برنامه یاد بعضی نفرات
 
برگزاری مسترکلاس با موضوع شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر
اردوان کامکار در شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد
 موسیقی ما - «اردوان کامکار» - نوازنده‌ی برجسته‌ی سنتور و آهنگساز- در شیراز کنسرت می‌گذارد و در ادامه به اجرای مسترکلاسی با حضورِ مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار درباره‌ی شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر می‌گذارد. در این مسترکلاس که پنج‌شنبه 31 فروردین ماه برگزار می‌شود، درباره‌ی موضوعاتی چون ریتم، متر، ملودی، کوک، مضراب‌گذاری، ارتیکولاسیون، دینامیک، اگوگلیک، پاسچر، تکنیک و سونوریته بحث خواهد شد.

«اردوان کامکار» همچنین در شیراز به اجرای کنسرت نیز می‌پردازد. این کنسرت، دو بخش دارد. در بخشِ اول مهیارِ طریحی، سیاوش کامکار و مصطفی مومنیان به سه نوازی –تریوی- سنتور در اصفهان می‌پردازند و در بخش دوم «اردوان کامکار» تک‌نوازی می‌کند، بعد از آن، مسترکلاس در هتل بزرگ شیراز که دارای ظرفیتِ 200 نفره است، برگزار خواهد شد و درباره‌ی «شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر» توضیح داده می‌شود. این شیوه، شیوه‌ی سنتورنوازی «اردوان کامکار» است. او در این سال‌ها به ملودی‌ها ی محلی و فولکلوریک موسیقی ایران توجه داشته است، بسیاری  از این ملودی‌ها با خطوط کنترپوان همراه شده  و نوازنده برای نواختن در این شیوه نیاز دارد تا توانایی خود را در مضراب زدن در هر دو دست بالا ببرد تا بتواند این تکنیک‌ها را اجرا کند.

سال گذشته کتاب مجموعه قطعات اردوان کامکار (متد سنتورنوازی معاصر) با سخن‌رانی «هوشنگ کامکار» منتشر شد. «اردوان» در این سال‌ها، علاوه بر فعالیت‌های مستمرش در زمینه‌ی نوازندگی و تکنیک‌هایی که به این ساز اضافه کرده، در زمینه‌ی آموزشِ این ساز نیز فعالیت‌های مستمری انجام داده است. این در حالی است که او این روزها، همچنین مشغولِ انجام پروژه‌ای مشترک با برادرش – اردشیر- است و قطعاتی برای سنتور و کمانچه را آهنگسازی کرده‌اند. اثری که در صورتِ اتمام، هم آلبومش به بازار عرضه خواهد شد و هم کنسرت‌هایی از آن برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 14:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اردوان کامکار در شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد | موسیقی ما