برنامه یاد بعضی نفرات
 
14 اردیبهشت در شهر کتاب فرشته
گروه «مانگ» از اولین آلبوم خود رونمایی می‌کند
موسیقی ما - گروه مستقل و جدید «مانگ» که البته اعضایش همگی باتجربه و باسابقه هستند، روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از اولین آلبوم خود را در شهر کتاب فرشته برگزار می‌کند و در ادامه روز شنبه 23 اردیبهشت کنسرت این آلبوم را به همراه قطعات جدیدی از آلبوم دوم گروه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد.

آغاز کار گروه «مانگ» به حدود 3 سال پیش بازمی‌گردد که با ایده‌های نیما سعیدی (گیتاریست) و همراهی امیرعلی طاهری (درامر) شروع به تمرین می‌کنند و پس از مدتی حامد حمیدزاده (باسیست) به آن‌ها ملحق می‌شود و حلقه اصلی «مانگ» شکل می‌گیرد. البته آنها سابقه حضور در گروه‌هایی مانند «بهنا»، «بی‌بند»، «میوت ایجنسی» و «جالبوت» را هم در کارنامه خود دارند.

آن‌ها نام اولین آلبومشان را «اقلیم» گذاشته‌اند و به نوعی هم وام‌دار اقلیم‌ها هستند. امیرعلی طاهری در رابطه با فضای کاری «مانگ» به «موسیقی ما» می‌گوید: «نیما سعیدی کوک‌های متنوعی را برای گیتار طراحی کرده که بر اساس آن، ملودی‌ها و ریتم‌هایی که شنیده می‌شوند، شبیه به ملودی‌ها و ریتم‌های نواحی مختلف ایران هستند و حالتی بومی دارند. این آلبوم با سازهایی نظیر گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک، درامز، باس، ساکسیفون، کلارینت و کوبه‌ای‌هایی مثل داربوکا و دمام و تنبک اجرا شده و می‌توان گفت حالتی تلفیقی دارد؛ درواقع هم نوای موسیقی ایرانی را در خود دارد و هم اینکه حالت موسیقی غربی در آن شنیده می‌شود. البته این را هم بگویم که در این گروه، موسیقی نواحی عیناً اجرا نمی‌شود و فقط حالتی از موسیقی‌های نواحی مختلف ایران به گوش می‌رسد. در واقع مهمترین المانی که در این قطعات وجود دارد کوک‌های مختلف و متفاوت نیما سعیدی روی گیتار است که باعث شده صدای ایرانی را هم تولید کنیم.»

«مانگ» که پیش از این اجراهای کوچکی داشته، قرار است به صورت رسمی روز 23 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه بروند که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این اجرا را از سایت «ایران کنسرت» تهیه کنند.

امیر علی طاهری درباره کنسرت پیش‌رو می‌گوید: «آلبوم «اقلیم» شامل هفت قطعه اینسترومنتال با نام‌های لَگ، واهه، گیله، سه (3)، خراسان، هجوم و خیزش شرقی است که در این کنسرت اجرا خواهند شد و علاوه بر آن قرار است پنج قطعه جدید از آلبوم دوم را هم اجرا کنیم که سه تا از آنها با خوانندگی نیما سعیدی همراه خواهد بود.»

در پایان می‌توانید قطعه «خراسان» از آلبوم «اقلیم» و همچنین تیزری از این آلبوم را که توسط گروه «مانگ» تهیه شده، از طریق سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 14:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «مانگ» از اولین آلبوم خود رونمایی می‌کند | موسیقی ما