی بابک

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 16:56

35 و ای پهلوان رضا صادقی
البته من دیوانه و بوی عید هم بدک نبود.

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 17:54

35 رضا صادقی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

عجب حالیه . مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

خوشبختی علی لهراسبی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

عجب حالیه بهترین صدا مهدی یغمایی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

همکاری خواجه‌امیری و دارکوب اتفاق خوبی بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

Booye eydi baabak❤❤❤

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

just babak buye eydi

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

خوشبختی علی لهراسبی ...بهترین جان

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

بوی عیدی از بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

دلم تنگته❤مازیار فلاحی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

تو که عید منی از بنیامین قشنگترین قطعه ویژه نوروز بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:06

بدون شک موسیقی پایانی سریال علی البدل کار درجه یک و حرفه ای ه جناب عظیمی نژاد با همکاری حجت اشرف زاده

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 18:21

قشنگ ترین آهنگ عید واسه بنیامین بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

Mane divane

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

من دیوانه احسان خواجه امیری عالی بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

پا ب پای تو محسن یگانه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

حجت اشرف زداه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

بوی عیدی بابک جهانبخش❤❤❤

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

خوشبختی علی لهراسبی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

من دیوانه احسان خواجه امیری عااااالیههههه

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

هوای تو - شهرام میرجلالی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

بابک جهانبخش

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

هوای تو از شهرام میرجلالی

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

قطعه هواي تو از آقاي شهرام ميرجلالي خيلي زيبا و تاثيرگذار بود

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 20:34

هواي تو - شهرام ميرجلالي

دوشنبه 14 فروردین 1396 - 21:49

فقط پا به پای تو...متاسفم برات موسیقی ما

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 00:24

خوشبختی از استاد لهراسبی.
مثل همه کار هاشون فوق العاده بود... .

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

پا به پای تو از محسن یگانه بهترین قطعه نوروزی بود♥

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

هوای تو - شهرام میرجلالی

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

عجب حالیه

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

Booye eydi babak jahanbakhsh

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

من دیوانه

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

نگار من

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

Negare man--> khashayar etemadi

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

من دیواااانه

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

روزای خوب حامد محضرنیا عالییییی بود

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

کارای خوب بود بینشون ولی ترانه ی سنگدل عالی بود

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 10:32

Mane divane agha Ehsan va boye eadi soltan Babak

سه شنبه 15 فروردین 1396 - 11:22

پا به پای تو محسن یگانه نابغه موسیقی پاپ.

چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 14:02

گروه دارکوب با صدای خواجه امیری سبک جالب و زیبایی بود و چقد خوب میشه احسان سبکای جدید و تجربه کنه و از یکنواختی در بیاد مثل این اثر
پا به پای تو یگانه هم نسبت به کارای قبلیش که خیلی ضعیف بود، خوب بود
کار روزبه نعمت الهی و بهروز صفاریان هم قابل پسند بود

چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 15:31

ای پهلوان رضا صادقی که متاسفانه در این لیست نیست در حالی که این آهنگ در عید نوروز امسال پخش و منتشر شد.

پنجشنبه 17 فروردین 1396 - 16:19

پا به پای تو - محسن یگانه

شنبه 19 فروردین 1396 - 00:37

ای پهاوان رضا صادقی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برنده رقابت قطعات نوروزی که بود؟ | موسیقی ما