برنامه یاد بعضی نفرات
 
روزهای بین‌المللی خواننده‌ی نامدار
علیرضا قربانی در رادیو فرانسه اجرا می‌کند
موسیقی ما - «علیرضا قربانی» - خواننده‌ی نامدار ایرانی- امسال را با برنامه‌های متعددی آغاز خواهد کرد، او در حالی که از اواسط اردیبهشت ماه خود را برای اجرای کنسرت‌های متعددش با «کیهان کلهر» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- آماده می‌کند، هفتم آوریل – هجدهم فروردین- به همراه «سامان صمیمی» در فرانسه روی صحنه می‌رود و علاوه بر آن روز دهم آوریل - دوشنبه 21 فروردین ماه- به همراه «صمیمی» در بخش world music رادیو فرانسه به اجرای برنامه‌ی زنده خواهد پرداخت.

«قربانی» که سالِ گذشته، کنسرت‌های متعددی را در تهران و همچنین شهرستان‌ها به اجرا درآورد، این برنامه را تحت عنوان «آهنگ عشق» بر اساسِ قطعاتِ آلبوم «سودایی» با آهنگسازی «سامان صمیمی» اجرا می‌کند.

در توضیح این برنامه، «علیرضا قربانی» به عنوان یکی از بزرگترین خوانندگانِ ایرانی معرفی شده است که به کمیاب‌ترین تکنیک‌های آوازی مسلط است: «او ما را به سفری به سرزمینِ شاعران کهن می‌برد. سفری موسیقایی آمیخته به مهارت، تزئینات و بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی. این توانایی‌ها محدود به چند هنرمند است و «علیرضا قربانی»‌ بدون شک یکی از آنان است که توانسته تمام این توانایی‌ها را در خود به وجود آورد.»

در این کنسرت‌ها علاوه بر قربانی به عنوان خواننده، «سامان صمیمی» به عنوان آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه، «میلاد محمدی» نوازنده تار، «حسین زهاوی» نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای حضور دارند.

اما این تمام فعالیت های قربانی در سالِ جدید نیست. او به همراه «کیهان کلهر» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی کمانچه- اردیبهشت ماه در امریکا و کانادا روی صحنه خواهد برد. کنسرت‌های کلهر و قربانی، ششم می -16 اردیبهشت- در دالاسِ تگزاس آغاز می‌شود و بعد از آن هفدهم همین ماه در بوستون روی صحنه خواهد رفت. 23 اردیبهشت ماه نیز این دو موزیسین در نیویورک روی صحنه خواهند رفت. بعد از آن کنسرت‌هایشان در کانادا آغاز می‌شود و 28 اردیبهشت ماه در ونکوور به روی صحنه خواهند رفت. این دو موسیقی‌دان، قرار است در این برنامه‌ها با یکدیگر «ساز و آواز» اجرا کنند. ساز و آواز اجرای اشعار کهن توسط خواننده و همراهی آن با ساز و موسیقی است.
 
لس‌آنجلس تایمز درباره‌ی این رویدادِ هنری نوشته است:‌ «کیهان کلهر استاد کمانچه یکی از هنرمندان محبوب ایران و سفیر برجسته موسیقی فارسی است. او همکاری‌هایی گسترده با هنرمندانی از جمله یویو ما، بروکلین رایدر، کرونوس کوارتت، گروه غزل و ارکسترهای بسیاری در سراسر جهان داشته است. موسیقی کلهر در غرب محبوب است و او یک نیروی خلاق در صحنه موسیقی بین المللی امروز است. قربانی نیز یک خواننده خیره کننده است و از او به عنوان جانشین محمدرضا شجریان، استاد بلامنازع موسیقی کلاسیک فارسی یاد می‌شود.»

او اواخر سال گذشته با اجرای قطعاتی از ساخته‌های «فردین خلعتبری» و «مهیار علیزاده» برای چند سانس به اجرای برنامه پرداخت. علیرضا قربانی روز هشتم بهمن‌ماه این کنسرت را طی دو سانس در برج میلاد تهران روی صحنه برد و فروش بلیت‌های آن برنامه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد و در مدت زمان کمتر از پنج روز به پایان رسید. پس از آن کنسرت درخواست‌های زیادی از سوی طرفداران ان خواننده در فضای مجازی مبنی بر تمدید برنامه مطرح شد اما براساس اعلام دست‌اندرکاران آن اجرا، به دلیل فشردگی برنامه‌های سالن‌ها چنین اتفاقی رخ نداد تا اینکه طی روزهای بیست و یکم و بیست و دوم اسفندماه سانس‌های تمدیدی اجرایش را در تالار وحدت تهران روی صحنه برد و برای چند سانس دیگر نیز تمدید شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396 - 12:43

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قربانی در رادیو فرانسه اجرا می‌کند | موسیقی ما