برنامه یاد بعضی نفرات
 
با رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی صورت گرفت
اجرای ارکستر ملی در غیاب سرگروه‌ها
موسیقی ما - ارکستر ملی ایران 14 و 15 اردیبهشت ماه با خوانندگی «محمد اصفهانی» و رهبری «فریدون شهبازیان»‌ در حالی روی صحنه رفت که تعدادی از سرگروه‌ها (شف‌ها)یی که از ابتدای تشکیل ارکستر با آن همکاری می‌کردند، در این برنامه حضور نداشتند.
 
در این برنامه میلاد عالمى (کنسرت مایستر)، اشکان پویانی (نوازنده‌ی ویولون یک) و همچنین مهرداد عالمی، ماکان خوی‌نژاد، تینا جامه‌گرمی (مایستر ویولون دو) و بهرنگ معتمدی حضور نداشتند. خبرها حاکی از آن است که در بین این نوازندگان ماکان خوی‌نژاد و بهرنگ معتمدی به ارکستر سمفونیک رفته‌اند و دیگر نوازندگان در هیچ کدام از ارکسترهای ملی و سمفونیک فعالیتی ندارند.
 
اجرای سه اثر از «فریدون شهبازیان» و قطعاتی منتخب از آلبوم‌های «تنها ماندم» به آهنگسازی زنده یاد همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن‌روان و آلبوم «هفت سین» بخش باکلام کنسرت را تشکیل می‌دادند. اجرای چند اثر بی‌کلام از حسین دهلوی و شهبازیان نیز بخش دیگری از کنسرت ارکستر ملی بود.
 
«علیرضا پولاد» مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی درباره عدم حضور سرگروه‌ها در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» به این نکته اشاره می‌کند که تاکنون کسی از مجموعه‌ی ارکسترها اخراج نشده و تمام نوازندگانی که در این دو ارکستر مشغول فعالیت هستند، دارای قرارداد و بیمه هستند؛ ضمن آنکه این قراردادها مفادی دارند که رعایت آن برای هر دو طرف الزامی است.»
 
رهبر ارکستر ملی ایران همچنین در آخرین جلسه مطبوعاتی خویش درباره برنامه‌های آتی ارکستر گفته: «در کنسرت‌های آتی ارکستر ملی نیز با خوانندگان خوب موسیقی ایرانی روی صحنه خواهیم رفت. خوانندگان باید در مرحله نخست قدرت فیزیکی و ذهنی و خلاقیتش را داشته باشند که بیایند و کنار ارکستر ملی بخوانند. برای اجراهای بعدی با آقای ناظری صحبت کرده‌ایم تا در کنار ارکستر آلبوم «یادگار دوست» و «ساقی‌نامه» و چند اثر از خودم را بخواند.»
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 12:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای ارکستر ملی در غیاب سرگروه‌ها | موسیقی ما