برنامه یاد بعضی نفرات
 
آخرین جزئیات محرمانه از آلبوم‌های جدید ستاره‌های پاپ؛
تبِ تند آلبوم‌های جدید پاپ در بازار
موسیقی‌ما - در صنعت موسیقی ایران نیز به تبع موج جهانی‌ای که سال‌هاست در دنیا راه افتاده، آرام آرام مکانیسم انتشار فیزیکی آلبوم‌های موسیقی را در هجوم اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های اینترنتی توزیع و نشر موسیقی به صورت دیجیتال، در آستانه فراموش شدن است و داغ شدن بازار تک قطعات اینترنتی باعث شده تبِ انتشار آلبوم به مرور دچار رکودی قابل توجه شود.

به گزارش «موسیقی‌‌ما»، هزینه‌های سرسام‌آور تهیه و تولید فیزیکی آلبوم‌های موسیقی، نبود قانون کپی‌رایت، کمبود ویترین معرفی آثار صوتی، همه و همه عواملی هستند که باعث شده انتشار آلبوم در ایران به جز در مواقع خیلی خاص هرگز بازگشت مالی آنچنانی‌ای نداشته باشد و چهره‌های موسیقی عمدتا با ضرر و زیان‌های میلیونی پس از انتشار آثارشان رو به رو شوند.

این چرخه به مرور بازار انتشار تک قطعات اینترنتی را داغ و داغ تر کند. اتفاقی که باعث شد مراجع قانونی خیلی زود درباره آن تصمیم‌گیری نمایند و اخذ مجوز انتشار برای تک قطعات موسیقی را خیلی زود به یک قانون تبدیل شود. اما با این حال هنوز هم هنرمندان زیادی هستند که هر چند سال یک بار سعی دارند با انتشار آلبوم‌هایشان شوکی جدید را به بازار و دوستدارانشان روانه کنند و هرچقدر این شوک کاری تر باشد، بازار کنسرت‌های آنها در تهران و شهرستان داغ‌تر خواهد شد و بیزینس موسیقی جریان پیدا می‌کند.

در این گزارش خبرنگار «موسیقی ما» سعی کرده آخرین جزئیات انتشار آلبوم ستاره‌های پاپ را روایت کند. ستاره‌هایی که هر کدام در پی شیوه‌ای جدید و متفاوت برای ارائه آثارشان هستند.
 
  • * نگاه علیرضا عصار به رویدادهای اجتماعی
خواننده پرطرفدار دهه هشتاد موسیقی در کشور اواخر سال گذشته پس از شش سال روی صحنه رفت و استقبال فوق‌العاده از او باعث شد به یک باره این کنسرت برای هفت سانس پشت سر هم تمدید شود. اتفاقی باورنکردنی که خود علیرضا عصار هم از آن شگفت‌زده شده بود و این موضوع در تک تک اجراهای این خواننده هم موج می‌زد. عصار که خاطرات خوب فراوانی را برای دوستداران موسیقی در آثاری چون: خیال نکن نباشی، نهان مکن، خیابان خواب‌ها و... خلق کرده، در کنسرت سال 95 خود قطعه‌ای جدید را اجرا کرد که مورد توجه دوستداران موسیقی قرار گرفت.

آخرین شنیده‌ها از آلبوم عصار حکایت از آن دارد که این خواننده تمام مراحل تولید آلبوم جدیدش را به اتمام رسانده و این آلبوم اوایل امسال روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. آلبومی که گفته می شود روایتگر شرایط اجتماعی روز است و البته عاشقانه‌هایی به روز را نیز در خود گنجانده است.
 
  • * مرموز مثل محسن چاوشی
آنهایی گه گذرشان به استودیوی جدید محسن چاوشی افتاده، به خوبی در جریان فعالیت‌های جدید این خواننده هستند. محسن چاوشی این روزها ساکت‌تر از همیشه در حال تهیه و تولید آثارش است. با آغاز دور جدید فیلم‌برداری سریال «شهرزاد» هم امیدها برای همکاری چاوشی با این سریال بیشتر و بیشتر شده است. حساسیت‌های خاص چاوشی و دوری جستن همیشگی او از حواشی مختلف رسانه‌ای باعث شده این گمانه زنی‌ها درباره حضور یا عدم حضور او در این محموعه بیشتر و بیشتر شود تا دوستداران چاوشی هر روز به امید خبری جدید صفحات شخصی این خواننده در شبکه‌های اجتماعی را بالا و پائین کنند.

