برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «علی دریاست» با صدای مهدی یغمایی و ایمان قیاسی و ترانه روزبه بمانی و ملودی مهدی یراحی منتشر شد
ماه عسل با تیتراژ جدید در شب‌های قدر روی آنتن می‌رود
موسیقی ما برنامه «ماه عسل» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان با تیتراژ ویژه‌ای روی آنتن می رود. به گزارش «موسیقی ما» قطعه «علی دریاست» که از امروز نوزدهم ماه رمضان منتشر شده با صدای مهدی یغمایی و ایمان قیاسی تولید شده است. ملودی این اثر ساخته مهدی یراحی و ترانه هم از سروده‌های روزبه بمانی است. مهرداد احمدزاده هم قطعه جدید برنامه ماه عسل را تنظیم کرده و احسان نی زن در این اثر ویولن آلتو نواخته است. برای اطلاع از جزئیات این قطعه که اولین اثر دوصدایی ویژه شب های قدر در برنامه ماه عسل با خواننده‌های قطعه «علی دریاست» گفتگوهایی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 
  • *مهدی یغمایی: ملودی مهدی یراحی برای این کار زیباتر بود
 مهدی یغمایی ابتدا درباره روند تولید قطعه «علی دریاست» گفت:«این کار مناسبتی شب های قدر است و دوست عزیزم احسان علیخانی نازنین خواستند که این اتفاق رخ دهد. همه عوامل این قطعه بسیار خوب هستند و دوست هنرمند و کاربلدم مهدی یراحی نازنین که هنرمند واقعی و دوست داشتنی است، زحمت ساخت ملودی را کشیده است. روزبه بمانی ترانه قطعه علی دریاست را سروده که فوق العاده است و نمی‌توانم در مورد او حرفی بزنم. مهرداد احمدزاده عزیز و خوش سلیقه تنظیم کننده است و من در یک قطعه از آلبوم «چمدون تو» هم با او همکاری کردم. احسان نی زن هم از نوازنده‌های بسیار خوش ذوق ما است که ویولن آلتو کار را نواختند. اما خوشحالم که در این کار با ایمان قیاسی عزیز همصدا بودم. خواننده‌ای که خیلی سال است می‌خواند اما آنطور که باید و شاید به جایگاهی شایسته اش نرسیده است چون بیشتر درگیر مسائل اجرا بوده و در پشت صحنه‌ها کنار احسان علیخانی عزیز زحمت می‌کشد. ایمان بسیار خوش قلب و نازنین است و نوازنده پرکاشن است. خدا را شکر می‌کنیم که این اثر به سرانجام رسید و همه بچه‌ها مخصوصاً مهدی یراحی عزیز بسیار زحمت کشید. چون او تا ساعت 4 یا 5 صبح در استودیو با دقت سر ضبط وکال بود و برای ادیتهای کار خیلی زحمت کشید. مهرداد احمدزاده هم برای تنظیم و جزئیات کار بسیار زحمت کشید و امیدوارم که مخاطبان این کار را دوست داشته باشند.»
 
او جزئیات ساخت ملودی کار را هم اینگونه تشریح کرد:« من یک ملودی روی این کار ساختم اما بهتر بود که ملودی مهدی یراحی را بخوانم چون ملودی او از آنچه که خودم ساخته بودم زیباتر شده بود. اما طی سه چهار روز گذشته کار را ضبط کردیم و آماده شد.»
 
این خواننده از اینکه برای اولین بار فرصت خواندن درباره حضرت علی(ع) را پیدا کرده هم ابراز رضایت کرد و گفت:«درباره حضرت امیرالمونین علی(ع) افتخار نداشتم کاری را اجرا کنم. البته یک قطعه به نام «ایستاده ایم» خوانده‌ام که برای مرکز موسیقی است و ترجیع بند آن درباره حضرت امیرالمومنین بود. اما مستقیماً برای آن حضرت و شب های قدر توفیق اجرای آهنگی را نداشتم که خدا را شکر حاصل شد».
 
