برنامه یاد بعضی نفرات
 
ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری شهرهای مختلف کشور همزمان با بعثت پیامبر (ص) / از کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ تا اپرا-تئاتر

موسیقی ما - هم زمان با بعثت پیامبر اکرم (ص) مردم ایران در سراسر شهرهای کشور میهمان جشن‌ها و برنامه‌های ویژه فرهنگی هنری در بخش‌ها و کانون‌های مختلف فرهنگی هنری هستند.  

 کنسرت محسن یگانه در چالوس

خطه سرسبز مازندران باری دیگر چهارم اردیبهشت‌ماه میزبان کنسرت موسیقی پاپ می‌شود و خواننده خوش صدا و نام آشنای موسیقی ایران، محسن یگانه به همراه گروه ارکستر خود در دو نوبت 19  و 22 در سالن سینما جهان نما به اجرای برنامه می‌پردازد.

کنسرت محمد علیزاده در رشت

گیلانی‌ها نیز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه برای چندمین بار میزبان کنسرت استانی محمد علیزاده خواهند بود . این کنسرت در دو سانس و در سالن گلستان شهر رشت برگزار خواهد شد تا هواداران گیلانی نیز یک شب بی‌نظیر دیگر را در کنار محمد علیزاده و گروهش رقم بزنند.

کنسرت سالار عقیلی در اردکان

کنسرت سالار عقیلی خواننده سرشناس موسیقی ایران در سالن فجر ورزشگاه آزادی شهر اردکان برگزار می‌شود. این خواننده محبوب که آلبوم‌هایی چون "میهن"، "از جان و از دل"، "تو کیستی" و … را در کارنامه دارد در دومین ماه از سال جدید، با اجرای قطعات خاطره‌انگیز خود، به دیدار مخاطبان اردکانی می‌رود تا شبی خاطره انگیز را رقم بزند.

این کنسرت روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با روز مبعث رسول گرامی اسلام در شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.

اپرای "آخرین درخت فرش" در جوار تپه‌های سیلک کاشان

اپرای "آخرین درخت فرش" هم زمان با مبعث پیامبر (ص) در جوار تپه‌های هفت هزار ساله سیلک کاشان برگزار می‌شود.

"آخرین درخت فرش" تلفیقی از اپرا و تئاتر است و به مدت یک ساعت تماشاگران را با فرهنگ سنتی ایران درباره فرش آشنا می‌کند.

این اثر هنری داستانی از احترام به سنت‌ها در بر دارد و ارزش‌هایی را که در جامعه ایران اسلامی درحال فراموش شدن است، به مخاطبان گوشزد می‌کند.

اپرای "آخرین درخت فرش" تلفیقی از پنج پرده تئاتر و موسیقی است و بر پایه ادبیات کهن کشور ایران شکل گرفته است.

در این اپرا که ۳۰ بازیگر و ۲۵ موزیسین به هنرنمایی می‌پردازند آوازها به صورت اپرای ایرانی اجرا می‌شود و ویلون، سنتور، نی، تنبک، سنج، دمام و دف از جمله سازهای مورد استفاده برای این اپرا خواهد بود.

شیوه نمایشی اپرا تئاتر  در ماه‌های گذشته برای نخستین بار در اصفهان با "هفت‌خوان رستم" به کارگردانی عرشیا شفیعیون در تالار هنر اصفهان اجرایی شد.

نمایش "فصل شیدایی" در شاهرود

نخستین اجرای نمایش بزرگ "فصل شیدایی" در سال 96 هم زمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) در شهر شاهرود برگزار می‌شود.

سعید اسماعیلی کارگردان "فصل شیدایی" درباره جزئیات این نمایش گفت: هرچند پیش از این عموم اجراهای نمایش "فصل شیدایی" در مراکز استان بوده ولی با توجه به درخواست اهالی شهر شاهرود و حمایت همه جانبه آنها، تصمیم گرفتیم نمایش "فصل شیدایی" را در شاهرود اجرا کنیم.

اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه شاهرود، پانزدهمین شهری است که میزبان "فصل شیدایی" است، ادامه داد: با توجه به حضور پررنگ اهالی شاهرود و تیپ حضرت قائم (عج) در عملیات مرصاد، تصمیم گرفتیم در بخش مربوط به دفاع مقدس نمایش، روی این عملیات تمرکز کنیم و به طور جدی درباره آن روایت کنیم. طبیعی است که در این روایت نگاهی به شهدای شاخص این تیپ و هم چنین سرکردگان منافقین خواهیم داشت و درباره شهید عرب نجفی، مسعود رجوی و کومله‌ها و... روایت‌هایی را در این نمایش خواهیم گنجاند.

کارگردان نمایش "فصل شیدایی" در پایان گفت: با توجه به اینکه بخشی از اجراهای نمایش همزمان با اعیاد شعبان است، ویژه برنامه‌ای را هم برای آن ایام در نظر گفته‌ایم که ایام موالید شعبان اجرا خواهد شد.

گفتنی است نمایش "فصل شیدایی" به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب (مهنّا) است که از 5 تا 14 اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در موقعیت سردار شهید حسن تهرانی مقدم واقع در ضلع شمالی میدان حسینی شاهرودی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛حضور برای عموم مردم آزاد است.

 

 

برگزاری جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی عاشیقلار، از برگزاری این جشنواره همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

آیت قنبری دبیر اجرایی جشنواره موسیقی عاشیقلار گفت: پیش از این نفرات راه یافته به مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند که پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری در تالار "کمال الدین بهزاد "خانه هنر تبریز به اجرای برنامه خواهند پرداخت و هفتم اردیبهشت ماه نیز با حضور هنرمندان موسیقی و اصحاب فرهنگ، نفرات و گروههای برتر معرفی خواهند شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان در سه بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار می شود.

نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه از ساعت ١٦ در خانه هنر تبریز برگزار می شود.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 00:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری شهرهای مختلف کشور همزمان با بعثت پیامبر (ص) / از کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ تا اپرا-تئاتر | موسیقی ما