ادعاهایی تحت عنوان «ماشینی بودن صدای چاوشی» که باعث شده علاوه بر هنر این خواننده، تفکرات و استراتژی چاوشی در همه این سالها نیز در بین بدخواهانش زیر سوال برود باعث شده این خواننده بیشتر از گذشته نسبت به جریان های خبری و رسانه‌ای اش حساس شود تا آقای خاص موسیقی ایران، این روزها همچون بسیاری مواقع دیگر جزو جاذبه‌های خبری در بین دوستداران موسیقی شود. اما آخرین اخبار از تولید آثار جدید این خواننده حاکی از آن دارد که چاوشی نیز مثل بسیاری از همکارانش این روزها در تدارک انتشار تک‌آهنگ است و فعلا برنامه‌ای برای تولید آلبوم جدید ندارد. هر چند شروع همکاری او با سریال شهرزاد می‌تواند موج خبری برای دوستدارانش باشد که خاطرات زیبایی را با آثار این خواننده در سریال حسن فتحی داشتند.
 
  • * رضا صادقی و دردهایش ...
حتما شما هم این روزها هشتگ «یعنی_درد» را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده‌اید. هشتگی که از سوی رضا صادقی از اواسط سال گذشته برای نشان‌دادن تلخی‌های اجتماعی و اتفاقات ناگوار به دوستدارانش پیشنهاد شد و این خواننده از همه طرفدارانش خواست که موضوعات و مشکلات اجتماعی را با این هشتک همرسانی کنند تا بیشتر و بیشتر این مسائل به گوش رسانه‌ها برسد. رضا صادقی این بار از فضای عاشقانه‌ها پرانرژی خارج شده و قرار است به رویدادها و تلخی‌های اجتماعی بپردازد. خواننده‌ای که تاکنون آلبوم‌هایی چون: پیرهن مشکی، وایسا دنیا، یکی بود یکی نبود، دیگه مشکی نمی‌پوشم، همین و فقط گوش کن را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده، این بار در آلبوم «یعنی درد» سراغ فضاهایی رفته که کمتر هنرمندی تاکنون توانسته سراغشان برود و این ریسک بزرگ را با جان و دل پذیرفته است. عمده ملودی و کلام در آلبوم جدید صادقی برعهده خود این خواننده بوده و این آلبوم بنا به گفته خود رضا صادقی قرار بود تا اواخر سال آینده روانه بازار موسیقی کشور شود و به دلیل برگزاری تور کنسرت‌های صادقی در اروپا انتشارش به تعویق افتاد.
 
  • * علی لهراسبی، و شروعی دوباره
علی لهراسبی روزگذشته مراسم تولد خود را با حضور دوستدارانش برگزار کرد و این مراسم از طریق لایو اینستاگرامش به صورت زنده پخش شد و بیش از 15 هزار بیننده پیدا کرد تا این خواننده سال جدید را با یک انرژی بالا شروع کند. لهراسبی که گفتگوهای تند او درباره برنامه «سه ستاره» و حذف نام‌اش از بین کاندیداهای این برنامه بسیار خبر ساز شد، سال جدید را با چند اتفاق خبری ویژه آغاز کرده است. این خواننده سرانجام پس از مدت ها قرار است در تهران و برج میلاد روی صحنه برود و پس از موفقیت تیتراژ سریال عیدانه اش، بار دیگر دوستدارانش را از نزدیک ملاقات کند.
 
  • * اشوان، همچنان آلبوم منتشر می‌کند ...
از سال 94 خبر انتشار نخستین آلبوم رسمی «اشوان» منتشر شد و دوستداران این خواننده استقبال ویژه‌ای از این خبر در فضای مجازی داشتند. ولی اشوان بدون انتشار آلبومش، سانس‌های زیادی را در تهران و شهرستان در این یکی دو سال به اجرای برنامه پرداخت و حتی پس از انتشار تیزر آلبومش، امیدواری‌ها برای انتشار آلبوم این خواننده بیشتر و بیشتر شد اما همچنان نخستین آلبوم رسمی این خواننده وارد بازار موسیقی کشور نشده است. اشوان درباره آلبومش در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» گفته بود: «بار احساسی این آلبوم بیشتر است و چند قطعه ریتمیک هم به آن اضافه کردیم که به هر حال بتوانیم سلیقه‌های دیگری را هم به سمت این اثر بکشانیم. تیم کاری من در این آلبوم هم اکثرا کسانی هستند که در آثار قبلی هم با آنها همکاری کرده‌ام. مثل سعید شمس، هومن نامداری، مهیار رضوان و... اما در کل اکثر شعر و ملودی ها را خودم ساخته‌ام.» رسول ترابی (تهیه کننده آثار اشوان) نیز بارها خبر انتشار آلبوم این خواننده را تائید کرد ولی این آلبوم هنوز روانه بازار موسیقی کشور نشده است. ولی ظاهرا این بار اوضاع فرق کرده و نخستین آلبوم رسمی اشوان پس از اخذ تمام مجوزهای لازم اواخر اردیبهشت ماه روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. آلبومی که گفته می‌شود بسیاری از قطعات محبوب این خواننده را در بر گرفته است.
 
