برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی «مرجان مبینی» سرپرست این گروه عنوان شد
اشاعه فرهنگ بومی مهم‌ترین هدف گروه «آتلا» است
موسیقی ما - فرهنگسرای نیاوران قرار است 7 و 8 اردیبهشت میزبان نمایش موسیقایی «هفت درِ عشق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرجان مبینی مهوار شود. مبینی سرپرست گروه هنری آتلا است که با وجود سابقه کم فعالیتشان، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده‌اند. به مناسبت اجرای پیش روی این گروه، گفت‌و‌گویی که با خانم مبیبی انجام شده را بخوانید...
 
  • * در آغاز، از پیشینه گروه خود بگویید.
مبینی: گروه هنری آتلا را در سال 1391 تشکیل دادیم و از همان ابتدا روی موسیقی، پوشش و حرکات بومی اقوام مختلف در داخل و خارج کشور تحقیق کردیم. البته مطالعات در این موارد از قبل نیز انجام شده بود؛ اما در گروه جهت مشخص‌تری به خود گرفت. از همان سال نخست هم فعالیت خود را شروع کرده و کنسرت‌ها و آنسامبل‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور روی صحنه بردیم. در تهران در تالار وحدت و برج آزادی و در کشورهای ترکیه، آذربایجان و دبی نیز اجرا داشتیم.
 
  • * هدفتان از تشکیل گروه آتلا چه بود؟
ما برای دور هم جمع شدن انگیزه‌ها و اهداف مختلفی داشتیم. اشاعه فرهنگ‌های بومی و سنتی ایران و کشورهای همسایه در میان جوانان و به خصوص بانوان نسل جوان، ایجاد برنامه‌های فرهنگی و شاد برای بانوان و از همه مهم‌تر زنده کردن فرهنگ‌های فراموش شده ایران در میان مردم و معرفی سنت‌های موسیقایی و فرهنگی اقوام مختلف به یکدیگر از مهم‌ترین اهداف ما بود. علاوه بر این خواستیم تا تاثیر آن‌ها بر زندگی امروزی را در جامعه خودمان بررسی کنیم. در همه فعالیت‌هایمان هم شعارمان «آشتی و آشنایی فرهنگ‌ها» است.
 
  • * در مورد سبک کاری و قطعاتی که اجرا می‌کنید توضیح بدهید.
گروه آتلا تا امروز از آیین‌های فولکلور ایرانی جهت نمایش پوشش اقوام استفاده کرده اما این بار شیوه‌ای کاملا متفاوت را در پیش گرفته و نمایشی موسیقایی تولید کرده‌ایم که با سبکی کاملا جدید وارد صحنه شویم. در اجرای اردیبهشت ماه قرار است مخاطبانمان را غافلگیر کنیم و در نمایش موسیقایی «هفت درِ عشق» اجرای موسیقی و سنت‌های بومی قجری، آذربایجانی، تاجیکستانی، ترکی استانبولی، سماع، و اقوام مختلف ایران را خواهیم داشت. همچنین با توجه به مظلوم واقع شدن مردم فلسطین و کمبود توجه به بخش موسیقی و نمایش این کشور بخشی از آیین‌های فلسطینی را نیز اجرا خواهیم کرد.
 
  • * اعضای گروه چه کسانی هستند؟
گروه ما شامل 50 نفر اعضای ثابت است که 30 نفر ایفاگر نقش روی صحنه از جمله 20 جوان و 10 نوجوان و الباقی در پشت صحنه و کارهای اجرایی فعالیت می‌کنند. چیا جبری (نویسنده)، سمیه شوقی (روایتگر)، یاسمین نصیری (طراح حرکات فولکلور)، الهه جمال افشاری (طراح صحنه) و مرجان مبینی (تهیه‌کننده و کارگردان) در این اجرا همکاری می‌کنند.
 
  • * از برنامه‌های آینده خود برایمان بگویید.
قصد داریم تا در تهران کنسرت‌های متعدد و با کیفیت اجرایی بالا داشته باشیم. سفر به شهرهای دیگر و برگزاری اجراهای خیریه و رایگان در مناطق محروم را هم در برنامه داریم که مستلزم حمایت‌های سازمانی و دولتی است. از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم برگزاری ورک‌شاپ آموزشی برای کودکان بی‌سرپرست است.
 
  • * از مخاطبین چه انتظاری دارید؟
پایه و اساس اجراهای ما حضور مخاطبانمان است. انتظار داریم که از ما حمایت کنند. به خصوص فعالیت‌های اینچنین نظیر ما که مخصوص بانوان عزیز است و قصدمان ترویج فعالیت‌های فرهنگی هنری بانوان است. از بانوان محترم درخواست دارم که نه تنها از گروه آتلا بلکه از تمامی گروه‌های هنری که در حوزه بانوان فعالیت دارند، حمایت کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 09:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اشاعه فرهنگ بومی مهم‌ترین هدف گروه «آتلا» است | موسیقی ما