برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار نخستین تک‌آهنگ یکی دیگر از اعضای گروه «پالت»
عاشقانه کاوه صالحی در فضای فانتزی «کودکانه»
موسیقی ما - نخستین تک‌آهنگ مستقل یکی دیگر از اعضای گروه «پالت» با همراهی نوازندگان طراز اول موسیقی منتشر شد تا به این ترتیب کاوه صالحی که در این گروه به عنوان نوازنده گیتار، هم‌خوان و ترانه سرا حضور دارد، در جدیدترین تجربه هنری خود، قطعه «کودکانه» را در مقام خواننده به مخاطبانش هدیه کند.

سال گذشته «پالت» خبر از برنامه‌ریزی اعضای گروهش برای انتشار آلبوم‌های انفرادی داد و اعلام كرد اميد نعمتى (خواننده)، داريوش آذر (نوازنده كنترباس) و كاوه صالحى (نوازنده گيتار) مشغول كار روى پروژه‌هاى انفرادى خود هستند. حالا کاوه صالحی كه علاقه‌مندان پیش از این صدايش را در کنسرت‌های «پالت» به‌ویژه در قطعه محبوب «باز باران» شنيده بودند، اولين قطعه انفرادی خود را با عنوان «کودکانه» در روز تولدش منتشر کرد.

کاوه صالحی که خود زاده کردستان است، درباره این قطعه که برگرفته از یک ملودی کردی است به «موسیقی ما» می‌گوید: «ملودی‌های کردی اکثراً به واسطه کارهای هنرمندانی چون کامکارها، شهرام ناظری و همچنین بازخوانی‌های استاد شجریان از علی‌اصغر کردستانی شنیده شده‌اند که البته اکثر آنها ملودی‌های فولک کردی هستند. اما ما موسیقی پاپِ کردی هم داریم که هم‌پای با اتفاقاتی که آن سال‌ها در تهران می‌افتاد، به واسطه هنرمندانی مثل «قادر دیلان»، «عومه‌ر دزه‌یی» و گروه‌هایی مثل «ئَه ‌ژین»، در کردستان شکل می‌گرفت و پیش می‌رفت. راستش دلم میخواست مردم این ملودی‌های زیبا را هم بشنوند، به همین دلیل روی یکی از کارهای قادر دیلان که ملودی بسیار شیرینی هم دارد، شعر فارسی گذاشتم تا به این ترتیب قطعه «کودکانه» شکل بگیرد که ادای دینی به این هنرمند و همچنین موسیقی پاپ کردی است.»

کاوه صالحی درباره بازتنظیم این قطعه می‌گوید: «من «کودکانه» را، هم به لحاظ ریتم و هم از نظر تنظیم تغییر داده‌ام و برای آن سازهای زهی و بادی نوشته‌ام که سولوهای ویلن آن را «پدرام فریوسفی» به زیبایی هر چه تمام‌تر نواخته است. هنرمندانی که در این قطعه من را همراهی کرده‌اند، همگی از نوازندگان درجه یک موسیقی هستند و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در کنار این دوستان داشتم.»

او درباره ترانه این قطعه که از سروده‌های خودش است می‌گوید: «من در گذشته زیاد ترانه پاپ می‌گفتم اما از یک جایی به بعد (که جرقه آن از قطعه «عروسک‌ساز» زده شد)، فضایی فانتزی وارد کارهایم کردم و توانستم خودم را در آن پیدا کنم. شعر اصلی این قطعه، یک توصیف عاشقانه است که من هم بر همین اساس برای سرودن ترانه آن به توصیف معشوق در فضایی کودکانه و فانتزی پرداخته‌ام.»

کاوه صالحی ضمن آن که این روزها با «پالت» روزهای شلوغی را می‌گذراند، مشغول کار روی سایر قطعات نخستین آلبوم مستقل خود است که جزئیات آن در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

پدرام فریوسفی (ویولن و آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، کاوه صالحی (گیتار)، حسین شریفی (ترومبون)، دارا دارایی (گیتارباس)، علیرضا میرآقا (ترومپت)، امیرعلی رحمانی (پرکاشن) و امین طاهری (درامز) نوازندگان این قطعه هستند و بهنام ابوالقاسم نیز به عنوان ناظر ضبط، آنها را در این قطعه همراهی کرده است. در پایان می‌توانید قطعه «کودکانه» را با صدای کاوه صالحی از «تماشاخانه موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 14:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عاشقانه کاوه صالحی در فضای فانتزی «کودکانه» | موسیقی ما