  • * کاوه آفاق «شال»‌اش را سرانجام گرفت ...
خواننده آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد...» سرانجام توانست مجوز محبوب‌ترین قطعات خود را بگیرد و آلبوم جدید این خواننده «شال» تا پیش از کنسرت تهران او در تهران منتشر خواهد شد. کاوه آفاق که نبود قطعاتی چون شال، اتاق آبی و... در نخستین آلبوم رسمی‌اش صدای خیلی‌ها را در آورد، این بار با اخذ تمام مجوزهای لازم، محبوبترین آثارش را روانه بازار خواهد کرد. آثاری که بسیاری از محبوبیت خود را مدیون این قطعات است و بیشترین درخواست‌ها را در کنسرت‌هایش ازاین دو قطعه دارد. آفاق که امروز نخستین کنسرت رسمی خود در خارج از تهران (رشت) را روی صحنه خواهد برد، در تاریخ 20 اردیبهشت ماه در تهران روی صحنه خواهد رفت و آلبوم جدید خود را قرار است پیش از این کنسرت در تهران رونمایی کند.
 
  • * حامی: آلبوم جدیدم ده قطعه دارد ...
حامی سال جدید را با چند اجرای شهرستان آغاز کرده است و در روزهای انتهایی سال گذشته نیز تک‌آهنگ «شوق تنهایی» را منتشر کرد و در آخرین اظهارنظر درباره آلبوم جدیدش گفت: «تهیه‌کننده تک‌آهنگ «شوق تنهایی» و قطعه بعدی و آلبوم جدیدم آقای «محمد نبهان» هستند که علاوه بر فعالیت‌های بیزنسی خود، در بخش فرهنگی نیز سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند. ایشان جزو تهیه كننده‌هاى خوش نام تلویزیون هستند كه در كارنامه كارى خود برنامه هاى متعددى از جمله شیدایى را دارند. با توجه به گرایش فرهنگى و همچنین توانایى اقتصادى ایشان، امیدوارم كه همكارى مشترك ما در مقام خواننده و تهیه كننده آلبوم اثرات مثبت و ماندگارى در موسیقى ایران به جاى بگذارد.عید امسال را در تهران هستم و مسافرت نمی‌روم تا آلبومم هر چه زودتر آماده شود. آلبوم جدید من از ده قطعه تشکیل شده است که طبق سنت تمام آلبوم‌های من یک اثر را با دو ورژن در آلبوم گنجانده‌ام که جمعا 11 اثر را در آلبوم من خواهید دید.» هر چند با توجه شلوغی اجراهای تهران و شهرستان حامی، زیاد نمی‌شود به صورت دقیق درباره تاریخ انتشار آلبوم جدید این خواننده اظهار نظر کرد ولی گفته می‌شود اوایل تابستان تاریخ نهایی انتشار آلبوم این خواننده است. حامی 24 و 25 اردیبهشت به همت موسسه کامیاب بهاران در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
 
  • * گروه سون، دوازده سال بعد...
در روزهای گذشته اعضای گروه «سون» با انتشار یک پست اینترنتی در صفحات شخصی‌شان، از دوازده سال همراهی دوستدارانشان تقدیر کردند و نوید انتشار آلبومی قوی و با کیفیت را به همه هوادارانشان دادند. اما ماجرای آلبوم گروه سون ماجرای پیچیده‌ای شده که مورد سوال بسیاری قرار گرفته است. آنها بارها و بارها خبر از انتشار آلبومشان در مقاطع مختلف زمانی سال قبل دادند ولی به نظر می‌رسد حساسیت‌های فراوان آنها برای انتشار آلبومی یک دست و همه فن حریف، باعث شده تاخیرهای مختلف در زمان انتشار این اثر رخ دهد. قطعه و موزیک ویدئوی «دیره» جدیدترین اثر رسمی اعضای «سون» بود که بازتاب‌های جالبی را هم در فضای مجازی داشت تا آنها بیشتر و بیشتر به انتشار آلبوم شان ترغیب شوند. بنا به گفته خودشان اگر آلبوم اردیبهشت ماه امسال منتشر نشود، قطعا اوایل تابستان زمان قطعی انتشار سومین آلبوم رسمی سون خواهد بود.
 
