برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» دو اثر را برای اولین بار در ایران نواخت
اجرای اثر پیاتزولا برای عباس کیارستمی
موسیقی ما - کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» شب گذشته کنسرت خود را در دو بخش به اجرا درآورد. در بخش نخست، «چهار فصل» با آهنگسازی «آستور پیاتزولا» - آهنگساز صاحب‌نام آرژانتینی-  که از سوی آهنگساز روس «لئونید دسیاتنیکف» بازآفرینی شده به اجرا درآمد و در بخش دوم کنسرت نیز «سمفونی برای ارکستر زهی» که به یاد نظامی گنجوی خلق شده است با آهنگسازی «فکرت امیرف» آهنگساز اهل کشور جمهوری آذربایجان نواخته شد. این دو اثر که برای اولین بار در ایران نواخته می‌شدند، در حالی توسط ارکستر فیلارمونیکِ تهران به اجرا درآمد که این ارکستر اجرای چهارم خرداد ماهِ خود را به «عباس کیارستمی» -کارگردان فقید سینما- تقدیم کرد.
 
در این اجرا، پدرام فریوسفی به عنوان سولیست پیانو حضور داشت و «السیو پیانلی» نوازنده ویلنسل ایتالیایی نیز این ارکستر را همراهی می‌کرد.
 
«سمفونی برای ارکستر زهی» اثر فکرت امیرف، آهنگساز آذربایجانی به سمفونی نظامی هم شهرت دارد. «آرش گوران»‌ زمان اجرای این بخش گفت:‌«می‌خواهم اجرای امشب را به هنرمندی تقدیم کنم که هم جسمش و هم روحش سرشار از هنر است. من این اجرا را به عباس کیارستمی که همه چیزش هنر بود، تقدیم کنم.»
 
پانیذ فریوسفی (کنسرت مایستر و مدیر اجرایی)، پیمان ابوالحسنی (مدیر داخلی)، مازیار ظهیرالدینی (مایستر ویولا)، تینا جامه‌گرمی (مایستر ویلن دو)، نگار نوراد (مایستر ویلنسل)، هادی اسماعیلی (مایستر کنترباس)، رائین نورانی، محمدامین عطایی، نوید شبان‌زاده، برهان همتی، امیر پاشا فاطمی، کیانا آرامش، نگار فرجی (ویلن یک)، علیرضا چهره قانی، آرین صدرایی، سینا صالحی، زهرا کریمی، آناهیتا عظیمی، آناهیتا اتحاد، خورشید فریوسفی (ویلن دو)، پیمان ابوالحسنی، طناز اسداللهی، نسیم دارا، امیرحسین طائی، کیوان دباغی (ویولا) و علی آقاجانی، غزاله شیرازی، محمدرضا جبار (ویلنسل و کنترباس) اعضای ارکستر فیلارمونیک تهران در این کنسرت را تشکیل می‌دادند.
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 - 16:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای اثر پیاتزولا برای عباس کیارستمی | موسیقی ما