او نهایتاً درباره اجرای کارهای مذهبی و آیینی توسط خودش و سایر خواننده‌ها گفت:«همه خوانندگانی که در موسیقی فعالیت می‌کنند اعتقاد قلبی  به ائمه اطهار دارند.  اگر هم فرصت اجرای اثر در این زمینه نداشته اند قطعاً به دلیل شرایط کاری بوده و در صورت فراهم شدن شرایط حتماً همه عزیزان کارهایی در این زمینه منتشر خواهند کرد. اما من در یک خانواده مذهبی و با آموزه‌های مذهبی بزرگ شده‌ام. پدر من هم از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و به اهل بیت ارادت قلبی دارم. من در سال 88 با آلبوم «سلام آقا» دوباره اجازه فعالیت رسمی‌در کشور را پیدا کردم و هرچه که دارم از برکت آن اتفاق و کارهای آیینی است. تا زمانی که از خوانندگی بازنشست شوم حتماً کارهای مذهبی و آیینی را در کنار سایر کارهایی که اعتقادات موسیقیایی من هست می‌خوانم. مطمئناً کارهای مذهبی همیشه در رزومه کاری من خواهد بود.»
 
  • *ایمان قیاسی: امیدوارم خیر و برکت این اثر هم در زندگی تمام دوستانی که در تولیدش حضور داشتند جاری شود
ایمان قیاسی هم که یکی از دست‌اندرکاران تولید برنامه ماه عسل هم هست درباره این کار و اینکه چرا تا کنون خودش آهنگی برای برنامه احسان علیخانی نخوانده به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«احسان علیخانی محبت داشت و اجازه داد که من هم در این کار باشم و لطف او شامل حالم شد و من هم قسمت کوچکی از این کار بودم و امیدوارم به دل مردم بنشیند. الان هم زیاد دوست نداشتم این کار را بخوانم چون خودم را یکی از اعضای ماه عسل می‌دانم ولی این اثر مناسبتی را به عشق حضرت علی (ع) نیت کردیم و خواندیم و امیدوارم مقبول واقع شود.  از مدتی قبل روی این کار فکر و برنامه‌ریزی داشتیم. مهدی یراحی هم  به غیر از صدای جادویی و خیلی خوبی که دارد، آهنگسازی بی نظیری است و این کار را خیلی خوب بلد است. درک بسیار بالایی هم از شعر و ترانه و موسیقی دارد و این کار تولید مهدی یراحی است و اگر توضیح ندهم بهتر است چون او مدیریت اصلی را انجام داده و زحمت کشیده اشت.»
 
او هم علاقه خود به مولای متقیان حضرت علی (ع) را اینگونه بیان کرد:«این اولین کار رسمی من با موضوع حضرت علی (ع) است. من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره حضرت علی(ع) صحبت کنم ولی به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنری، اعتقادات قلبی و درونی در این زمینه دارم که کاملاً شخصی است و عادت ندارم فریاد بزنم. اما من هر وقت می‌خواهم از جای خودم بلند شوم نام امیرالمومنین علی (ع) را بر زبان می آورم. یعنی تا کنون نشده که بخواهم از جای خودم بلند شوم یا امیرالمومنین (ع) را نگویم و تکیه کلام من شده و همیشه ذکر و یاد ایشان در قلب من است. امیدوارم خیر و برکت این اثر هم در زندگی تمام دوستانی که در تولیدش حضور داشتند جاری شود.»
 
قطعه «علی دریاست» با صدای مهدی یغمایی و ایمان قیاسی را از اینجا می توانید دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 19:53

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 20:05

عالی بود

پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 10:23

عالیه

پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 10:23

عالی بود عالی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماه عسل با تیتراژ جدید در شب‌های قدر روی آنتن می‌رود | موسیقی ما