برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی و سرپرستی «حسین سلیمانی»
گروه سایه‌سار «خورشید تابنده» را اجرا کرد
موسیقی ما - کنسرت گروه «سایه‌سار» با عنوان خورشید تابنده به سرپرستی و آهنگسازی حسین سلیمانی و خوانندگی مصطفی حسینی و همخوانی خجسته علی‌پور در روز جمعه ۵ خرداد با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شد.
 
در این اجرا حسین سلیمانی (کمانچه)، علی بشردوست (سنتور)، آنارام زهرائی و کامیاب عشقی‌نژاد (تار)، محمد مهربان (نی)، رحمت حامدی (تنبک)، غنچه پیله‌وری (عود)، فائق نوری (کمانچه‌آلتو)، سارا فطرس (دف)، امیرپرویز احمدی (کوزه و بندیر) به عنوان نوازندگان گروه سایه‌سار حضور داشتند.
 
در قسمت اول برنامه تصنیف مهربانی با متن و شعری از کتاب سوانح‌العشاق شیخ احمد غزالی طوسی در آواز بیات‌ترک اجرا شد و سپس با تکنوازی نی به آواز افشاری تعییر مُد داده‌شد. در ادامه تصنیف عذاب یار با اشعاری از شیخ ابوسعید ابوالخیر و خواجه عبدالله انصاری و سپس با دونوازی کمانچه و کمانچه آلتو، قطعه آب روان، سنگ خارا اجرا شد. سپس تصنیف بازبیا و در ادامه با دونوازی تار و سنتور از افشاری به دستگاه شور تغییر فضا داده شد و در انتها تصنیف مَلَنگ در دستگاه شور اجرا شد.
 
قسمت دوم برنامه با تصنیف چل‌چله شروع شد و سپس ساز و آوازی با کمانچه بر روی غزل مولانا جلال‌الدین بلخی اجرا شد و سپس ساقی‌نامه (صوفی‌نامه) به صورت همخوانی اجرا شد و بعد از دونوازی تار و عود، تصنیف مطرب خوش‌نوا با شعری از شاه نعمت‌الله ولی اجرا شد.
 
قبل از اجرای قطعه پایانی برنامه، حسین سلیمانی به معرفی اعضای گروه پرداخت و قطعه آخر برنامه با عنوان خورشید تابنده را به استاد خود، دکتر نورعلی تابنده تقدیم نمود که مورد استقبال و تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت. این برنامه که با استقبال و تشویق حاضرین انجام شد، در ساعت ۲۰ پایان یافت.
 
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 16:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه سایه‌سار «خورشید تابنده» را اجرا کرد | موسیقی ما