برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور اهالی شعر و موسیقی در محفل «سوگ ترانه»
یادمان افشین یداللهی در «خانه ترانه» برگزار شد

موسیقی ما - مراسم «سوگ ترانه» به یاد افشین یداللهی با حضور اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

«سالار عقیلی» درباره زنده یاد افشین یدالهی و همکاری خود با آن مرحوم گفت: «هشتاد درصد شهرتم را مدیون آثار افشین یداللهی هستم. بدون مبالغه اشعار او خیلی خاص بود. نخستین همکاری من با افشین یدالهی «چله به چله» بود و همکاری شاخص دیگر ما سریال «تبریز در مه» و «معمای شاه» بود. روز درگذشت افشین یدالهی نتوانستم اشعار او را اجرا کنم و از خدا می‌خواهم از این به بعد صبری برای اجرای اشعار او به من عطا کند.»

عقیلی گفت: «کسی به غیر از افشین نمی‌تواند در سرودن اشعار معجزه کند. چرا که افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرا نبود، بلکه انسانی آزاده و پاک نهاد بود به همین دلیل است که آثاری مثل «وطنم ای شکوه پابرجا، در دل التهاب دوران‌ها» و مابقی اشعار او در قلب مردم نفوذ کرد.»

اجرای زنده «وطن» و «تبریزدر مه» با اشعار زنده‌یاد یداللهی توسط سالار عقیلی و با همراهی پیانو «حریر شریعت‌زاده» بخش دیگراین برنامه بود.

در ادامه این مراسم «عباس سجادی» دغدغه‌های افشین یداللهی را گروهی دانست و گفت: «جلسات خانه ترانه بعداز 15 سال باید با یک تشکیلات به صنفی وابسته شود تا با انسجام به دور از تک روی‌ها و سلیقه‌ها و تغییرات مدیریتی به حیات خود ادامه دهد.»

«محمدرضا فروتن» نیز در این برنامه گفت: «افشین در کلمه زندگی کرد و با کلمه از بین ما رفت و برای همیشه در قلب‌ها باقی می‌ماند. او روانپزشکی حاذق بود که به بیماران اهمیت می‌داد و آنها را با عشق، محبت و انرژی عجیب درمان می‌کرد. او با آمدنش به این زندگی از ما دیدار کرد و زندگی را برای ما عمیق‌تر کرد و من معنای یک رفاقت اصیل را با او تجربه کردم.»

«رضا رفیع» شاعر طنزپرداز در بخش دیگر مراسم گفت: «یداللهی با ترانه‌هایش شادی روان را مورد توجه قرارمی‌داد. او براین باور بود که تنها نباید روی سنگ قبر نوشت شادروان، بلکه باید با روانِ شاد زندگی کنیم.»

اجرای این برنامه را «فرزاد حسنی» بر عهده داشت و چهره‌هایی چون محمدعلی بهمنی، عباس سجادی، عبدالجبار کاکایی، روزبه بمانی، افشین مقدم، محمدرضا فروتن، خشایار اعتمادی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، بابک زرین، امیر ارجینی، مهدی ایوبی، مهرداد نصرتی، زهرا عاملی، حسین غیاثی، پرستو صالحی، حمیدرضا گلشن، حمیدرضا صمدی، علی ایلیا، میثم یوسفی، امیریل ارجمند، صابر قدیمی، افشین سیاهپوش، کیارش حسن‌زاده، شهره سلطانی و... در آن حضور داشتند.

منبع: 
گزارش: فارس - عکس‌ها: موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1396 - 21:24

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادمان افشین یداللهی در «خانه ترانه» برگزار شد | موسیقی ما