  • * سامان جلیلی و دغدغه مجوزها...
سامان جلیل زمانی که تک آهنگ «یواشکی» را نوروز امسال منتشر کرد، از انتشار قطعی آلبومش در اوایل سال خبر داد و ظهر دیروز نیز در پستی اینستاگرامی از خبرهای خوب در راه سخن گفت. محمد قیامتی (تهیه کننده آثار جلیلی) برخی اصلاحیه ها در متن اشعار آلبوم را دلیل یک تاخیر کوتاه در انتشار آلبوم جدید سامان جلیلی عنوان کرد. آلبومی که خود سامان جلیلی نقش اصلی را در تهیه و تولید آن بر عهده داشته است و گفته می شود فضایی متفاوت از آنچه تاکنون درباره این خواننده دیده و شنیده ایم را شامل می شود.
 
  • * روزبه نعمت اللهی و یک آلبوم خارجی!
آلبوم «داروگ» و تک آهنگ «نفس نفس» و «بر باد رفته» در یکی دو سال گذشته باعث شد روزبه نعمت الله از قالب یک خواننده حماسی خوان صرف، به یک خواننده محبوب پاپ تبدیل شود که کنسرت های پی در پی اش در تهران نشان داد که چقدر در جذف مخاطب موفق بوده است. آخرین اخبار از آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی حاکی از آن است که این خواننده همکاری جالب توجهی را با «محسن امیری مقدم» ترانه سرای موفق و جوان این روزها داشته و کلیه مراحل تهیه و تولید آلبومش را در خارج از کشور در حال پیگیری است. نعمت اللهی هیچ زمان قطعی را برای انتشار آلبوم اعلام نکرده است.
 
  • * سهراب پاکزاد و آرزوهایش...
آخرین نام از لیست آلبوم های جدید امسال سهراب پاکزاد است. خواننده یکی از هیت ترین قطعات موسیقی پاپ (این چه حسیه) که مدت ها خبری از او در رسانه ها نبود و پس از انتشار آلبوم «زیر بارون» با امیر طبری و نیما وارسته، و برگزاری چند کنسرت این خواننده دیگر از نظرها محو شد و سالهای زیادی طول کشید تا او بار دیگر به فضای موسیقی کشور برگردد. اواخر سال قبل سرانجام با انتشار موزیک ویدئو و قطعه «تنهایی» سهراب پاکزاد اعلام کرد که جدیدترین آلبوم خود را با همکاری تایماز اطاعتی و فرشاد فارسیان تولید کرده است و این آلبوم بهار امسال روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد. موزیک ویدئوی خوش ساخت قطعه تنهایی باعث شد که بسیاری از دوستداران این خواننده نسبت به آلبوم جدید این خواننده که به نوعی نخستین اثر مستقل او نیز هست، خوشبین شوند و به نظر می رسد این همه انتظار نتایج خوبی را برای دوستداران پاکزاد در پی خواهد داشت.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1396 - 13:19

دیدگاه‌ها

دوشنبه 21 فروردین 1396 - 15:52

سامان جلیلی عشقه

دوشنبه 21 فروردین 1396 - 16:24

ممنون بی صبرانه منتظر شنیدن آلبومهای علیرضا عصار، کاوه آفاق، روزبه نعمت اللهی و حامی عزیز هستم. کاش از مانی رهنما، امیر کریمی، حسین زمان، مهراج محمدی، حمید غلامعلی، مسعود خادم، محمد اصفهانی، نیما مسیحا، شهرام مهاجر، محس فرهی، ایلیا منفرد و امیر تاجیک هم خبر می دادید.

سه شنبه 22 فروردین 1396 - 15:46

من تقریبا به یقین رسیده ام که این سایت خصومت شخصی با رضا صادقی دارد یا دستکم خط تضعیف او و تقویت یک عده را دنبال می کند یا شاید هم این سایت پولی است و هرکس بیشتر پول بدهد تبلیغش را بیشتر می کند و گرنه چرا آهنگ های ای پهلوان و گم نکن منو که به تازگی از رضا صادقی منتشر شده است را در سایتشان نمی گذارد.

سه شنبه 22 فروردین 1396 - 19:45

چاوشی که نمیخواد فعلا آلبوم بده رو به زور چپوندید تو این مطلب!!
یگانه که گفته داره آلبوم تولید میکنه رو ننوشتید؟؟
عجب...

پنجشنبه 24 فروردین 1396 - 11:10

الان چاوشی که نمیخوواد آلبوم بده کجاش تب تند حساب میشه؟؟ :|

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تبِ تند آلبوم‌های جدید پاپ در بازار | موسیقی ما